حسن روحانی از سخنان سعید حجاریان مبنی بر« اعطای اختیار انحلال مجلس به رئیس جمهور» عصبانی شده و گفته است:این نوع تفکرات مثل تفکر مصدق است که مجلس را منحل کرد و چند ماه بعد سرنگون شد.
کد خبر: ۶۲۸۲۰۰
واکنش روحانی به طرح انحلال مجلس

به گزارش مشرق وی گفته است: من 5 دوره در مجلس بوده ام. جایگاه مجلس نباید خدشه دار شود. فردا در انتخابات مجلس چگونه می شود مردم را دعوت به رای دادن کرد؟ مردم می گویند اینها رای ما را می خواهند برای در اختیار گرفتن مجلس برای دولت. این حرف ها از نوع دوستی خاله خرسه است و محبت این آقایان به ما لطمه می زند.

رویارویی در واشنگتن بر سر ایران

تلویزیون بی بی سی با اشاره به  مخالفت اوباما با تحریم های جدید علیه ایران درگنگره گفت: رویارویی کم سابقه در واشنگتن بر سر ایران  به اوج خود رسیده است، پس از آنکه گروهی از سناتورهای تندرو اغلب پشت گرم به لابی اسراییل پیش نویس طرحی را برای تشدید تحریم ها و مخالفت با غنی سازی در ایران بین همتایانشان توزیع کردند سخنگوی کاخ سفید در اقدامی نادر این سناتورها را تهدید کرد که اگر چنین طرحی را تصویب کنند رییس جمهوری از حق وتوی خود استفاده خواهد کرد و جلوی آن را خواهد گرفت.

بی بی سی افزود: اختلافات بر سر سیاست خارجی آمریکا در رابطه با ایران هیچ وقت در این سطح نبوده و سابقه نداشته است که یک رییس جمهور آمریکا نمایندگان کنگره را تهدید کند که در مورد طرحی علیه ایران ممکن است دست به وتو بزند.

این تلویزیون افزود: روسای جمهوری آمریکا سعی می کنند از حق وتو در موارد حاد استفاده کنند و اینکه باراک اوباما تصمیم گرفته است در این مقطع از تهدید استفاده بکند مشخص می کند که مصمم تر از آن چیزی است که بسیاری ممکن است فکر می کردند.

عدم حضور سران قوا در جلسه مجمع

سران سه قوه در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام حضور نداشتند که روحانی در این میان برای چندمین جلسه پیاپی غیبت داشت.

به گزارش فارس، در جلسه صبح امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام هیچ یک از سران قوای سه‌گانه حضور نداشتند.

در عین حال حسن روحانی رئیس‌جمهور برای چندمین بار متوالی غایب جلسات صحن مجمع تشخیص بوده است که این موضوع در جلسه گذشته مجمع مورد انتقاد آیت الله هاشمی رفسنجانی قرار گرفت .

محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور سابق که در دوره مسئولیت خود همواره از غایبان اصلی جلسات مجمع به حساب می‌آمد و اکنون عضو حقیقی مجمع است، در جلسه امروز نیز مانند چند جلسه اخیر شرکت کرده بود.

عقب‌نشینی صانعی از اظهارات جنجالی‌اش

آقای یوسف صانعی که هفته گذشته در گفت‌وگو با روزنامه نیویورک‌تایمز از امکان‌پذیر بودن کنار آمدن ایران و رژیم صهیونیستی سخن گفته بود و خواستار بخشش ایران و آمریکا از تقصیرات هم! شده بود در فاصله کمتر از یک هفته مواضع متفاوتی اتخاذ نمود.

به گزارش جهان، در این بیانیه که به نظر می رسد در واکنش به اعتراض مردم و به جهت اصلاح مواضع قبلی منتشر شده آمده است:

در این روزها که سران قدرت های جهانی (1+۵) در توافق ژنو به منطق و عقل سیاسی و دیپلماتیک رسیده و دولت ایران به خاطر شیوه اسلامی و ملی که همان منطق گفتگو و حکمت است با آنها به توافق رسیده، نظر برخی از سناتورهای آمریکایی و پیش نویس لایحه ای در کنگره بر خلاف مصالح ملتشان دیده می شود که با هیچ درک سیاسی و حقوقی سازگاری نداشته و ندارد؛ آیا آنان هنوز به این نتیجه نرسیده اند که نمی توانند ملت بزرگ و مقاومی همچون مردم شریف ایران را در حق قانونی خود در غنی سازی صلح آمیز منع نمایند.

آیا منافع کوتاه مدت خشنودی دولتمردان رژیم غاصب صهیونیستی برای آنان، از منافع بلند مدت مردم آمریکا و ایجاد صلح و ثبات در منطقه با اهمیت تر است ؟

شرم آورتر آنکه به جای عذرخواهی از ملت شریف ایران بابت ستم ها و تضییع حقوق آنها پا را از حد خود فراتر گذاشته و تا سر حد کمک نظامی و حمایت از دولت شر، غاصب، و نامشروع صهیونیست، بر فرض حمله به مراکز انرژی هسته ای صلح آمیز پیش می روند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
۰
۰
خواهش میكنم از مصدق بد گویی نكند . همه دولتهای بعد از ایشان ثروت نفت را مدیون ایشان هستند
ابوالفضل
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
۰
۰
ما دولت غاصب اسرائیل را تایید نمی كنیم همانطوریكه مولایمان علی هم معاویه را تائید نمی كرد اما جنگ با نهروان را بر جنگ با صفینیان ترجیح داد.آیا وقت آن نرسیده تا سیاستی جدید اتخاذ گردد
زیبا
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
۰
۰
الله اعلم

نیازمندی ها