نبض سیاست

دفتر عارف را دزد زد

مسئول روابط عمومی دفتر محمدرضا عارف، از سرقت رایانه‌های عارف و فرزندش به همراه برخی اوراق و اسناد خبر داد.
کد خبر: ۶۳۳۹۱۵
دفتر عارف را دزد زد

علیرضا خامسیان در گفت‌وگو با ایسنا افزود: روز شنبه هنگامی که مسئولان دفتر عارف وارد محل کار خود شدند، متوجه شدند که از دفتر سرقت شده است.

وی با بیان این‌که سارقان بدون هیچ‌گونه تخریبی وارد دفتر عارف شده اند، اظهار کرد: حتی صندلی آقای عارف نیز به سرقت رفته است.

تذکر 65 نماینده به رئیس‌جمهور

65 نماینده مجلس درباره نحوه برخورد دولت با برخی رسانه‌ها به رئیس‌جمهور تذکر دادند.

دلیل این تذکر، «برخورد نامناسب با رسانه‌های منتقد با وجود شعارهای رئیس‌جمهور مبنی بر استقبال از انتقاد» عنوان شده است.

گفتنی است روز گذشته هیات نظارت بر مطبوعات هفته‌نامه یالثارات الحسین را توقیف و با تذکر به هفته نامه 9دی و روزنامه وطن امروز پرونده آنها را به دادگاه ارجاع کرد.

اطاله دادرسی به دلیل سوابق خوب

در حالی که چندی قبل رئیس هیات پارلمانی اروپایی پس از دیدارهایش در تهران به نقل از محمدجواد لاریجانی اعلام کرد که پرونده موسوی و کروبی در مرحله رسیدگی قضایی قرار دارد، لاریجانی در گفت‌وگو با ایسنا در این زمینه خاطرنشان کرد: طبیعتا مساله حصر افراد، مساله‌ای است که جهات تامینی و قضایی دارد و بدون تائید و روند قضایی هیچ‌کس از هیچ حقی محروم نمی‌شود.

وی افزود: این مساله در تشکیلات قضایی در حال رسیدگی است و انشاءالله در مسیر خودش به نتایج خوبی می‌رسد، ولی این را باید بگویم که اطاله این دادرسی نه از باب نادیده گرفتن برخی امور در جریان فتنه 88 بلکه از باب تسامح راجع به این افراد به دلیل سوابق خوبشان در جمهوری اسلامی‌ است. در هر صورت این چیزی است که در اختیار قوه قضاییه است و مسئولان قضایی در زمان خود اطلاع‌رسانی مناسبی انجام خواهند داد.

غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری این هفته خود و در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که آیا دستگاه قضایی، رسیدگی قضایی به پرونده این دو نفر را در دستور کار خود قرار داده است یا خیر، گفت: اگر منظور، نوعی از رسیدگی باشد، باید بگویم که از همان ابتدا به آن رسیدگی شده، اما اگر منظور این است که دادگاه و پرونده‌ای تشکیل شده است، باید بگویم که خیر، این‌گونه نیست.

لاریجانی: هیچ شکایتی از فاطمه هاشمی نکرده‌ام

جلسه رسیدگی به اتهام فاطمه هاشمی دیروز در شعبه اول دادگاه انقلاب تهران برگزار شد، اما نکته جالب توجه، حضور دیگر اعضای خانواده هاشمی در کنار فاطمه هاشمی بود؛ به طوری که بجز آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و فرزندش محسن، دیگر اعضای خانواده، فاطمه را برای حضور در این دادگاه همراهی کردند.

به گزارش مهر، عفت مرعشی، همسر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، یاسر و فائزه، فرزندان وی در جلسه دادگاه فاطمه هاشمی حضور داشتند. در عکس‌هایی که از حاشیه جلسه دادگاه منتشر شده، مهدی هاشمی نیز در کنار دیگر اعضای خانواده دیده می‌شود.

به گزارش مهر، پرونده فاطمه هاشمی با صدور کیفرخواست به اتهام نشر اکاذیب به شعبه اول دادگاه انقلاب تهران ارجاع شده بود که جلسه رسیدگی به پرونده او، ساعت 10 صبح دیروز برگزار شد.

فاطمه هاشمی در جمع خبرنگاران مدعی شد دادگاه انقلاب، صلاحیت رسیدگی به اتهام او را ندارد. وی علت محاکمه خود را به دلیل مصاحبه‌ای درخصوص برادران لاریجانی عنوان کرد و گفت: زمانی که آقای احمدی‌نژاد علیه خانواده لاریجانی صحبت کرد، 45 دقیقه از وقت مجلس برای دفاع از خانواده لاریجانی گرفته شد، اما وقتی یکی از نمایندگان مجلس علیه مهدی هاشمی صحبت‌هایی را مطرح کرد، هیچ دفاعی از وی نشد.

فاطمه هاشمی ادامه داد: پس از این اتفاقات من در مصاحبه‌ای خواستار این شدم که علی لاریجانی و برادرش پاسدار حقوق ملت باشند، نه پاسدار حقوق خانواده‌شان که به خاطر این مصاحبه امروز محاکمه می‌شوم.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در نامه‌ای به رئیس دادگستری کل استان تهران نوشت: براساس آنچه در رسانه‌ها منعکس گردیده سرکارخانم فاطمه هاشمی امروز 18 دی 92 در دادگاهی حاضر شدند و در مصاحبه‌ای اعلام کردند به دلیل مطالبی که علیه اینجانب مطرح کردند، به دادگاه فراخوانده شده‌اند.بنده هرگز شکایتی نسبت به ایشان نداشته و ندارم. مطلبی اگر نسبت به این جانب مطرح کرده‌اند احتمالا به دلیل عصبانیت نسبت به مطالبی بوده که در مجلس نسبت به اخوی ایشان مطرح شد و بنده هم تذکر به گوینده دادم که احتمالا نشنیدند. به هر تقدیر وجهی برای رسیدگی به این امر نمی بینم. بنده نسبت به کسانی که سال گذشته با کفش و مهر به حقیر حمله کردند، شکایتی نکردم.

این خواهر محترمه که فقط حرفی زدند و بنده نسبت به سخنان ایشان گله‌ای ندارم. علی‌ای‌حال به هر نحوی که مصلحت می‌دانید این پرونده را مختومه نمایید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها