گزارش اختصاصی جام جم آنلاین

دادگاه اروپایی به حقانیت ایران رای داد

نماینده ویژه اتحادیه اروپا در امور خاورمیانه هشدار داده است اگر اسرائیل به اقداماتی که می‌تواند به شکست مذاکرات به اصطلاح صلح با تشکیلات خودگردان فلسطین بیانجامد ادامه دهد، احتمالا با تحریم‌های بیشتر روبرو خواهد شد.
کد خبر: ۶۲۸۱۴۵
در صورت ادامه شهرک‌سازی‌، اسرائیل تحریم می شود

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پرس تی‌وی، آندریاس رینیکه نماینده  ویژه  اتحادیه اروپا  در امور خاورمیانه  در گفت و گوی تلفنی با آسوشیتدپرس از افزایش حمایت در میان اعضای این اتحادیه ۲۸ عضوی برای تحریم محصولات شهرک‌های اسرائیلی خبر داد.

این مقام اروپایی گفت: تلاش‌هایی در جریان است.فکر می‌کنم تمامی اعضای ۲۸ عضوی اتحادیه اروپا درباره این که این شهرک‌ها مطابق با قوانین بین المللی غیر قانونی هستند، اتفاق نظر دارند.

مذاکرات میان فلسطینیان و اسرائیلی‌ها در سپتامبر ۲۰۱۰ میلادی  و پس از  خودداری رژیم تل آویو از توقف فعالیت‌های شهرک سازی خود در کرانه باختری اشغالی، شکست خورد.

به رغم مخالفت سازمان ملل و جامعه بین‌المللی، اسرائیل اخیرا از برنامه‌های این رژیم برای ساخت هزاران واحد مسکونی غیر قانونی دیگر در اراضی اشغالی فلسطینی ها خبر داد.

ادامه گسترش شهرک‌ سازی‌‎های اسرائیل در اراضی اشغالی فلسطین مانعی جدی را در مسیر تلاش‌ها برای برقراری صلح در منطقه خاورمیانه ایجاد کرده است.

بیش از نیم میلیون اسرائیلی در بیش از ۱۲۰ شهرک ‌یهودی‌نشین که اسرائیل بعد از جنگ ۱۹۶۷ و اشغال سرزمین‌های فلسطینی در کرانه باختری و شرق بیت‌المقدس ساخته است، زندگی می کنند.

سازمان ملل و بسیاری از کشورهای جهان شهرک‌سازی‌های اسرائیل را غیر قانونی می‌دانند، زیرا رژیم اسرائیل پس از جنگ شش روزه در سال ۱۹۶۷ سرزمین‌های فلسطینی را به اشغال خود در آورد و طبق کنوانسیون ژنو ساخت و ساز در سرزمین‌های اشغالی ممنوع است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها