مسئول دفتر رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در نقد گزارش 100 روزه رییس‌جمهور گفت: از نظر من شیوه گزارش شبیه شیوه‌ای که آقای احمدی‌نژاد، رییس‌جمهور قبلی در ارائه گزارش داشتند بود.
کد خبر: ۶۲۷۰۲۸
گزارش احمدی‌نژادی

محمد هاشمی در بخشی از گفت و گوی خود با ایسنا، توضیح داد: در آمارها و کارهای انجام شده در گزارش ارائه شده از سوی رییس‌جمهور دقت نظر وجود نداشت. مثلا در حوزه دارو و درمان و بیماران خاص بیان‌شان به این معنا بود که تقریبا تمام مشکلات حل شده است در حالیکه در میدان عمل اینطور نیست .

وی با بیان این‌که عملکرد آقای احمدی‌نژاد و دولت گذشته عملکرد مناسبی نبود، تاکید کرد: به نظر من آقای روحانی در گزارش خود زمان زیادی را به نقد عملکرد دولت گذشته اختصاص دادند و شاید این نوع آمار دادن تداعی رفتار دولت آقای احمدی‌نژاد را می‌کرد.

وی با اشاره به اخبار اخیر مبنی بر دعوت دوباره ملک عبدالله برای سفر آیت الله هاشمی به عربستان توضیح داد:دوباره دعوتی فرستاده نشده است، بلکه براساسی دعوت هایی که از قبل شده است، به حاج آقا (آیت الله هاشمی رفسنجانی )پیغام می‌دهند که زمانی را برای سفرتان مشخص کنید.

نگرانی ایران و آمریکا

تلویزیون آمریکا با اشاره به ادامه انتقادات از رفتارواشنگتن در قبال وضع تحریم های جدید بر ضد ایران گفت: واکنش ها در ایران به اعمال تحریم های جدید آمریکا پس از توافق ژنو ادامه دارد با این حال محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه تلاش می کند تا وزارت امور خارجه را از مرکز این انتقادها دور نگاه دارد.

کنگره آمریکا هفته گذشته هفده شرکت و شهروند ایرانی را به فهرست تحریم ها اضافه کرد. افزوده شدن نام هفده شرکت و فرد به فهرست تحریم های آمریکا علیه ایران در هفته گذشته که با چهارمین روز مذاکرات کارشناسی ایران و آژانس در وین همزمان شد واکنش های متعددی و گاه تندی را به دنبال آورد.

در چنین شرایطی دولت های ایران و آمریکا بیش از همه کشورهای حاضر در ژنو نگران آینده مذاکراتی هستند که امیدوار هستند ظرف مدت شش ماه به یک توافق نهایی برسند.

واکنش نادران به اظهارات حجاریان

نماینده مردم تهران در واکنش به اظهارات اخیر حجاریان، گفت: آیا آقای حجاریان زمانی هم که آقای احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور بود همین اعتقاد را داشت؟ یا از امروز که آقای روحانی در این جایگاه قرار گرفته این اعتقاد را پیدا کرده که باید شرایط انحلال مجلس برای دولت فراهم باشد.

الیاس نادران در گفت‌وگو با  فارس در واکنش به اظهارات اخیر سعید حجاریان که در گفت‌وگو با یک رسانه دولتی پیشنهاد اصلاح قانون اساسی و امکان انحلال مجلس توسط دولت را مطرح کرده است، گفت:  برخی از اصلاح‌طلبان تندرو که ولع قدرت داشتند و از قدرت به دور بودند امروزه دچار بدمستی شده‌اند و اگر مدیریت نشوند به سرنوشتی بدتر از سرنوشت مجلس ششم دچار می‌شوند.

سعید حجاریان در گفت‌‌وگو با یک رسانه دولتی با اشاره به طرح برخی موضوعات در مجلس برخلاف روند حرکت دولت، گفته است: نمایندگان بر خلاف خواسته مردم حرف بزنند و عمل کنند و بعد آن وقت ببینند آیا مردم حوزه‌های انتخابیه‌شان آنها را به شهرشان راه می‌دهند؟ اگر این کار را بکنند مردم آنها را حتی به شهرهایشان راه نمی‌دهند. من معتقدم حتی اگر قرار باشد قانون اساسی عوض شود، باید شرایطی فراهم شود تا مانند بسیاری از کشورها، دولت بتواند مجلس را منحل کرده و انتخابات زودهنگام برگزار کند تا مردم مجدداً رای دهند و سیستمی هماهنگ پدید آورند.

عربستان: آمریکا ما را دور زد

شاهزاده ترکی بن فیصل رییس سابق دستگاه اطلاعات عربستان و برادر سعود الفیصل وزیر خارجه عربستان در سخنرانی خود در نشست سیاست جهانی در موناکو سیاست های آمریکا در منطقه  و توافق اخیر ایران و 1+5 در ژنو را به شدت زیر باد انتقاد گرفت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه ترکی بن فیصل در سخنرانی خود در جمع تجار اروپایی و عرب حاضر در این کنفرانس، با اشاره به اینکه آمریکا با توافق ژنو متحدانی چون عربستان را نادیده گرفت، از اینکه واشنگتن بدون اطلاع متحدانش با ایران وارد گفت و گوهای محرمانه شده بود و ریاض را در جریان آنچه که به گفته او در این مذاکرات محرمانه زمینه ساز توافق ژنو بود، قرار نداده است ، به شدت ابراز ناخرسندی کرد.

این شاهزاده سعودی گفت:"آنچه که برای ما عجیب بود این بود که مذاکرات کاملا از ما محرمانه نگه داشته شد. چگونه شما (آمریکایی ها)در پی اعتماد سازی هستید در حالی که نزدیک ترین متحدان خود را در جریان روند مذاکرات قرار نمی دهید؟"

وی افزود: این برای ما (کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس) مهم  است که دور میز  مذاکره  ایران و قدرت های جهانی بنشینیم. در حالی که ما غایب بودیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
ابوالفضل
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
۰
۰
اعراب وحاكمان وبه اصطلاح شاهزاده گان سعودی در توهم وخود بزرگ بینی گیر كرده اند و نمی دانند در نبود ایران آنها هیچ اند واز گردونه خارجند.اعراب مرتجع در رویا به خود بزرگ بینی دچار شده اند.انشاالله به یاری خدا جواب خیانت سی وپنج ساله اعراب را به زودی كف دستشان میگذاریم .اینان در طول سالیان هر كجا نقشه ای بر علیه ما بوده دست داشته اند و كمكشان كردند كه باید پوزه شان را به خاك ذلت بمالانیم
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
۰
۰
كی بود كی بود من نبودم

نیازمندی ها