67 سال پیش در روز 25 ژانویه سال 1947 میلادی آل کاپون معروف به «صورت زخمی» مشهورترین گانگستر دهه های 1920 و 1930 میلادی در ایالات متحده در سن 48 سالگی در ملک خود در شهر میامی به علت بیماری سفلیس پیشرفته که منجر به فلج شدنش شده بود ، جان سپرد.
کد خبر: ۶۳۸۷۴۲
مرگ آل کاپون مشهور به صورت زخمی

به گزارش جام جم آنلاین، آلفونسو گابریله کاپونی در روز 17 ژانویه سال 1899 میلادی در یک خانواده ایتالیایی تبار در محله بروکلین شهر نیویورک متولد شده بود.

او از ابتدای نوجوانی وارد باندهای اوباش می شود. در جریان یکی از درگیری ها بر اثر ضربه یک تیغ که یکی از اعضای گروه های رقیب به صورت آل وارد می کند ملقب به «صورت زخمی» می شود.

آل کاپون در سال 1918 میلادی با یک دختر ایرلندی تبار ازدواج کرده و در همین زمان به علت ارتکاب دو فقره قتل به شیکاگو مهاجرت می کند.

در این شهر جانی توریو رهبر یک باند مافیایی به سرعت خصوصیات جنایتکارانه کاپون را تشخیص داده و او را استخدام می کند.

به زودی آل کاپون به مرد شماره 2 تشکیلات توریو تبدیل می گردد. چند سال بعد ، در جریان سوءقصد به جان توریو توسط یک باند رقیب، توریو به شدت مجروح شده و به زادگاهش ایتالیا بازمی گردد و ریاست باند را به کاپون می سپارد.

جنگ بی رحمانه کاپون علیه باندهای رقیب و خریدن مقامات ذی نفوذ محلی موجب می شود تا آل کاپون به سلطان بلامنازع سندیکای جنایتکاری شیکاگو مبدل شود.

اعضای باند مافیایی کاپون بیش از 100 نفر بودند. آل کاپون علی رغم قتل های مکرر هرگز به دام پلیس نیفتاد.

او ثروت بسیاری از باجگیری ، ایجاد شبکه های فحشا و معاملات الکل قاچاق که در آن زمان مصرف الکل در ایالات متحده ممنوع بود به دست آورده بود.

سرانجام آل کاپون به اتهام فرار مالیاتی و تجارت غیرقانونی الکل دستگیر شده و در روز 17 اکتبر سال 1931 میلادی به 11 سال زندان محکوم شد.

او در سال 1932 میلادی در یک زندان شهر آتلانتا محبوس گردید اما از داخل زندان فعالیت های غیرقانونی اش را اداره می کرد.

در اوت 1934 میلادی آل کاپون به زندان مخوف آلکاتراز انتقال می یابد و براساس یک مقررات سختگیرانه هرگونه تماس او با دنیای خارج قطع می گردد.

باند کاپون در غیابش توسط گروه های رقیب مضمحل می شود. کاپون مبتلا به سفلیس بود و جالب است که این جنایتکار بی رحم از تزریق آمپول می ترسید و به همین علت به دلیل عدم مداوای بیماری اش با پنی سیلین مبتلا به سفلیس پیشرفته شد.

پس از گذراندن 8 سال از دوره محکومیتش آل کاپون به دلیل وخامت حال از زندان آزاد می شود. از قدرت او دیگر حتی سایه ای باقی نمانده بود.

نام آل کاپون به عنوان یکی از بی رحم‌ترین جنایتکاران نیمه نخست قرن بیستم در تاریخ جنایتکاری جهان ثبت شده است.تاکنون فیلم های زیادی از زندگی آل کاپون بر پرده سینما نقش بسته اند.بهرام افتخاری.
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها