راه همواز قهرمانی بعد از شکست ذوب آهن

آقای دربی "نباز" در اصفهان

استقلال بعد از آن شهرآورد کسل‌کننده، عصر امروز در دیداری که برایش حکم مرگ و زندگی دارد، در فولادشهر به مصاف ذوب‌آهن می‌رود.
کد خبر: ۶۳۷۶۰۴
آقای دربی "نباز" در اصفهان

به گزارش جام جم ورزشی ، آبی‌ها که همیشه دیدارهای سختی را در فولادشهر با ذوبی‌ها داشته‌اند، نیک آگاهند که یک لحظه اشتباه و لغزش در این بازی به منزله حذف تلخ از جام حذفی خواهد بود، پس تمام عزمشان را جزم کرده‌اند تا بازنده این بازی نباشند. در حقیقت استقلال که سال پیش نیز در این مرحله از رقابت‌ها از سپاهان شکست خورد تا از گردونه این رقابت‌ها خارج شود، به هیچوجه دوست ندارد خاطره تلخ سال قبل برایش تکرار شود. هر چند ذوب‌آهن امسال آن تیمی نیست که باید باشد و چند هفته‌ای است که با کنار گذاشتن لوکا بوناچیچ، مجتبی تقوی را جایگزین این مربی کرده است تا بلکه با شوک مثبت به پیکر تیمش، خود را از شرایط بغرنج قعر جدول و کابوس سقوط نجات دهد. اتفاقا این حربه تا حدودی موثر واقع شده و ذوبی‌ها خود را از قعر جدا کرده‌اند تا بلکه روزنه‌های ماندن در لیگ را پیش روی خود قرار داده و انگیزه‌ای دوچندان داشته باشند برای موفقیت در جام حذفی.

شاید برای همین امیر قلعه‌نویی اعلام کرده در صورت گذر از ذوب‌آهن، تیمش90 درصد راه قهرمانی را رفته است. بویژه که استقلال در صورت پیروزی بر ذوب‌آهن، در مرحله نیمه نهایی میزبان مس کرمان در تهران خواهد بود و بطور طبیعی تعبیر این رویا به منزله این است که استقلال برای حضور در فینال کار چندان سختی را پیش روی خود نمی‌بیند.

استقلال برای بازی امروز که از ساعت 14 و به قضاوت علیرضا فغانی برگزار می‌شود تنها مهاجم جوان خود محمدمهدی نظری را به دلیل آسیب‌دیدگی در اختیار ندارد و امیدوار است تا با توجه به استحکام خط دفاعی‌اش، از فرصت‌های بازی نهایت استفاده را کرده و ذوب‌آهن را در خانه ناکام بگذارد. البته در طرف مقابل ذوب‌آهن نیز مهره‌های با تجربه خوبی چون مهدی رجب‌زاده را در اختیار دارد که نشان داده راه گلزنی به استقلال را خوب بلد است.

استقلال برای رسیدن به این مرحله از جام حذفی از سد کاسپین قزوین و ملوان گذشته و ذوب‌آهن نیز با شکست دادن پیام آمل و نفت تهران به این مرحله گام گذاشته است.

تراکتور بدون آقا معلم

در دیگر بازی امروز جام حذفی، تراکتورسازی در اولین بازی خود بعد از کناره‌گیری مجید جلالی در تهران به مصاف راه‌آهنی خواهد رفت که آنها نیز این روزها وضع مناسبی در فوتبال ایران ندارند. در غیاب آقا معلم فوتبال ایران، تراکتورسازان هدایت موقت تیم خود را به باغ آبادی مربی بومی دیار ائل گلی سپرده‌اند و باید دید چه سان تیمش را در مصاف با شاگردان منصور ابراهیم‌زاده به میدان خواهد فرستاد. هر چند راه‌آهن امید چندانی برای بردن جام حذفی ندارد، اما در طرف مقابل قرمزپوشان تبریزی نمی‌خواهند بسادگی از این جام چشم بپوشند. در حقیقت تراکتور سازان که در این فصل برای کسب یک جام برنامه‌ریزی کرده‌اند، در دیداری حساس و با توپ پر برابر راه‌آهنی‌ها صف‌آرایی خواهند کرد تا بلکه با توجه به بازیکنان جوان و با تجربه‌ای که در اختیار دارند، لوکوموتیورانان را در تهران زمین‌گیر کنند و با صعود به مرحله نیمه نهایی یک گام دیگر خود را به قهرمانی در این جام نزدیک‌تر کنند . البته دو تیم چهار سال قبل نیز در این چارچوب به مصاف هم رفته اند که آن دیدار را راه آهن با نتیجه یک بر صفر به سود خود به پایان برد تا ترمز تراکتورسازی را کشیده باشد. بی‌شک پیروزی در این دیدار هر دو تیم را از شرایط بد و بحرانی که در آن قرار دارند، نجات خواهد داد و باید دید در پایان این بازی زور تراکتور سازی به راه آهنی‌ها خواهد رسید یا آنها هستند که مهمانشان را از ریل جام حذفی بیرون خواهند انداخت.

راه‌آهن برای رسیدن به این مرحله از سد تالار وحدت همدان و داماش گذشته و تراکتورسازان نیز با کنار گذاشتن ماشین‌سازی تبریز و نفت مسجدسلیمان پا به این مرحله گذاشته‌اند. پیروز بازی راه‌آهن - تراکتورسازی در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف برنده دیدار فولاد و پرسپولیس خواهد رفت. این بازی از ساعت 14 امروز در ورزشگاه تختی تهران و به قضاوت احمد صالحی برگزار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها