تعیین تکلیف سربازی دو رگه‌های تیم ملی،‌ تکلیف 24 ماهه شدن خدمت وظیفه، قطع خدمات ارائه شده به سربازان غایب و افزایش حقوق سربازان از جمله مواردی بود که رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا به تشریح آنها پرداخت.
کد خبر: ۶۳۸۸۶۰
قطع خدمات اجتماعی برای غایبان سربازی

سردار حمیدرضا صدرالسادات صبح امروز در نشست خبری با بیان اینکه از زمان افتتاح سامانه ارائه خدمات الکترونیک به شهروندان تاکنون 236 هزار و 505 تماس از طریق پیامک با این سامانه حاصل شده است گفت: در بخش تلفن گویا نیز 73 هزار و 450 تماس مردمی برقرار شده است.

وی در ادامه با اشاره به احتمال افزایش خدمت سربازی به 24 ماه اظهار کرد: همانطور که سردار کمالی معاون نیروی انسانی اداره کل نیروهای مسلح اعلام کرده است این افزایش هنوز قطعی نشده و تنها در دست بررسی است.

رئیس سازمان نظام وظیفه به افزایش حقوق سربازان در سال آینده اشاره کرد و گفت: اگر دولت بتواند منابع مالی موردنیاز را تأمین کند حقوق سربازان افزایش پیدا می‌کند.

وی همچنین به اجرای طرحی برای یافتن سربازان غایب در دست خدمات ارائه شده از سوی دستگاه‌های مختلف به این سربازان خبر داد و گفت: مطابق ماده 10 قانون کسانی که نسبت به خدمت وظیفه خود تعیین تکلیف نکردند از دریافت تعدادی از خدمات عمومی محروم می‌شوند.

صدرالسادات ادامه داد: به این منظور درصدد هماهنگی با دستگاه‌های مختلف من‌جمله تأمین اجتماعی و بانک‌ها بستیم تا ضمن شناسایی افرادی که خدمت وظیفه خود را انجام نداده‌اند جلوی ارائه خدمات به آنها گرفته شود.

وی با بیان اینکه تیم‌های ورزشی نیروهای مسلح نیز می‌تواند سربازان ورزشکار را به خدمت بگیرد، در مورد دو رگه‌های تیم ملی و وضعیت خدمت وظیفه آنها گفت: کسی که تابعیت ایران را نداشته و اکنون آن را می‌پذیرد باید تابع مقررات ایران قرار گیرد و اگر در کشور قبلی خود وضعیت نظام وظیفه خود را مشخص نکرده باید در ایران این وضعیت را مشخص کند البته تأکید می‌کنم که در این مورد نمی‌توان حکم کلی داد و وضعیت هر دو رگه به صورت مصداقی بررسی خواهد شد.

صدرالسادات با تأکید بر اینکه مهلت تعویض کارت‌های پایان خدمت تا پایان امسال است گفت: کسانی که از مرز 50 سالگی گذشته‌اند نیاز به تعویض کارت خود ندارند ضمن اینکه از ابتدای سال حدود 570 کارت معافیت جعلی شناسایی شده است. (فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
نظری 34 ساله
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
۰
۰
خواهش دارم از رییس جمهور كه به افرادبالای سی متاهل معافیت دهد سرباز بالای سی سال امكان انجام خدمت رانداردباجوانان 20 ساله

نیازمندی ها