درخشش دانش آموزان بابلی در مسابقه جهانی حساب ذهنی

حل پیچیده ترین مسائل ریاضی با چرتکه

دانش آموزان موسسه «حساب ذهنی» بابل در رقابت با دانش آموزان 45 کشور جهان، موفق به کسب مقام سوم در مسابقات بین المللی حساب ذهنی شدند.
کد خبر: ۶۳۶۲۶۶
حل پیچیده ترین مسائل ریاضی با چرتکه

نخستین شاگرد موسسه «UCMAS» مازندران که موفق به کسب مقام سوم در مسابقات بین المللی شده است، گفت: مدت یک سال تحت آموزش «UCMAS» قرارگرفته و برای اولین بار در مسابقات جهانی در مالزی با حضور هشت هزار نفر شرکت کننده از سراسر جهان شرکت کردم و موفق به کسب رتبه سوم جهان شدم.

آرمیتا فولادی تالاری، 11 ساله که در کلاس پنجم ابتدایی تحصیل می کند، می گوید: برنامه «UCMAS» نه تنها منجر به ایجاد اعتماد به نفس و تسلط در انجام محاسبات می‌شود بلکه این برنامه با ایجاد یک چهارچوب زیربنایی سبب توسعه مهارت‌های مورد نیاز یادگیری در مدرسه و زندگی روزمره کودکان می‌‌گردد.

دانش آموز دیگر موسسه «UCMAS» مازندران نیز اظهار کرد: کاهش زمان یادگیری و تقویت حافظه هدیه آموزش «UCMAS» به بچه هاست.

فاطمه مهدی نیا 11 ساله نیز با بیان اینکه در یادگیری دروس مختلف دچارمشکل بودم وباید وقت بسیار زیادی را صرف یادگیری می کردم، گفت: این امر سبب می شد تا از انجام کارهایی که دوست داشتم بازمانم.

وی افزود: این سیستم به ما می آموزد که چگونه به راحتی بتوانیم از حافظه خود بیشترین بهره رابرده ودر کوتاه ترین زمان ممکن هرنوع مسئله ای چه درسی وچه مسائل روزمره زندگی را حل کنیم و در موقعیت حساس خود را به راهکار صحیح برسانیم.

مهدی نیا با اشاره به اینکه درحال حاضر یکی از شاگردان ممتاز مدرسه است، خاطرنشان کرد: از خواندن درس های مختلف خود از جمله ریاضی لذت می برم و ظرف یک ثانیه مشکل ترین مسئله ریاضی را به راحتی حل می کنم درحالی که قبلا دردرس خود ضعیف بودم.

وی که یکی از مدال آوران مسابقات جهانی در مالزی است، افزود: چون اولین تجربه ما در این مسابقه بوده موفق به کسب رتبه نخست جهان نشدیم ولی مطمئن هستیم بچه های مازندران در مسابقات بعدی رتبه نخست جهان را کسب خواهند کرد.

غلامعلی مهدی نیا مسئول موسسه «UCMAS» بابل نیز گفت: دانش آموزان این موسسه موفق به کسب مقام سوم در مسابقات بین المللی از بین 45 کشور دنیا شدند.

وی افزود: مبتکر تاسیس و مدیر موسسه علمی پژوهشی گسترش دانش توسعه نگاه نو با شماره ثبت «654» هستم که در این شیوه نوین به دنبال تربیت نخبگان و متفکرین برجسته و دانشمند شهر و استان خود بوده که علیرغم ناباوری دیگران امروزبه این مهم دست یافتم.به اعتقاد من بزرگترین سرمایه نیروی انسانی است و حتی کسانی که قدرت برقراری ارتباط با مخاطب را ندارند نیز جزو سرمایه به شماررفته و یک متخصص باید این سرمایه را تبدیل به احسن کند.

مهدی نیا اظهار کرد: برنامه حساب ذهنی «UCMAS» یک برنامه منحصر به فرد برای رشد کودک است که در سال 1993 توسط دکتر دینو ونگ در کشور مالزی ابداع گردید، این برنامه با استفاده از یک سیستم محاسبه نوآورانه با به‌کارگیری چرتکه سبب پویایی مغز (نیمکره‌ چپ و نیمکره‌ راست) به طور هم ‌زمان می‌شود و دانش آموزان سنین بین پنج تا 13 سال با یادگیری محاسبه ذهنی سریع و دقیق ظرفیت ذهن خود را توسعه می‌دهند که این سبب بهبود مهارت‌هایی نظیر مدیریت زمان، تمرکز و توانایی حل مسأله می‌شود که به موفقیت در همه رشته‌ها و زندگی روزمره می انجامد.

مدیر این موسسه گفت: برنامه «UCMAS» نه تنها منجر به ایجاد اعتماد به نفس و تسلط در انجام محاسبات می‌شود، بلکه این برنامه با ایجاد یک چهارچوب زیربنایی سبب توسعه مهارت‌های مورد نیاز یادگیری در مدرسه و زندگی روزمره کودکان می‌‌ شود.

وی به علت استفاده از چرتکه دراین سیستم  اشاره کرد و افزود: چرتکه یک برنامه منحصر به فرد برای رشد کودک است که تا امروز که 20سال از ابداع آن می گذرد توانسته حدود 54 کشور را تحت پوشش بگیرد.این سیستم نوین آموزشی در سال 90 توسط محقق ایرانی به نام دکتر عقیل قرایی ومهندس سید داود قریشی از مالزی وارد ایران شد و از آذرماه سال 90 اولین کلاس درتهران تشکیل شد.

مهدی نیا اذعان داشت: پنج ماه بعداز وروداین طرح به کشور، دربهمن ماه سال 91 این طرح در بابل اجرا واولین کلاس در بابل تشکیل شد.اجرای این طرح که باعث  توسعه مهارت ذهنی است از سوی آموزش و پرورش تهران مجوز فعالیت گرفته و در حال حاضر با همکاری آموزش و پروش این طرح در مرکز مشاوره تحصیلی با مجوز اداره کل برای گروه دختران و پسران دراین مرکز انجام می گیرد.

وی با اشاره به اینکه این طرح در شهرهای تهران، آذربایجان، اصفهان، خوزستان و گیلان آموزش داده می شود، خاطرنشان کرد: از اردیبهشت 92 تاکنون این طرح بیش ازدو هزار شاگرد از  11 شهر مازندران را تحت پوشش گرفته و هر شهر جداگانه فعالیت می کند.

مهدی نیا گفت: در مسابقاتی که در مالزی برگزار شد شهرهای تهران، آذربایجان، اصفهان، خوزستان ومازندران شرکت داشتند که دانش آموزان بابل، ساری، شیرگاه و فریدونکنار شامل 13 نفر پسر و 16 نفر دختر موفق به کسب مدال دراین دوره شدند.

مسئول موسسه «UCMAS» بابل با اشاره به اینکه 88 نفر معلم برتر آموزش و پرورش در امر آموزش این طرح با ما همکاری دارند، افزود: برای آموزش معلمان در این سبک، شش نفر از ایران به مالزی اعزام شدند و به عنوان مدرسین ممتاز با ما در ارتباط بوده و به معلمان ما آموزش ویژه می دهند  که اکثرا جزو معلمان رتبه دار آموزش و پروش هستند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها