حاشیه‌های هفتمین روز تئاتر فجر

مدیران هم به تماشای تئاتر نشستند

درخشش زندانیان در سی‌ودومین جشنواره تئاتر فجر

محکومان با رأی قاضی به روی صحنه رفتند

مدیرکل فرهنگی و تربیتی سازمان زندان‌هایی کشور از راهیابی گروه‌های تئاتر زندان‌ها به سی‌دومین جشنواره تئاتر فجر خبر داد.
کد خبر: ۶۳۸۳۸۶
محکومان با رأی قاضی به روی صحنه رفتند

حجت‌الاسلام رضا رستمی در گفت‌وگو با فارس با اعلام این خبر گفت: سازمان‌ زندان‌ها هر ساله جشنواره‌های هنری را در قالب فیلم و تولید فیلم‌های زندان‌ها و همچنین تئاتر‌های صحنه‌ای در یکی از استان‌های کشور برگزار می‌کند.

وی جشنواره تئاتر زندانیان را یکی از مهمترین برنامه‌های هنری عنوان کرد و گفت:‌ امسال سیزدهمین جشنواره تئاتر زندان‌ها در استان کرمانشاه و با حضور 40 گروه هنری از 28 استان کشور برگزار شد.

رستمی تصریح کرد: ما هر ساله آثار منتخب را برای داوری و ارزیابی به مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال می‌کنیم.

وی افزود: امسال دو تئاتر صحنه‌ای و خیابانی از گروه تئاتر زندان‌ها به سی‌دومین جشنواره تئاتر فجر راه پیدا کرد.

مدیرکل فرهنگی و تربیتی سازمان زندان‌ها با تأکید بر اینکه تمام بازیگران در این تئاترها باید الزاماً زندانی باشند، گفت: در بخش تئاتر صحنه‌ای نمایش «آش سرخ پشت‌پا) به نویسندگی خسرو امیری و کارگردانی محمدرضا درند از کرمانشاه و نمایش «سوغات خلیج‌ فارس) به کارگردانی احمدرضا قربانی از استان بوشهر در بخش تئاتر خیابانی به سی‌دومین جشنواره فجر راه پیدا کردند.

وی تأکید کرد: ما به طور مرتب و در طول سال کلاس‌های هنری را با همکاری اساتید مجرب به صورت دائم برگزار می‌کنیم و پس از پایان هر دوره به زندانیان گواهی رسمی را اعطا می‌کنیم.

رستمی در خصوص انتخاب زندانیان برای حضور در برنامه‌های هنری گفت: معمولاً زندانیانی می‌توانند برای مسابقات کشوری شرکت کنند که امکان استفاده از مرخصی و آزادی با قرار وثیقه را داشته باشند چرا که ما نمی‌توانیم برای حضور در مسابقات و جشنواره‌ها زندانی را با اقدامات امنیتی و استفاده از دستبند به روی صحنه بفرستیم.

مدیرکل فرهنگی و تربیتی سازمان زندان‌ها گفت:‌ بنابراین ممکن است یک قاتل یا فروشنده مواد مخدر هم در میان بازیگران باشد اما این زندانیان هم قطعاً با رأی قاضی و امکان استفاده از مرخصی و به دلیل حسن اخلاق و شرکت در برنامه‌های فرهنگی مشمول این مرخصی‌ها شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: امروز ساعت 15 در چهارراه ولی‌عصر گروه تئاتر خیابانی سوغات خلیج فارس به روی صحنه می‌رود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها