اعضای یک باند بزرگ سرقت که از مدت‌ها پیش تحت‌تعقیب پلیس آگاهی تهران بودند، با پیگیری بازپرس جنایی دستگیر شده و به هزار فقره سرقت خودرو و لوازم آن اعتراف کردند.
کد خبر: ۶۳۸۳۳۸
دستگیری 18 سارق با 1000فقره دزدی

به گزارش جام‌جم، چندی پیش مرد رهگذری در شرق تهران با دیدن چند نفر که در ساعات پایانی شب در یک تعمیرگاه در حال جابه‌جایی موتور یک دستگاه خودروی زانتیا با یک خودروی دیگر بودند، به آنها ظنین شده و در تماس با مرکز فوریت‌های پلیس 110 موضوع را خبر داد.

درپی این تماس، ماموران با عزیمت به محل متوجه شدند خودروی زانتیا چند روز پیش دزدیده شده است که در این ارتباط سه نفر را دستگیر و به شعبه 11 بازپرسی دادسرای جنایی منتقل کردند.

با شروع تحقیقات در پایگاه چهارم پلیس آگاهی به دستور بازپرس هاشمیان، در بررسی سوابق متهمان معلوم شد، آنها دارای سابقه کیفری در زمینه سرقت خودرو هستند.

با اعتراف متهمان به سرقت خودرو و لوازم آن، تحقیقات وارد مرحله تازه‌ای شد و ماموران اطلاع یافتند، سه متهم دستگیر شده از اعضای یک باند بزرگ سارقان تحت تعقیب هستند.

در ادامه ماموران با اطلاعات به دست آمده از متهمان موفق شدند، در چند عملیات همزمان 15 عضو دیگر این باند از جمله سه خریدار اموال مسروقه را دستگیر کنند.

پس از انتقال متهمان به شعبه 11 بازپرسی دادسرای جنایی، با اشاره به این‌که هر یک از اعضای باند در سرقت‌ها وظیفه‌ای خاص به عهده داشتند، اعتراف کردند با شناسایی و سرقت خودرو‌های بدون تجهیزات ایمنی، برخی از خودرو‌ها را اوراق و برخی دیگر را نیز پس از برداشتن لوازم و تجهیزات، در محله‌های خلوت یا حاشیه شهر رها می‌کردند.

کشف 35 خودروی سرقتی

با اعتراف متهمان، بازپرس هاشمیان دستور کشف و توقیف خودرو‌ها را صادر کرد که معلوم شد متهمان بیش از صد دستگاه خودرو سرقت کرده‌اند که در این ارتباط و در اولین مرحله 35 دستگاه از این خودرو‌ها کشف و توقیف شد.

در ادامه معلوم شد اعضای باند با خرید خودرو‌های تصادفی و غیرقابل استفاده به قیمت پایین خودرو‌های هم‌مدل و همرنگ آنها را سرقت و به جای خودروهای تصادفی، می‌فروختند.

بنابر این گزارش، ماموران در مرحله بعدی با پیگیری پرونده، یک انبار بزرگ حوالی منطقه خاک سفید در شرق تهران را شناسایی و از این محل مقادیر قابل‌توجهی لوازم سرقتی و بدنه خودرو‌های اوراقی را کشف کردند.

با دستور بازپرس جنایی، برای اعضای این باند قرار یک میلیارد تومانی صادر شد و کشف دیگر خودرو‌های سرقتی و شناسایی خو درو‌های اوراق شده در دستور کار ماموران پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت. تحقیق در این زمینه ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها