حاشیه خبر

بی‌احترامی در مجمع جوانمردی!

زورخانه همان جایی که برای ورود به آن متواضعانه خم شده و الفبایش را خیلی پر رنگ با احترام به بزرگ‌تر می‌نویسند، حالا برای ورود به مجمع انتخاباتش مامور می‌گذارند تا نکند چکیده و نماد پهلوانی همه ورزش ایران به آن ورود کند؛ برو حاجی طالقانی بعدا از شما تجلیل می‌شود !
کد خبر: ۶۲۸۰۸۲

هنوز هم به قول قدیمی‌ترها هرجا صحبت از مرام، معرفت و جوانمردی و به قول امروزی‌ها انساندوستی می‌شود گوشه ذهن هر ایرانی، گود زورخانه و بزرگمردان برخاسته از آن همچون محمدرضا طالقانی متجلی می‌شوند.

براستی کیست ورزش را بشناسد و مردان بی‌ادعا و بی‌ریایی چون طالقانی را نشناسد. کیست از فرهنگ بی‌نظیر و انساندوستانه گلریزان بشنود و یاد چنین مردانی نیفتد و آنها را شایسته تکریم نداند؟ اما احترام به بزرگ‌تر- همان چیزی که از خردسالی به ما می‌آموزند- و حتی در چاله میدان هم کمتر کسی به خود جرات می‌دهد آن را زیر پا بگذارد، متاسفانه روز پنجشنبه در حاشیه مجمع انتخابات کمیته ملی المپیک خیلی راحت پایمال شد و اکثر آنها که خود را متولی گود زورخانه می‌دانند با وجود آن‌که در آمفی تئاتر آکادمی ملی المپیک بودند خم به ابرو نیاوردند و انگار نه انگار همان فردی که تا چند روز پیش به‌دلیل صندلی ریاستش جلوی او خم و راست می‌شدند، حالا با بی‌احترامی مواجه شده است!

داستان از این قرار است که محمدرضا طالقانی سرپرست فدراسیون ورزش زورخانه‌ای به‌دلیل باز نشسته بودن و منع قانونی، حق شرکت در انتخابات این فدراسیون را نداشت، اما او با هماهنگی قبلی فقط قصد داشت برای تشکر از اعضای مجمع در آن دقایقی به سخنرانی پرداخته و مجمع را ترک کند، همین و بس. این در حالی بود که وزارت‌نشینان چهارشنبه شب درخواست او را پذیرفته بودند، اما روز پنجشنبه 180 درجه بر خلاف فرهنگ و آداب زورخانه عمل کردند.

در حالی که خادمان ورزش و خیران بزرگ جامعه ما نه نیازی به تجلیل دارند و نه به تعریف و تمجید، وقتی محمدرضا طالقانی با گفته یکی از کارمندان وزارت ورزش مواجه شد که بعدا از شما تجلیل می‌شود؛ گفت: تجلیل؟ تجلیل دیگر چیست، من خودم روزی از 40 نفر تجلیل می‌کنم.

طالقانی همان‌گونه که تاکید کرد تابع قانون است و نه روز پنجشنبه که سه‌شنبه قبل آن از کارمندان فدراسیون خداحافظی کرده و حلالیت طلبیده بود؟ آیا آو شایسته چنین برخوردی بود؟ مگر قرار بود در آن مجمع چه اتفاقی بیفتد که پهلوان زورخانه نباید به آن ورود می‌کرد؟ نمی‌دانیم در این ورزش چه خبر است که افراد توانمندی چون طالقانی را با سلام و صلوات می‌آورند و با بی‌احترامی آنها را روانه می‌کنند.

به قول حسن بابک، قهرمان صاحب‌نام کشتی فرنگی، همه گوش شکسته‌ها از این برخورد آزرده خاطر هستند و باید دید واکنش وزیر ورزش که خود را برخاسته از تشک کشتی و البته حریف محمد بنا در دوران قهرمانی دانسته است، چه واکنشی به این قضیه خواهد داشت؟

امید توفیقی ‌/‌ گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها