مدیر روابط عمومی‌ میراث فرهنگی‌ کرمان‌:

حذف باغ شاهزاده ماهان از فهرست آثار جهانی‌ صحت ندارد‌

مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: ‌حذف باغ شاهزاده ماهان از فهرست آثار جهانی‌ صحت ندارد.
کد خبر: ۶۳۱۹۹۶
حذف باغ شاهزاده ماهان از فهرست آثار جهانی‌ صحت ندارد‌

علی ابراهیم‌نژاد‌ امروز در گفت‌وگو با فارس در کرمان با اشاره به انتشار خبر «حذف باغ شاهزاده ماهان از فهرست آثار جهانی» ‌در یکی از سایت‌های خبری کرمان اظهار داشت: این خبر صحت نداشته و هیچ موردی در این زمینه وجود ندارد.

وی افزود‌: براساس قوانین مرتبط با آثاری که در فهرست جهانی ثبت می‌شوند، نظارت بر امور این آثار از طریق دفاتر منطقه‌ای سازمان یونسکو انجام و بازرسی‌های دوره‌ای از این آثار برگزار می‌شود.

ابراهیم‌نژاد با اشاره به اینکه این اداره کل برای حفظ ارزش‌های جهانی باغ شاهزاده ماهان اقداماتی مهم انجام داده است، عنوان کرد: هماهنگی با ارگان‌های ذیربط از طریق بخشداری‌، شهرداری و دادگستری ماهان برای جلوگیری از ساخت و ساز در حریم جهانی باغ شاهزاده‌، تعمیر و ساخت سرویس‌های بهداشتی و مرمت ابنیه تاریخی باغ از جمله عمارت زعیم‌باشی‌، حمام و کوشک مرکزی از مهمترین این اقدامات است که صورت گرفته است.

وی به تعمیر و بهسازی روشنایی و نصب سیستم‌های ایمنی این باغ اشاره و تصریح کرد: استقرار یگان حفاظت دائم در باغ‌، واگذاری عمارت زعیم‌باشی از طریق نهادهای نظارتی مرتبط و طبق مراحل قانونی به بخش خصوصی، مطالعه و آسیب‌شناسی درختان و فضای سبز باغ از دیگر فعالیت‌های انجام شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها