نبض سیاست

روایت کدخدایی از ردصلاحیت هاشمی

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی پیشین شورای نگهبان در برنامه تلویزیونی شناسنامه در مورد موضوع بررسی صلاحیت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در انتخابات 92 و ردصلاحیت او گفت: وقتی دیدیم اجمالا رای لازم وجود ندارد، من با برخی از آقایان که می‌دانستم با او ارتباط دارند تماس گرفتم و گفتم اگر می‌شود ایشان خودشان انصراف دهند تا مشکلی هم ایجاد نشود. این افراد هم گفتند بعید است هاشمی این کار را انجام دهند، اما بازهم با او صحبت کردند و در نهایت گفتند که ایشان انصراف نمی‌دهند.
کد خبر: ۶۳۸۷۶۹
روایت کدخدایی از ردصلاحیت هاشمی

به گزارش تسنیم، وی افزود: وقتی این موضوع در شورای‌نگهبان مطرح شد، رای‌گیری نهایی صورت گرفت و او رای نداشت. بازهم در این مرحله برخی از آقایان اعضای شورای نگهبان جلسه‌ای داشتند و گفتند اگر می‌شود قبل از اعلام رسمی نظر شورا، این موضوع به اطلاع ایشان برسد. مساله به بنده واگذار شد، یکی این‌که با آقای لاریجانی (رئیس مجلس) صحبت کردم و گفتم اگر می‌شود شما این مساله را منتقل کنید. یکی هم جناب آقای روحانی بودند که دعوتشان کردم که وضع خودشان را به ایشان اعلام کردیم و هم خواهش کردیم موضوع را با آقای هاشمی در میان بگذارند. او هم گفت اگر می‌شود در این مورد تجدیدنظری داشته باشید که ما گفتیم امکان این کار وجود ندارد و خواهش کردیم که این پیام را به آقای هاشمی برسانند.

کدخدایی ادامه داد: فردای آن روز آقای لاریجانی به دیدار آقای جنتی آمد و گفت به صورت حضوری با آقای هاشمی صحبت کرده‌ و ایشان حاضر به انصراف نیست. روحانی هم به من گفت من هم صحبت کرده‌ام و آقای هاشمی این موضوع را قبول نکرده‌اند که در نهایت ما این موضوع را به صورت رسمی اعلام کردیم.

لغو تحریم‌های سوئیس علیه ایران

روزنامه سوئیسی نویه زوریخر سایتونگ، ساعتی بعد از دیدار روسای جمهوری ایران و سوئیس در حاشیه اجلاس داووس، از لغو تحریم‌های اقتصادی این کشور علیه ایران خبر داد.

به گزارش ایرنا، این روزنامه سوئیسی نوشت: برخلاف اتحادیه اروپا که اعلام کرده تحریم‌های خود علیه ایران را برای مدت معینی به حالت تعلیق درآورده، سوئیس تحریم‌های خود را به صورت کامل لغو می‌کند.

جلسه مشترک دولت و مجلس؛ سه‌شنبه

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور از برگزاری جلسه مشترک هیات دولت و مجلس شورای اسلامی در روز سه‌شنبه خبر داد.

به گزارش ایرنا، مجید انصاری گفت: این نشست به‌میزبانی مجلس برگزار می‌شود. اولین نشست مشترک مجلس و دولت جدید، نهم مهر به میزبانی دولت انجام شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها