همزمان با فرارسیدن ایام سوگواری اربعین حسینی و حضور میلیون‌ها زائر در کربلا، نیروهای امنیتی عراق تدابیر امنیتی شدیدی را برای حفاظت از جان زائران در استان‌های مختلف اتخاذ کردند.
کد خبر: ۶۲۸۸۸۱

مقامات محلی کربلا این استان را به چهار محور شمالی، جنوبی، شرقی و غربی تقسیم کرده و حدود 2000 اتوبوس را برای انتقال زائران اختصاص دادند. همچنین وزارت حمل و نقل تاکید کرد 11 قطار برای انتقال زائران حسینی به کربلا اختصاص داده شده است.

رئیس انجمن هتل‌ها و غذاخوری‌های عراق نیز با بیان این‌که بیش از 700 هتل در عراق از سوی زائران حسینی پر شده اعلام کرد، امسال با توجه به حضور گسترده زائران برای اولین بار در خیابان‌ها چادرهایی نصب شد. تا لحظه تنظیم این خبر اطلاعی از حوادث تروریستی در اربعین گزارش نشده است. پیش‌بینی می‌شود 20 میلیون نفر در این مراسم شرکت کنند. ‌/‌ ایسنا و فارس

اسنودن: پشیمان نیستم

ادوارد اسنودن، کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا با اشاره به ابعاد جهانی جاسوسی‌های آمریکا گفت: از افشاگری جاسوسی سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا پشیمان و متاسف نیستم.

وی دیروز در گفت‌وگو با کانال تلویزیونی گلوبوی برزیل گفت: گزارش کارشناسان مستقل آمریکایی درباره جاسوسی‌های الکترونیک که با موافقت کاخ سفید انجام‌گرفته، گام نخست ولی مهم است. وی افزود: اما این گام برای حل مساله جاسوسی و استراق سمع غیرقانونی ازسوی آمریکا کافی نیست.

وی گفت: تاکتیک دولت آمریکا از 11 سپتامبر سال 2001 به این صورت بوده است که برای مبارزه با تروریسم هیاهوی تبلیغاتی راه بیندازد و مردم این کشور را در ترس و وحشت نگه‌دارد و آنها را مجبور به اطاعت از خود کند. اسنودن در پایان از روسیه به‌دلیل اعطای پناهندگی سیاسی یک ساله تشکر و قدردانی کرد. ‌/‌ ایرنا

متروی ضد گلوله در اسرائیل

روزنامه معاریو از افتتاح نخستین خط مترو با قطارهای ضدگلوله جهان در جنوب اراضی اشغالی خبر داد. این خط مترو قرار است امروز به بهره‌برداری برسد. این خط مترو میان‌شهرک سدیروت در نزدیکی نوار غزه و مرکز اراضی اشغالی کشیده شده است.

روزنامه معاریو همچنین گزارش داد که ضدگلوله کردن قطارهای مترو در این منطقه به دلیل شرایط نامساعد امنیتی در شهرک سدیروت و پرتاب موشک از سوی نوار غزه به این منطقه صورت می‌گیرد.‌/‌ ایسنا

بازداشت 4000 فلسطینی در یک سال

رئیس بخش آمار وزارت امور اسرا و آزادگان فلسطین در گزارشی از بازداشت حدود 4000 فلسطینی از سوی رژیم صهیونیستی در سال 2013 میلادی خبر داد.

عبدالناصر فروانه گفت: در سال 2013 روزی نبوده است که نظامیان رژیم اسرائیل، شهروندان فلسطینی را بازداشت نکنند و به‌طور میانگین 323 مورد بازداشت در ماه و 11 مورد در هرروز گزارش شده است.

در ادامه گزارش گفته شده است میزان بازداشت شهروندان فلسطینی در سال 2013 در مقایسه با دو سال قبل (2011) حدود 17 درصد افزایش داشته است. 3799 نفر از افراد بازداشت شده یعنی حدود 98 درصد متعلق به کرانه باختری و قدس و 75 درصد نیز متعلق به نوار غزه بوده‌اند. این بازداشت‌ها طیف‌های مختلف مردم فلسطین از جمله بیماران، زنان، نمایندگان، کودکان، افراد مسن، روزنامه‌نگاران و شخصیت‌های سیاسی و دانشگاهی را بدون استثنا دربرمی‌گیرد. تمام افراد بازداشت شده نیز درمعرض شکنجه‌های جسمی و روحی و تحقیر در برابر افراد خانواده خود و دیگران قرار گرفته‌اند. ‌/‌ مهر

12 عضو اخوان‌المسلمین بازداشت شدند

نیروهای امنیتی مصر 12 نفر از اعضای اخوان‌المسلمین را بازداشت کردند. بازداشت این افراد به دستور دادستانی کل و به اتهام حمله به مراکز پلیس و تحریک به خشونت در استان‌های مختلف مصر صورت گرفت. هشت نفر از این افراد در الفیوم بازداشت شدند که به حمله به مراکز پلیس در این استان متهم هستند. سه نفر نیز در الغربیه و یک فرد دیگر به اتهامات مشابه در البحیره بازداشت شدند.

در یک خبر دیگر اعلام شد سه فعال برجسته سکولار مصری به اتهام نقش داشتن در اعتراضات اخیر در این کشور به سه سال حبس محکوم شدند. احمد ماهر، احمد دومه و محمد عادل هر سه نماد جنبش اعتراضی هستند که نقطه آغاز اعتراضات تاریخی 2011 علیه حسنی مبارک، رئیس‌جمهوری پیشین مصر بود.

گفته می‌شود هریک از این افراد همچنین به پرداخت 50 هزار پوند مصری (7200 دلار) از سوی دادگاه محکوم شده‌اند. ‌/‌ ایسنا و مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها