قلیان در انتظار ورزشی ها

پاتوق‌قلیان کش های فوتبال کجاست؟

در حالی موج مصاحبه‌های انتقادی و برخوردهای انضباطی ظرف بیست و چهار ساعت گذشته به‌راه افتاده که گویی برای اولین بار است که چنین اتفاقی افتاده.
کد خبر: ۶۳۳۵۱۷
پاتوق‌قلیان کش های فوتبال کجاست؟

مشهورترین پاتوق‌های فعلی فوتبالی‌ها بیشتر در مناطق شمالی تهران شکل گرفته اند. از جمله منطقه ییلاقی فرحزاد که با وجود فضای سبز چشمگیر، فضایی آکنده از دود و بوی قلیان دارد. مدافع سابق پرسپولیس و تیم ملی یکی از آن دسته فوتبالیست‌هایی است که با سرمایه گذاری در این بخش، زمینه جمع شدن اغلب بازیکنان لیگ برتری را در سرای سنتی خودش فراهم کرده است. سفره خانه سنتی که هرشب پذیرای بخش عظیمی از جامعه شاغل و بازنشسته فوتبال و البته مهمانان خاص و ویژه آن‌هاست که به صرف چای و البته قلیان سفارشی که با تنباکوی عربی چاق شده است، به استقبال ستاره‌هایی می‌رود که مخاطب و هوادارانشان در سرما و گرما حنجره خودشان را به حراج می‌گذارند و نام آن‌ها را فریاد می زنند.

پاتوق دیگری که نسبتا قدیمی‌تر از سایرین است و البته به‌واسطه موقعیت جغرافیایی که دارد کمتر مورد استقبال قرار می‌گیرد، حوالی «میدان سرو» و پایین برج‌های سر به فلک کشیده‌ای است که ساکنان خاصی را در خودش سکنی داده اند. پاتوقی که مشتریان خاص و البته سفارشی خاص خودش را دارد و به اصطلاح خود فوتبالیست ها جای تازه کارها نیست!

رستوران تازه تاسیسی که در ابتدای «جاده لواسان» بنا شده و متعلق به یکی از اهالی هنر‌است، اخیرا پای برخی فوتبالیست‌ها را به خودش باز کرده و فرصت دور هم بودن و پک زدن به قلیان‌های پایه بلند شاه عباسی را برای مشتریان فوتبالی خودش فراهم کرده است. نکته جالب توجه اینکه اکثر فوتبالیست ها به‌صورت تلفنی و در حالی‌که گردنه‌های جاده لشگرک را برای رسیدن به این رستوران طی می‌کنند، طعم قلیان را سفارش می دهند تا هنگام رسیدن به رستوران معطلی نداشته باشند! در بین پاتوق‌های مرکز شهر می توان به سفره خانه سنتی واقع در «میدان هفت تیر» اشاره کرد که متعلق به فوتبالیست سابق تیم ملی و مربی حال حاضر یکی از تیم‌های بالانشین لیگ برتر است. سفره خانه‌ای که در ساعت‌های خاصی از شب پذیرای برخی چهره‌های فوتبالی است اما به‌واسطه حضور اکثریت عامه مردم چندان مورد استقبال فوتبالی‌ها نیست!

کافی شاپی واقع در یکی از فرعی‌های «خیابان ستارخان» هم فرصت خوبی را برای فوتبالیست‌های ساکن در غرب تهران به‌وجود آورده که حال و حوصله راه دور رفتن را ندارند و ترجیح می دهند تا در نزدیکترین جای ممکن پکی به قلیان بزنند. با توجه به فضای کوچک این کافی شاپ بیشتر قلیان و البته میزها رزرو شده و البته بیشتر مواقع قسمت لژ آن در اختیار فوتبالی ها قرار می گیرد که رابطه گرم و صمیمی هم با صاحب کافی شاپ برقرار کرده اند.

اما جنوبی‌ترین پاتوقی که شکل گرفته، در «میدان شاپور» تهران واقع است که بیشتر مشتریانش از فوتبالیست‌های لیگ یکی و شهرستانی شاغل در تهران هستند و به‌واسطه هزینه کم و فضای خاصی که بر آن حاکم است، این محل را برای استعمال دخانیات انتخاب کرده اند. نکته جالب توجه اینکه این قهوه خانه پاتوق یکی از استارهای سرخابی بود که مدتی است کمتر در این قهوه خانه آفتابی می شود و پاتوق‌های شمالی تهران را ترجیح می دهد!

قطعا علاوه بر آنچه اشاره شد، پاتوق‌های کشف نشده بسیار دیگری در تهران و حومه یافت می‌شود که پذیرای فوتبالیست‌هاست و به عجین شدن اکثر بازیکنان ایرانی با دخانیات و بخصوص قلیان که واقعیتی انکار نشدنی است، مهر تایید می‌زند!. کاش برنامه 90 و عادل فردوسی‌پور که عَلَم مبارزه با ناپاکی‌های‌های فوتبال را سال‌هاست در دست گرفته و حالا هم بر طبل مبارزه با قلیان‌کشی می‌کوبد، سری به این «قلیان‌کش خانه‌ها» بزند و بداند که قلیان‌کش‌های این فوتبال تنها این جوانان تازه ظهور کرده در لابی هتل کیش نیستند.قانون

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
royal
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
۰
۰
با سلام- واقعا كه حیف به این همه سرمایه ببین رو چه كسایی میذارن!!!!!!! پول های میلیاردی و گاهی بیشتر حیف حیف حیف و بازم حیف به اون همه پول و حیف دیگه واسه طرفداراشون همه چی شونو ول كردن چسبیدن به اینا واه واه واه واه واه..............
ز الف
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
۰
۰
به نظرمن فوتبالیست ها بهترین الگوبرای جوانان هستندونباید ازاین كارهابكنند
بهنام
United States
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
۰
۰
دلیل استقبال كم از بازیهای لیگ همین بد اخلاقی هاست كه مردم رو فوتبال زده كرده …
میلاد نهرامی
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
۰
۰
سلام
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها