جنگ‌لفظی در اجلاس ژنو2

کنفرانس ژنو 2 که برای یافتن راه‌حلی برای بحران سوریه دیروز آغاز به‌کار کرد، عملا به صحنه جدال لفظی بین طرف‌های شرکت‌کننده در اجلاس تبدیل شد.
کد خبر: ۶۳۸۲۷۴

اجلاس دیروز ابتدا با سخنان بان کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل آغاز شد. دبیرکل در اظهاراتش به معاهده ژنو 1 که در آن بر تشکیل دولت دارای اختیارات کامل تاکید شده است، اشاره کرد و گفت: مسئولان دولت انتقالی باید آرمان‌های مردم سوریه را محقق کنند.

پس از سخنان بان کی‌مون، وزرای امور خارجه روسیه و آمریکا به ایراد سخن پرداختند. وزیر خارجه آمریکا در سخنان خود تاکید کرد که اسد بخشی از دولت انتقالی نخواهد بود.

سپس ولید المعلم، وزیر امور خارجه سوریه اظهار کرد که نمایندگان کشورهایی که در کشتار ملت سوریه مشارکت دارند، در نشست ژنو 2 حضور دارند. ولید المعلم افزود: امروز کشورهایی در نشست ژنو 2 نماینده دارند که دستانشان به خون ملت سوریه آغشته است. چهره واقعی کسانی که ثبات سوریه را از طریق صدور تروریسم بر هم زدند، امروز برملا شد.

 روحانی: امیدی به نشست ژنو2 نداریم
 ولید المعلم، وزیر خارجه سوریه: کشورهایی که در کشتار ملت سوریه مشارکت دارند، در نشست ژنو2 حضور یافته‌اند
 از 83 کشور تروریست‌هایی در سوریه حضور دارند؛ در واقع کسی که در نیویورک خود را منفجر کرد همان تروریستی است که در سوریه خود را منفجر می‌کند

تروریست‌ها چگونه می‌توانند خواسته‌های ملت سوریه را محقق کنند. چگونه ممکن است تروریست‌هایی از ترکیه، عربستان، انگلیس و فرانسه با پیمودن هزاران کیلومتر به سوریه بیایند و به قول خود دولت اسلامی تشکیل دهند. از 83 کشور دنیا تروریست‌هایی در سوریه حضور دارند و در واقع آن کسی که در نیویورک خود را منفجر کرد همان تروریستی است که در سوریه خود را منفجر می‌کند. با اتمام زمان سخنرانی ولید المعلم، بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد به او تذکر داد که زمان سخنرانی‌اش تمام شده است. المعلم با اعتراض به این تذکر گفت: شما در نیویورک زندگی می‌کنید و من در سوریه و پس از سه سال رنج، این حق من است که به صحبتم ادامه دهم!

مشروح این خبر را در صفحه های 2 و 6 بخوانید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها