رئیس سازمان ملی زمین و مسکن درباره شروط آزاد شدن خرید و فروش مسکن مهر گفت: معامله واحدهایی که بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد ، آزاد است.
کد خبر: ۶۳۴۴۵۷
خریدو فروش مسکن مهر آزاد است

به گزارش واحد مرکزی خبر، سید محمد پژمان در جمع خبرنگاران اعلام کرد : معامله مسکن‌ مهر که تکمیل شده است یا 70 درصد پیشرفت کار دارد، آزاد است.

وی گفت: چون معاملات غیرقانونی مسکن مهر ارزش این واحدهای مسکونی را کاهش می‌دهد، دولت یازدهم تصمیم گرفته است معاملات خرید و فروش مسکن مهر آزاد شود.

پژمان اعلام کرد : شرایط خرید و فروش مسکن مهر در شورای معاونان وزارت راه و شهرسازی تصویب و دستورالعمل آن ابلاغ شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: این شرط که طرف خریدار مسکن مهر حتماً باید شرایط مسکن مهر را داشته باشد ، حذف شده است و افرادی که شرایط مسکن مهر را ندارند هم می‌توانند مسکن مهر را خریداری کنند.

پژمان تصریح کرد : به هر حال دولت امتیازاتی را به خانوارهای واجد شرایط مسکن مهر داده است و دولت یازدهم اعتقاد دارد ، این دارایی‌ها نباید قفل شود.

رئیس سازمان ملی زمین و مسکن ادامه داد: دارندگان مسکن مهر حق دارند واحد خود را مدیریت و در صورت نیاز بفروشند و نمی توان جلوی این کار را گرفت و در حال حاضر نیز معاملات غیرقانونی مسکن مهر دیده می شود.

اولویت های ساماندهی و رونق تولید مسکن

رئیس سازمان ملی زمین و مسکن از اعمال وام 30 میلیون تومانی برای 100 واحد مسکن مهر خبر داد و گفت : صندوق‌های پس انداز مسکن تا یک ماه آینده در سازمان بورس راه اندازی می‌شود.

 سید محمد پژمان در نشستی خبری گفت : در طرح  مسکن مهر در مجموع 2 میلیون و 300 هزار واحد ساخته می شود و در شهرهای بالای 25 هزار نفر هم حدود 51 درصد یا یک میلیون و 246 هزار واحد است.

وی گفت : در طرح مسکن مهر خودمالکی هم زمین از آن مالک است که با تسهیلات مسکن مهر ساخته شده است.

رئیس سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه حدود نیمی از این واحدها در حدود یک میلیون و 246 هزار واحد واگذار  شده است ، گفت : بقیه واحدها در مراحل مختلف ساخت قرار دارد.

پژمان گفت : پیمانکاران بر اساس قرارداد قبلی تمایلی به ادامه کار ندارند و باید این موضوع هم ساماندهی شود.

رئیس سازمان ملی زمین و مسکن گفت : وزارت راه و شهرسازی موضوع افزایش وام مسکن مهر را پیگیری می‌کند و باید بانک مرکزی هم با این افزایش سقف وام موافقت کند.

پژمان درباره پدیده زمین خواری گفت : عمده زمین خواری ها در زمین های دولتی انجام می‌گیرد و برخی متعلقاتی در این زمین ها دارند یا اینکه با جعل سند به دنبال تملک زمین هستند.

وی اظهار داشت : یکی دیگر از مشکلات ، سندهای عادی در معاملات بخش مسکن است و هر فردی می تواند با تنظیم یک سند با هر شرایطی، خود را مالک زمین بداند و بفروشد و تعداد زیادی از مردم عادی را درگیر کند.

رئیس سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه بخش مسکن 20 تا 30 درصد از اقتصاد کشور را تشکیل می دهد، گفت: عده ای برای حفظ ارزش پول در این بخش خرید و فروش می‌کنند که از دیدگاه ما ایرادی هم ندارد.

وی افزود: با کسانی که به طور دایم مسکن را به عنوان کالا خرید و فروش می‌کنند و انگیزه سودآوری دارند باید مقابله کنیم.

پژمان در باره مالیات در بازار مسکن هم گفت : حاقل و حداکثر مالیات باید با شرایط مختلف تغییر کند و نباید یک مالیات مشخص را برای همیشه تعیین کرد.

رئیس سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به اینکه 4 دهک میانی به کمک دولت نیاز دارد و تامین تراکم نقدینگی برای آنها دشوار است، گفت: این متقاضیان می توانند در درازمدت و به صورت وام ، مسکن خریداری کنند و به برنامه متفاوتی نیاز است.

وی افزود : سه دهک اول و پایین جامعه منابع و امکاناتی ندارند و باید در سبد اقتصادی کشور سهمی داشته باشند و اگر دولت ، منابع مالی کافی را برای کمک به این دهک‌ها در نظر نگیرد متولیان این بخش قدرت اجرای برنامه خاصی را ندارند.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره صندوق‌های ساختمان و مسکن گفت : این صندوق ها نقدینگی را جذب می کند و آسیب های این بخش کنترل می شود و تولید رونق می یابد و همه پیش فروش ها نیز ساماندهی می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
شجایی
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
۰
۰
خدا خیرتان دهد بعد از آزاد كردن مسكن مهر، یه فكر هم به حال آنان كه امتیاز را خریدن بكنید دیوانه شدیم از بس باج دادیم تا حرف بزنیم حرف سوختن امتیاز پیش مییارن
صبا بور
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
۰
۰
با سلام واحترام
با توجه به اینكه خریدوفروش مسكن مهر آزاد شده وبنده یكی از خریداران ملك مذكور میباشم كه تمامی مدارك وسنداعیانی آن نزدخودم است ووكالتنامه تمام وكمال دارم پس چرا بانك مسكن برای صلح و انتقال مانده بدهی آن به این جانب جلوگیری وممانعت بعمل آورده ؟؟؟؟؟؟ راه حل نهایی چیست؟

نیازمندی ها