سارقی که با جابجا کردن کارت های عابربانک افراد سالخورده و بی سواد در حال کار با دستگاه های خودپرداز اقدام به سرقت از حساب آنها می کرد، توسط ماموران پلیس آگاهی استان اصفهان دستگیر شد.
کد خبر: ۷۰۴۴۱۲
کلاهبرداری از افراد سالخورده و بی سواد

به گزارش جام جم آنلاین از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ ستار خسروی رییس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر سرقت کارت عابربانک و برداشت غیر مجاز از حساب آنها توسط فردی ناشناس، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته از مالباختگان مشخص شد مجرم به افراد سالخورده که در حال کار کردن با دستگاه عابر بانک بودند مراجعه و به بهانه کمک کردن به آنان و اخذ کارت و رمز، با ترفندی خاص و سوء استفاده از بی سوادی آنان و در یک فرصت به جابجایی و تعویض کارت های خودپرداز آنان با کارت های سوخته کرده و اقدام به برداشت های غیر مجاز از حسابشان می کرده است.

رییس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: با دریافت مشخصات ظاهری از طریق چهره نگاری و اطلاعات به دست آمده از مالباختگان گشت های ویژه محسوس و نامحسوس پلیس آگاهی در سطح شهر حاضر و جستجو برای دستگیری متهم ادامه داشت تا اینکه ماموران موفق شدند فرد تحت تعقیب را در یکی از باجه های عابربانک سطح شهر اصفهان و در حالیکه قصد عملی کردن نقشه سرقت دیگری داشت را شناسایی و دستگیر کنند.

سرهنگ خسروی با بیان اینکه متهم در تحقیقات صورت گرفته تا کنون به چندین فقره سرقت و برداشت غیر مجاز تا سقف مبلغ صد میلیون ریال از حساب طعمه های خود اعتراف کرده، افزود: این فرد که سابقه دار است، طعمه های خود را از بین افرادی انتخاب می کرده که آشنایی با دستگاه های عابربانک نداشتند و به همین جهت به آنها پیشنهاد کمک می داده و پس از انجام اقدام مجرمانه خود، کارت بی اعتبار خود را بجای کارت عابر بانک به آنها می داده و با سرقت کارت، از حساب آنها سرقت می کرده است.

وی با بیان اینکه تحقیقات در خصوص این پرونده همچنان ادامه دارد، افزود: شهروندانی که به این طریق از آنها سرقت شده، می توانند جهت پیگیری شکایت خود به پلیس آگاهی استان اصفهان واقع در خیابان قائمیه مراجعه کنند.

رییس پلیس آگاهی استان اصفهان، غفلت شهروندان را یکی از عوامل موفقیت این نوع سارقان عنوان کرد و گفت: برای پیشگیری از بروز این گونه سرقت ها به شهروندان به خصوص افراد کهنسال توصیه می کنیم که پیشنهاد افراد غریبه و ناشناس را برای کمک به آنها در استفاده از کارت عابر بانک نپذیرند و از افراد مطمئن برای انجام این کار استفاده کنند.

سرهنگ خسروی افزود: توصیه ما به همه شهروندان این است که هنگام کار با عابر بانک طوری عمل کنند که کسی نتواند متوجه رمز عبور آنها شده و همچنین توصیه می شود که از نوشتن رمز عبور بر روی کارت عابربانک جدا خودداری کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها