رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری با اعلام اینکه بیش از یک میلیون هکتار از جنگل‌های زاگرس دچار پدیده خشکی شده است، گفت: در 6 میلیون هکتار جنگل های زاگرس 800 هزار هکتار زیر کشت رفته است.
کد خبر: ۶۳۷۳۳۴
خشکی یک میلیون هکتار از جنگل‌های زاگرس

خداکرم جلالی در گفت‌وگو با مهر با اشاره به اینکه بیش از یک میلیون هکتار از جنگل‌های زاگرس دچار پدیده خشکی شده اند، بیان کرد: 15 درصد از این یک میلیون هکتار کاملا خشکی دارد که الان یکی از اقدامات مهم سازمان کنترل این پدیده و احیای جنگل‌های تخریب شده و خشک شده است.

وی در خصوص وضعیت جنگل‌های زاگرس، اظهار داشت: متاسفانه یکسری افرادی بهره برداری‌هایی را در بخش دام ها، کشاورزی و  سوخت هیزمی از جنگل های زاگرس دارند که موجب آسیب به این جنگل شده است.

رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری با بیان اینکه اینها بخشی از فعالیت‌های مضر برای پایداری جنگل ها است که باید با مشارکت خودشان به بهره برداری متعادل و پایدار تبدیل شود، گفت: در 6 میلیون هکتار جنگل های زاگرس 800 هزار هکتار زیر کشت رفته است که موجب بروز مشکلات زیادی برای این بخش شده است.

جلالی تصریح کرد: به دلیل فشارهای خارج از توان اکولوژیک بر جنگل های زاگرس، شرایط اقلیم و کاهش بارندگی‌ها بخشی از جنگل‌های زاگرس دچار طغیان آفت و بیماری شده و خشک شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها