روایت «جام‌جم» از واکنش سرد به روحانی

اعتراف دیرهنگام اصلاحات

اولین سفر استانی حسن روحانی دیروز در حالی به مقصد خوزستان انجام شد که هرچند تفاوت‌هایی با سفرهای استانی در دولت قبل داشت، اما بی‌حاشیه هم نبود.
کد خبر: ۶۳۵۸۴۱
از استقبال خودجوش تا سخنرانی به زبان عربی

اولین حاشیه، مربوط به تاخیر کاروان دولت تدبیر و امید در جریان سفر دیروز به خوزستان بود. نماینده آبادان در مجلس مه غلیظ، کاهش دید و لغو پروازها به اهواز را دلیل این تاخیر اعلام کرد.

همچنین در حالی که گفته شده بود در جریان این سفر خبری از استقبال مردمی نیست، اما گروه‌های مختلفی از مردم به استقبال رئیس‌جمهور رفته و اسب‌سواران عرب و افرادی با لباس قوم بختیاری روحانی را همراهی می‌کردند و شعار «روحانی سرافراز، خوش‌آمدی به اهواز» ازجمله شعارهای استقبال‌کنندگان از حسن روحانی و تیم همراهش بود. مشاور رئیس‌جمهور این استقبال را خودجوش توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری‌ها، مردم شهر اهواز که از صبح دیروز در انتظار رئیس‌جمهور بودند در طول مسیر فرودگاه تا مصلی رئیس‌جمهور را همراهی کردند.

بر این اساس خودروی حامل رئیس‌جمهور در طول مسیر و به دلیل حضور فراوان استقبال‌کنندگان بارها مجبور به توقف شد.

در این بین برخی از مردم که درخواست‌ها و نامه‌هایی را به رئیس‌جمهور نوشته بودند از فرصت استفاده کرده و نامه‌های خود را در خودروی رئیس‌جمهور انداختند.

علاوه بر این، همراهان رئیس‌جمهور نیز تعداد زیادی از نامه‌های مردمی را دریافت کردند. این در حالی است که با هماهنگی اداره کل پست خوزستان و استانداری، محل‌هایی در نقاط دیدار مردمی رئیس‌جمهور به‌منظور جمع‌آوری نامه‌های مردم تدارک دیده شده بود.

یکی دیگر از نکات جالب‌ توجه این سفر، همراهی همسر رئیس‌جمهور بود. براساس اخبار منتشر شده، عالیه صاحبی، همسر رئیس‌جمهور در سفر خوزستان حضور دارد. این اولین بار است که همسر رئیس‌جمهور در یک سفر داخلی، وی را همراهی می‌کند.

همراهی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی و محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و رقیب انتخاباتی روحانی در انتخابات امسال که هر دو اصالتی خوزستانی دارند، از دیگر حاشیه‌های این سفر بود که متفاوت از تجارب دولت‌های قبل به نظر می‌رسید.

همچنین برخی وزرا و معاونان رئیس دولت از جمله سورنا ستاری، معاون علمی رئیس‌جمهور و رضا فرجی‌دانا، وزیر علوم در طول سخنرانی رئیس‌جمهور در مصلی و در جمع مردم حضور داشتند.

حسن روحانی که دیروز در اجتماع مردم اهواز سخن گفت، بخشی از سخنان خود را به زبان عربی انجام داد. او در این نطق عربی خود که با استقبال عمومی همراه بود، ضمن تمجید از فرهنگ والای مردم خطه خوزستان تاکید کرد: «مردم خوزستان نماد مقاومت، شجاعت و حمایت از ولایت در سال‌های اخیر بوده‌اند و صرف‌نظر از این‌که آنها ساکن یک استان ثروتمند هستند، همواره پای انقلاب ایستاده‌اند.»

تجمع تعدادی از کارگران کارخانه قند اهواز همزمان با سفر رئیس‌جمهور به استان خوزستان در مسیر عبور او از فرودگاه به مصلای این شهر نیز از دیگر حواشی اولین سفر استانی بود.

همچنین گفته می‌شود برخی از کارگران پیمانی پتروشیمی رازی بندر امام هم خواهان حضور رئیس‌جمهور در این منطقه شده‌ بودند.

در کنار این، مشکل گرانی مسکن، وضع آب استان، بیکاری و ضرورت توجه به مشکلات مربوط به آبادانی استان از جمله مطالباتی بود که مردم خوزستان و شهر اهواز در قالب پلاکاردهایی، پیگیری آن را از رئیس دولت درخواست کردند.

در طول مراسم سخنرانی در مصلای اهواز، مردم حاضر با در دست داشتن تصاویری از رئیس‌جمهور، رهبر معظم انقلاب به ابراز احساسات نسبت به رئیس‌جمهور پرداختند.

مصطفی انتظاری‌هروی ‌-‌ گروه سیاسی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها