خودروهای دیزلی مهمترین عامل آلودگی هوا

ورود ذرات معلق به خون تهرانی ها

قائم مقام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون بسیار خطرناک هستند و از طریق نای وارد خون تهرانی ها می شوند.
کد خبر: ۶۳۵۹۷۱
ورود ذرات معلق به خون تهرانی ها

رضا شهیدزاده روز چهارشنبه در نشست بررسی آلودگی هوا که در برج میلاد برگزار شد، گفت: راهکار کاهش آلودگی هوا مشخص است اما کاری برای آن انجام نشده است.مقابله با آلودگی هوا عزم ملی می خواهد و تنها کار یک قوه و یا سازمان نیست. قوه قضائیه می تواند در بحث آلودگی هوا ورود کرده و با دستگاه های کم کار برخورد کند.

وی با اعلام این که اصلی ترین مشکل آلودگی هوای تهران ذرات معلق است، افزود: ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون بسیار خطرناک است و پس از ورود به نای می تواند وارد خون شود.

قائم مقام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران عمده منبع تولید آلاینده در تهران را خودروهای دیزل معرفی کرد و افزود: پس از آن خودروهای بنزینی کاربراتوری همانند پیکان و وانت نیسان بیشترین آلودگی را تولید می کنند.

به گفته وی موتورسیکلت ها در سالم ترین حالت سه برابر خودروهای استاندارد، آلایندگی دارند و ما بدون واهمه در حال افزایش موتور در سطح شهر هستیم.

شهیدزاده افزود: باید موتورسیکلت های برقی جایگزین موتورهای فعلی شود که این موضوع قوانین خاصی را  می خواهد. قیمت موتورسیکلتهای بنزینی یک سوم موتورهای برقی است و کسی راغب به استفاده از این وسیله نیست.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها