اقدام خیرخواهانه خواننده ایرانی الاصل در حمایت از مصیبت‌زدگان

ترانه «سامی یوسف» برای توفان‌زدگان

«سامی یوسف» آهنگ جدیدی را برای نجات‌یافتگان توفان فیلیپین سروده است. این آهنگ که با اهداف خیرخواهانه سروده شده، درواقع کمپینی برای همکاری با برنامه تهیه غذای جهانی سازمان‌ملل (WFP) است تا افراد ساکن در اقصی‌نقاط جهان را تحریک کند که کمک‌های مالی خود را در حمایت از خانواده‌‌هایی که تحت‌تاثیر توفان‌های قدرتمندی که تاکنون جهان شاهد آن نبوده و در فیلیپین رخ داده، فزونی بخشند.
کد خبر: ۶۳۰۳۷۹
ترانه «سامی یوسف» برای توفان‌زدگان

 مسوول اطلاع‌رسانی برنامه‌های سامی یوسف، خواننده مسلمان، سه‌شنبه 24 دسامبر 2013 از طریق ایمیلی به «شرق» خبر داد که این آهنگ که«امیدوار است زنده بماند (hopes Survives)» نام دارد، بنا به اعلام رسمی سایت اطلاع‌رسانی فعالیت‌های سامی یوسف، در سایت رسمی او«www.samiyusufofficial.com» بارگذاری شده و امکان دانلود آن به‌صورت رایگان وجود دارد. این سایت اعلام کرده که این آهنگ، هدیه سامی یوسف به میلیون‌هانفری است که از توفان آسیب دیده‌اند و دعوتی است از طرفدارانش و عموم مردم جهان که به WFP در تامین مالی برنامه‌های کمک‌رسانی و تهیه غذا کمک کنند.  سامی یوسف اظهار کرده «مانند هر کس دیگری در جهان، قلب من نیز، وقتی به این موضوع فکر می‌کنم که افرادی در فیلیپین به‌تازگی خانواده، دوستان و همسایگان خود را به‌خاطر سیل و توفان از دست داده‌اند و طی چند ساعت اینچنین داغدار و مصیبت‌زده شده‌اند به درد آمده است. این آهنگ، ادای احترام من به شهامت و تحمل آنهاست و در عین حال دعوت عمومی من از جهانیان که تا جایی که توان داریم برای آنها کاری انجام دهیم.» هشتم نوامبر یعنی حدود هفت هفته پیش بود که مرکز فیلیپین با مرگ و خرابی مواجه شد و در حال حاضر میلیون‌ها انسان به کمک اضطراری نیازمند هستند. WFP از همان ابتدا به کمک آنها شتافت و از طریق بیسکویت‌های مقوی ویژه‌ای که به‌راحتی قابل حمل و مخصوصا برای کودکان بسیار مفید هستند، اقدامات اولیه کمک‌رسانی را انجام داد. کمک‌های بعدی WFP شامل 11هزارتن مواد غذایی مورد نیاز آسیب‌دیدگان شامل برنج و بیسکویت‌های پرانرژی و غذاهای ویژه کودکان برای حدود سه‌میلیون افراد نیازمند در فیلیپین می‌شود و کماکان نیاز به غذاهای بیشتر به‌عنوان اولویت اول امدادرسانی و نجات کودکان از سوء‌تغذیه کماکان وجود دارد.  مسوول امور داخلی کشور فیلیپین، پراوین آگراوال، ضمن تقدیر از اقدام سامی یوسف ابراز امیدواری کرده که دعوت عمومی او از جهان موجب شود تا مردم کمک‌های بیشتری روانه خانواده‌های قربانیان سیل اخیر فیلیپین کنند تا امکان بازسازی و نجات بازماندگان، بیش از پیش فراهم شود. 
سامی یوسف، این خواننده و آهنگساز مسلمان ساکن بریتانیا، توسط مجله«تایم» به‌عنوان بزرگ‌ترین ستاره راک جهان اسلام معرفی شده و مجله«گاردین» نیز او را معروف‌ترین بریتانیایی مسلمان در جهان خوانده است. او که متولد تهران است، با این اقدام خود کمک شایان‌توجهی به WFP در اجرای برنامه تهیه غذا برای نجات‌یافتگان فیلیپینی کرده است. او پیش‌تر نیز ویدیوکلیپی را با عنوان«وعده‌های فراموش‌شده (forgotten Promises)»، برای مردم قحطی‌زده شمال‌آفریقا اجرا کرده بود؛ اجرایی که از زمان بارگذاری در یوتیوب از سال 2012 تاکنون، بیش از پنج‌میلیون‌بار مشاهده شده است. از دیگر اقدامات خیرخواهانه مشابه سامی یوسف می‌توان به بازدید اخیر او از کمپ آوارگان اردن و همچنین ابراز همدردی با خانواده‌های گرفتار در حوادث اخیر سوریه اشاره کرد. او ابراز امیدواری کرده که اقدام اخیرش بتواند زنجیره جدید همبستگی را برای غذارسانی به مردم فیلیپین، محکم‌تر کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها