رئیس بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت ملی گاز:

شرکت گاز در قبال حوادث منازل وظیفه‌ای ندارد

4 استان در خطر قطعی گاز

سخنگوی شرکت ملی گاز ایران گفت: با توجه به بارش برف و برودت هوا، استان‌های کردستان، آذربایجان غربی، مازندران و اردبیل که در انتهای خطوط لوله گازرسانی سراسری قرار دارند، در مرز خطر قطعی و افت فشار گسترده گاز هستند.
کد خبر: ۶۳۳۳۴۹

مجید بوجارزاده از ثبت رکورد جدید مصرف گاز در بخش خانگی کشور خبر داد و در گفت‌وگو با ایسنا افزود: در روز دوشنبه گذشته فقط در بخش خانگی بیش از ۴۸۳ میلیون مترمکعب گاز مصرف شد که اگر مصرف گاز در این بخش افزایش بیشتری یابد، با افت فشار در بخش‌های مختلف کشور مواجه خواهیم شد.

وی با اشاره به افزایش مصرف گاز در دو هفته گذشته به دلیل سرمای هوا تصریح کرد: تا این لحظه گزارشی از قطعی گاز یا افت فشار گسترده در نقطه‌ای از کشور نداشتیم، اما با توجه به این‌که هفته آینده هوا سردتر خواهد شد، اگر حجم مصرف به این صورت ادامه یابد، افت فشار در بخش‌های مختلف کشور گریزناپذیر خواهد بود. سخنگوی شرکت ملی گاز ایران با اشاره به این‌که هم‌اکنون 27 استان کشور سرمای زیر صفر را تجربه می‌کنند، از مردم استان‌های مرکزی مثل تهران، اصفهان، فارس، مرکزی، سمنان و استان‌های جنوبی کشور خواست با رعایت دمای مناسب منزل، شرایط مناسب‌تری را برای گازرسانی به نقاط سردسیر و غربی کشور فراهم کنند.

وی با تاکید بر این‌که اولویت اصلی ما تامین گاز بخش خانگی و جلوگیری از قطعی و افت فشار در این بخش است، گفت: اگر مصرف در بخش خانگی به همین روال ادامه پیدا کند، بناچار گازرسانی به صنایعی مثل پتروشیمی‌ها، صنایع خرد و حتی جایگاه‌های عرضه گاز محدود خواهد شد، اما هنوز تصمیمی برای محدودیت عرضه گاز به جایگاه‌های CNG گرفته نشده است.

به گفته سخنگوی شرکت ملی گاز ایران، هم‌اکنون 85 درصد تولید گاز کشور در بخش خانگی مصرف می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها