اعتراضات بار دیگر در اراضی اشغالی شدت گرفته است‌

تل‌آویو ‌به‌وقت‌ سقوط

وزارت امور خارجه روسیه روز پنجشنبه با انتشار بیانیه ای از ادامه شهرک سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین ابراز نگرانی کرد.
کد خبر: ۶۱۵۳۵۸
نگرانی روسیه از شهرک سازی صهیونیست ها

این بیانیه در تارنمای ویژه وزارت امور خارجه روسیه منتشر و در آن گفته شده است: با نگرانی عمیق از تصمیم وزارت مسکن اسراییل برای برگزاری مناقصه ساخت 1200 واحد مسکونی در شرق بیت المقدس باخبر شدیم.

در این بیانیه همچنین طرح اسراییل برای احداث 20 هزار واحد مسکونی در مناطق مسکونی کرانه باختری رود اردن ظرف هفت سال آینده نگران کننده خوانده شده است.

وزارت خارجه روسیه هشدار داده است: اعلام طرح های جدید شهرک سازی، روند مذاکرات میان فلسطین و اسراییل را به خطر می اندازد.

در بیانیه گفته شده است: بر موضع اصولی روسیه در باره فعالیت های شهرک سازی اسراییل که بر اصول بین المللی استوار شده است تاکید داریم و معتقدیم که این گونه اقدامات غیرقانونی است و باید متوقف شود.

در پایان بیانیه دستور اخیر نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به وزارت مسکن این رژیم برای تجدید نظر در طرح جدید شهرک سازی در اراضی فلسطین مثبت ارزیابی شده است.

روسیه بارها از شهرک سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین انتقاد کرده و آن را مغایر با قوانین و موازین بین المللی دانسته است.

آلکساندر لوکاشویچ سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه به تازگی با انتشار بیانیه ای از ادامه شهرک سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین در حومه بیت المقدس ابراز نگرانی کرد و چنین اقداماتی از سوی تل آویو را محکوم دانست.

در این بیانیه وضعیت مسایل و اختلافات میان فلسطین و اسراییل بسیار پیچیده توصیف شده است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در بیانیه خود با اشاره به اجرای طرح احداث ۱۵۰۰ باب خانه در منطقه رمت شلومو در شرق بیت المقدس و کرانه غربی رود اردن افزود: اجرای چنین طرح هایی موجب نگرانی می شود و روسیه و سایر اعضای جامعه جهانی شهرک سازی در اراضی اشغالی فلسطین توسط اسراییل در سال ۱۹۶۷ را غیرقانونی می دانند و محکوم می کنند.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
123
Germany
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
۰
۰
هنوز خیانت های روسیه (شوروی) از اذهان ملت غیور ایران نرفته كه سنگشو به سینه میزنید
مرگ بر شوروی..............
مرگ بر شوروی.............
اگه لازم باشه روسیه رو هم به همراه امریكا سر جاش مینشونیم
جزر در جواب ١٢٣
Netherlands
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
۰
۰
شوروی سابق یك حكومت استبدادی بود كه خسارات فراوان به خود روسیه و كشورهای دیگر كه با اتحاد به یك كشور تبدیل شده بودند زده بود در زمان شوروی سابق در خود روسیه داشتن یك خودروی لادا یك رویا بود , اما با فروپاشی شوروی سابق استارت تحول در تمام كشورهای بلوك شرق خورده شد .

نیازمندی ها