شاید اغراق نباشد که بگوییم در تمام عکس‌های یادگاری آنهایی که به کیش سفر کرده‌اند می‌توان رد کشتی یونانی را هم دید. کشتی به گل نشسته‌ای که حالا جزوی از خاطره جمعی مسافران کیش است.
کد خبر: ۶۲۹۱۹۹

تیر سال گذشته بود که خبرگزاری‌ها با انتشار تصاویری اعلام کردند که کمر این کشتی به گل نشسته، شکسته است و اگر کسی به دادش نرسد تا چند ماه بعد کشتی در آب غرق می‌شود و جزیره کیش یکی از جاذبه‌های مهمش را از دست می‌دهد. گلایه رسانه‌ها ـ مثل بیشتر اوقات ـ به جایی نرسید تا نه سازمان میراث فرهنگی وقت و نه سازمان مناطق آزاد و نه هیچ ارگان و نهاد دیگری زیر بار تعمیر آن برود‌ تا مسافران این جزیره رویایی آخرین عکس‌های یادگاری خود را با این جاذبه در حال احتضار بگیرند، اما کشتی «48 سال به گل نشسته کیش» کمر شکسته‌اش را تاب آورد تا یک سال بعد که امسال باشد. بالاخره خبر رسید که مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از طرح‌های اجرایی برای بازسازی کشتی یونانی استقبال می‌کند. این خبر که هفته پیش در روزنامه جام‌جم منتشر شد و کسی هم آن را ندید، اما فرقی هم نمی‌کرد چراکه حالا تعمیر این جاذبه فراموش نشدنی روی ریل افتاده و قرار است دوباره تصویر سلامتش به آلبوم‌های عکس یادگاری گردشگران این جزیره بازگردد.

روایت‌های متعددی از این کشتی در کیش شکل گرفته و در میان مردم راه پیدا کرده ‌است. بومیان جزیره می‌گویند که یونانی‌ها هنگام ترک جزیره کشتی را به آتش کشیده‌اند؛ با توجه به این که هیچ عنصر غیرفولادی در بدنه و عرشه کشتی باقی نمانده‌ است، گمان نمی‌رود این اظهارات نادرست بوده باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها