ولایتی در جمع خبرنگاران:

ایران به توافق با غرب پایبند است

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشیخص مصلحت نظام با اشاره به نقض توافقات ژنو از سوی آمریکایی‌ها گفت: بدون تردید اگر طرف‌های مقابل از جمله آمریکایی‌ها خلاف آن عمل کنند، خود را در انظار بین‌المللی رسوا کرده‌اند.
کد خبر: ۶۲۶۹۸۱
ایران به توافق با غرب پایبند است

علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشیخص مصلحت نظام در حاشیه نشست گرامیداشت هفته پژوهش و انتخاب پژوهشگر برتر این مرکز در جمع خبرنگاران درباره وضع تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران و نقض توافقنامه ژنو اظهار داشت: آنچه که مربوط به سیاست جمهوری اسلامی ایران می‌شود، ادامه مذاکره و پایبندی به آنچه توافق کرده است.

وی افزود: بدون تردید اگر طرف‌های مقابل از جمله آمریکایی‌ها خلاف آن عمل کنند، خود را در انظار بین‌المللی رسوا کرده‌اند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشیخص مصلحت نظام خاطر نشان کرد: همانطور که ملاحظه کردید بعد از اینکه تحریم‌های جدید که قرار نبود وضع کنند، وضع کردند برخی از اعضای 1+5 مثل روسیه اعتراض کردند و مطمئنا بقیه کشورها نیز همین نظر را دارند و آمریکایی‌ها ناچارند که به این تعهد پایبند باشند.

ولایتی در همین زمینه ادامه داد: آمریکایی‌ها بعد از تجربه شکست خود در عراق، افغانستان، لبنان و سوریه قطعا نمی‌خواهند که وضعیتشان در مواجهه منطقه با ایران به سمتی رود که به مصلحت آنها نیست.

وی یادآور شد: در حقیقت این آمریکاست که بیش از ایران نیاز به این دارد که درباره هسته‌ای فکر کند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشیخص مصلحت نظام با بیان اینکه ایران بر سر مواضع خود راجع به استفاده صلح‌آمیز هسته‌ای در چارچوب قراردادهای بین‌المللی از جمله ان پی تی تاکید دارد و هیچ چیز مانع آن نخواهد شد، خاطر نشان کرد: ایران در این زمینه کار غیرقانونی نمی‌کند و این مورد پذیرش اکثریت کشورهای دنیا از جمله اکثریت کشورهای عضو 1+5 است.

ولایتی ادامه داد: خود آمریکایی‌ها هم تناقض‌گویی کردند. در زمانی که مذاکرات بود آمریکایی‌ها بودند که ابراز توافق می‌کردند و بعد از آن برای اینکه بتوانند صهیونیست‌ها یا برخی از دولت‌های مرتجع منطقه را راضی کنند حرف‌های خلاف آن را می‌زنند و دنیا شاهد آن است.

وی در پایان گفت: ایران برای ادامه استفاده صلح‌امیز از امکانات هسته‌ای که به دست پژوهشگران خود آن فراهم شده است از هیچ کس اجازه نخواهد گرفت.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها