دو عضو طایفه فیوج که به بهانه کمک به افراد نیازمند از زنان سالخورده سرقت می کردند، در جریان آخرین سرقت خود به دام افتادند.
کد خبر: ۶۲۸۱۹۹
سرقت از زنان سالخورده به بهانه کمک به نیازمندان

23 آذر امسال، زن 57 ساله ای با مراجعه به گشت کلانتری 102 پاسداران به مأموران اعلام کرد که سرنشینان یک دستگاه خودرو مدل «MVM» از وی سرقت کردند.

با راهنمایی های این زن، مأموران کلانتری 102 موفق به شناسایی یک دستگاه خودرو «MVM» سفیدرنگ با دو سرنشین در خیابان نادر زندی شدند که در بازرسی از آنها مبلغ 500 هزار تومان وجه نقد و یک کیسه پلاستیکی حاوی مقداری البسه کشف شد.

شاکی پس از حضور در کلانتری 102 و شناسایی دو سرنشین خودرو «MVM»، در اظهارات خود به ماموران گفت: حدود دو ماه پیش دو نفر آقا با یک دستگاه خودرو شاسی بلند سفیدرنگ به من مراجعه کرده و با فریب و چرب زبانی و به بهانه تحویل مقداری البسه و وجه نقد، از من خواستند تا این البسه و پول را به فرد یا خانواده ای نیازمند برسانم. در همین زمان سرنشین صندلی شاگرد راننده با طرح این موضوع که قصد خرید یک عدد انگشتر برای همسرش دارد از من درخواست کرد تا برای لحظه ای کوتاه انگشترم را به وی نشان دهم. این شخص پس از گرفتن و مشاهده انگشتر، آنرا به همراه مقداری پول در داخل کیسه پلاستیکی حاوی البسه قرار داد و کیسه را به من تحویل داد. در آن لحظه به صورت اتفاقی متوجه شدم که پول و انگشتر داخل کیسه به زیر پای سرنشین داخل خودرو افتاده که بلافاصله اقدام به برداشتن انگشتر کردم. در ادامه از طریق روزنامه ها متوجه شدم که افرادی به همین شیوه و شگرد اقدام به کلاهبرداری و سرقت طلا و جواهرات زنان می کنند و آنروز نیز اگر به صورت اتفاقی متوجه موضوع نمی شدم، انگشتر من نیز به سرقت رفته بود.

با شناسایی متهمان از سوی شاکی و اعتراف اولیه آنها به سرقت از زنان سالخورده، پرونده مقدماتی در این خصوص تشکیل و به دستور بازپرس شعبه چهاردهم دادسرای ناحیه 4 تهران، پرونده جهت رسیدگی و شناسایی دیگر جرایم ارتکابی در اختیار کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با آغاز رسیدگی به پرونده در پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ، کارآگاهان موفق به شناسایی دو متهم حرفه ای طایفه فیوج به نام های «علی اکبر . م» و «علیرضا . د» شدند که یکی از آنها نیز فاقد قدرت حرکتی از ناحیه هر دو پا می باشد.

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر، افزود: با توجه به اعتراف اولیه متهمان به سرقت های مشابه در مناطق شرق و شمال شرق تهران ، کارآگاهان موفق به شناسایی تعداد دیگری از زنانی شدند که توسط متهمان مورد سرقت طلا و جواهرات قرار گرفته بودند.

سرهنگ رضا مؤذن با اشاره به دستور انتشار بدون پوشش تصاویر متهمان نیز گفت: با توجه به سوابق متهمان در ارتکاب جرایم مختلف، شناسایی متهمان از سوی تعدادی از شکات و احتمال ارتکاب سرقت های مشابه و دیگر جرایم ارتکابی، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر آنها از سوی مقام قضایی صادر شده است. به همین خاطر از تمام شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمان شدند درخواست می شود تا جهت پیگیری شکایات خود به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در سیدخندان - خیابان ابوذر غفاری - جنب کلانتری سیدخندان مراجعه کنند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
پیكاسو
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
۰
۰
بابا اینا كه قیافشون خیلی تابلوه!!!
گری كاسپارف
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
۰
۰
خوبه نگفتن جراح مغز و اعصابن !
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها