نحوه توزیع 2 سبد کالایی رایگان دولت

مردم بن کالا می‌گیرند

معاون اول رئیس جمهور مصوبه ویژه دولت برای توزیع سبد کالایی در بهمن و اسفندماه امسال را برای اجرا ابلاغ کرد که براساس آن، 1500 میلیارد تومان اعتبار برای این منظور پیش بینی شده است، ضمن اینکه این سبد کالایی به صورت رایگان و در ازای بن تحویل خواهد شد.
کد خبر: ۶۳۰۳۴۲
مردم بن کالا می‌گیرند

معاون اول رئیس جمهور مصوبه ویژه سبد کالایی در دو نوبت تا پایان سال‌جاری را به وزارتخانه‌های تعاون، علوم، فرهنگ و دفاع و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری ابلاغ کرده است.

در این ابلاغیه اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور آمده است: هیات وزیران در جلسه مورخ 20 آذر ماه 1392 بنا به پیشنهاد مشترک وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت، امروز اقتصادی و دارایی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب نمود:

1- در راستای سیاست های حمایتی دولت از برخی اقشار جامعه سبد کالا شامل (1.8) کیلوگرم روغن نباتی مایع، (10) کیلوگرم برنج، (4) کیلوگرم گوشت مرغ، (800) گرم پنیر بسته بنده (uf) و (1.8) کیلوگرم تخم مرغ به افراد مشمول این تصویب نامه در دو نوبت تا پایان سال 1392 تحویل می شود.

2- افراد زیر مشمول این تصویب نامه می باشند:

الف- کلیه شاغلان و بازنشستگان دولت و نیروهای مسلح اعم از کارکنان رسمی، پیمانی و قراردادی و کلیه کارگران مشمول قانون کار و قانون تامین اجتماعی.

ب- روزنامه نگاران، خبرنگاران و هنرمندان (به تشخیص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) و دانشجویان متاهل (به تشخیص وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی) و طلاب (به تشخیص مرکز مدیریتی حوزه های علمیه)

ج- سرپرستان خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی کشور.

تبصره- قضات و اعضای هیات عملی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی از شمول این تصویب نامه مستثنی می باشند.

3- سبد کالای موضوع این تصویب ناه به صورت رایگان و در ازای بن تحویل خواهد شد.

4- وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مجاز به انتخاب بن کاغذی یا کارت الکترونیکی برای تحویل کالا می باشد.

5- وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است فهرست افراد موضوع بند 2 را از دستگاه های اجرایی ذیربط دریافت و پس از راستی آزمایی و پالایش به وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام نماید.

تبصره- وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح موظف است آمار کارکنان و بازنشستگان خود را به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام نماید.

6- دستگاه های اجرایی که آمار مشمولان واجد شرایط آنها توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام می گردد موظفند نسبت به دریافت بن از وزارت صنعت، معدن و تجارت اقدام نمایند.

7- دستگاه های اجرایی موظفند در مهلت تعیین شده توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت نسبت به تسویه حساب بن ها با وزرات مذکور اقدام نمایند.

8- معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور موظف است اعتبار مورد نیاز جهت اجرای این تصویب نامه را تا سقف مبلغ 15 هزار میلیارد ریال از محل ردیف های متفرقه تامین و در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار دهد.

9- وزارت صنعت، معدن و تجارت مجاز است به منظور تسریع و تسهیل در تامین اقلام سبد کالا، نسبت به پرداخت علی الحساب بخشی از اعتبارات به مباشرین تامین اقدام نماید.

10- انتخاب مباشرین تامین کالا توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت صورت می گیرد.

11- دستگاه های مباشر تامین موظفند تا پایان اردیبهشت 1393 نسب به ارایه اسناد و مدارک مثبته به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان اقدام نمایند و سازمان مذکور نیز موظف است تا پایان تیر 1393 نسبت به محاسبه قطعی یارانه موضوع این تصویب نامه و تسویه حساب نهایی با مباشرین اقدام نماید.

12-  وزارت صنعت، معدن و تجارت (سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان) موظف است بر نحوه اجرای این تصویب نامه نظارت نماید.

براساس گفته مسئولان، این سبد کالایی به 15 میلیون سرپرست خانوار تحویل داده خواهد شد.

سخنگوی دولت گفته است: دولت قصد دارد در سال آینده هر فصل یک سبد کالایی به سرپرستان خانوار خواهد داد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۶
بهزاد
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
۰
۰
اونهاییكه هیچ بیمه ای نیستند مستاجرند راننده اند و.........آقا اونا چی ؟
رضا
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
۰
۰
تراژدی قضیه اینجاست. مثل سهام عدالت كه بیشتر به سهام بی عدالتی می مانست تا عدالت، به بسیاری از نیازمندان واقعی نخواهد رسید و برعكس به بسیاری از بی نیازان خواهد می رسد. از دولت تدبیر و امید توقع بسیار بیشتری داریم.
لطفی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
۰
۰
شمارا به خدا مردم را گدا نكنید باز روز از روزی از نو
پرواز
Switzerland
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
۰
۰
این هم از اون طرح هایی هست كه به قشرهای متوسط و یا ضعیف جامعه بازهم هیچی نمی رسه، فقط یك عده خاص از اون استفاده می كنند.
بهترین كار، كاری بود كه آقای احمدی نژاد انجام داده بود، پارسال تنها سالی بود كه همه ی مردم تونستن از یك سبد حمایتی همسان بهره ببرند.
غلامرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
۰
۰
واقعا ناراحت كنندست تو جامعه ما كلی جوان و خانواده بیكار وجود دارن كه هیچ در امدی ندارن و از این سبد هیچ چیزی نصیبشان نمیشود . در حالی كه مثلا كارمندان شركت نفت و گاز با حقوق های بالای دو میلیون و بن كالای ماهیانه بالای 400 هزار تومان از این بن بهره می برند . این واقعا ناعدالتی محض . جوانی مثل من كه بیكار است و كاری هم گیرم نمیاید و مثل گداها دارم زندگی میكنم حقم را ازكجا باید بگیرم
l
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
۰
۰
اقای غلامرضا راست میگن تكلیف ماها چیه ؟؟؟
dahy
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
۰
۰
سلام تازه مردم داشتند از دست كوپن بازی و دلال بازی راحت شدند دوبار متاسفانه دولت بدون توجه به تجربیات گذشته اقدام به این كار شكست خورده قبلی نمود. بابا مبلغی به یارانه همه اضافه كن نه ما دردسر بكشیم نه شما در این طرح فقط عده ای دلال سودشو می برند
ناصر
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
۰
۰
چرا باید كارمندان دولت یا معلم ها ... چرا كسانی كه نه بیمه ای نه حقوق درست حسابی كه خروجی ورودی زندگی این افراد به هم نمیخوره و آخر برج .. شرمنده همسر و فرزندانشان می شوند .
دولت باید این قشر را شناسایی كند و به افراد كمك كند.
هادی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
۰
۰
اینكه نشد باید به همه سرپرستان خانوار سبد كالا داده شود. گروهی بگیرند وبقیه بماند این عدالت نیست خدا كمكمون كند كارمندو حقوق بگیر نیاز داره ولی بازاری و كاسب بدون بازار و بیكار كه هیچی نداره یعنی وضعش خوبه ؟
مهسا م ن
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
۰
۰
اگر كسی خودش بیمه اش رو رد كرده باشه تا بیست سال و بیست روز حقوق بهش تعلق بگیره . الان داره ماهانه حقوق 20 روزه می گیره . این فرد هم جزو بازنشستگانه و این سبد كالا بهش تعلق می گیره ؟
جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
۰
۰
فكر كنم اگه می گفتند به كارگر نمی دهند جام جم حسابی ذوق می كرد !!!
فاطمه
Switzerland
۰۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۸
۰
۰
سلام دست همگی درد نكنه لطفا كسانی كه قراردادی وپیمانی برای دولت كار میكنند استخدام كنید خواهشا
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۸
۰
۰
آقای غلامرضا .مطمئنی همه كارمندان نفت این حقوق و بن كالا رو دارن ؟ اگه اینطوریه چرا من بی اطلاعم!!!!!
محمد
United States
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۸
۰
۰
روستائیان وعشایر چگونه دریافت می كنند
ساشا
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۶
۰
۰
به دانشجوهایی كه متاهل نیستن تعلق نمیگیره؟!!!!
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
۰
۰
وای خودتان در سخننانتان میگوئید نباید ارز خارج شود ولی خودتان مرغ از یك كشور دیگر خریداری كرده و به عده ای میدهید كه اصلا یخچالشان از دست مرغ و تخم مرغ به تنگ آمده و برنج را در زمستان به كبوتر ها میریزند و به پنیر میگویند عقل را زایل میكند. آیا سر لوحه ما حضرت علی (ع)، اینگونه بود؟

نیازمندی ها