جمعه خونین مصر با 3 انفجار تروریستی

بیش از 100 نفر در قاهره کشته و زخمی شدند

سه انفجار تروریستی امروز قاهره پایتخت مصر را به لرزه درآورد؛ این انفجارها که طالبان مسئولیت آن را بر عهده گرفته است؛ باعث کشته و زخمی شدن بیش از 100 نفر شده‌اند؛ روز خونین مصر در حالی رقم خورد که مردم مصر در آستانه سالگرد انقلاب 25 ژانویه قرار دارند.
کد خبر: ۶۳۸۵۳۳
بیش از 100 نفر در قاهره کشته و زخمی شدند

به گزارش جام‌جم آنلاین اولین انفجار امروز مصر انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در نزدیکی مقر امنیتی قاهره بود که منجر به کشته شدن 4 نفر شد.  شبکه خبری اسکای نیوز عربی در انتشار جزئیات اخبار این انفجار اعلام کرد که دست‌کم 73 تن نیز در این انفجار زخمی شده‌اند. این شبکه همچنان اعلام کرد که این انفجار توسط عامل انتحاری صورت گرفته است.

اندکی بعد از انفجار اول دومین انفجار تروریستی  اتفاق افتاد و یک بمب دیگر در یکی از ایستگاه ‎های متروی قاهره منفجر شد. این بمب که در خیابان التحریر واقع در منطقه الدقی در جیزه منفجر شده بود؛ یک کشته و 15 زخمی از میان نیروهای پلیس بر جای گذاشت.

بعد از وقع این دو انفجار پایگاه خبری  النشرة گزارش داد که گروه انصار بیت‌المقدس وابسته به القاعده مسئولیت انفجار اول قاهره را بر عهده گرفته است.

مدت کوتاهی پس از انفجار دوم؛ انفجار سوم نیز در نزدیکی مرکز پلیس قاهره در منطقه الهرم، واقع در الجیزه به‌ وقوع پیوست، اما این حادثه تروریستی که سومین انفجار امروز در قاهره بود تلفات جانی در پی نداشت.

وزارت کشور مصر اعلام کرده است که 450 کیلوگرم مواد منفجره در عملیات انفجار اداره امنیتی قاهره به کار رفته بود.

رسانه ها از تشدید تدابیرامنیتی در قاهره و دیگر مناطق مصر در آستانه سالگرد انقلاب 25 ژانویه و اعلام ماهیت عاملان انفجارهای امروز خبر دادند. شبکه العربیه نیز گزارش داد که تدابیر امنیتی در تاسیسات مهم، زندانها و مراکز پلیس در مصر تشدید شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها