کاخ سفید با صدور بیانیه‎ای اعلام کرد:

تحریم جدید توافق ژنو را نقض نمی‎کند

کاخ سفید با صدور بیانیه‎ای اعلام کرد تحریم‎های روز پنجشنبه ناقض توافق هسته‎ای با ایران نیست، وزرات خارجه آمریکا نیز مدعی شد تحریم های صورت گرفته به ایران اطلاع داده شده بود.
کد خبر: ۶۲۵۶۱۴
تحریم جدید توافق ژنو را نقض نمی‎کند

کاخ سفید ضمن دفاع از اقدام خود در زمینه ایجاد محدودیت برای برخی از شرکت‎ها و افراد، آن را بر اساس تحریم‎های موجود دانست و افزود این اقدام ناقض تفاهم موقت هسته‎ای ماه گذشته میان 5+1 و ایران نیست.

جی کارنی گفت: افزودن این شرکت ها به لیست سیاه، اقدام بر اساس تحریم‎های موجود محسوب می‎شود.

وی همچنین مدعی شد دولت اوباما خود را موظف به عدم تصویب هر گونه تحریم جدی مرتبط با برنامه هسته‎ای می‎داند.

از سوی دیگر، ماری هارف سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز گفت: واشنگتن به ایران اعلام کرده بود که این معرفی صورت خواهد گرفت و اعتقاد ندارد که باعث خروج مذاکرات هسته‎ای از مسیر خود خواهد شد.

وی در یک مصاحبه مطبوعاتی گفت: ما به تقویت تحریم‎های موجود از جمله از طریق تعیین موسسات و افراد اضافی بر اساس آنها ادامه خواهیم داد.

مرضیه افخم -سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان- روز جمعه، در واکنش به تحریم های جدید آمریکا علیه حامیان برنامه اتمی ایران گفت: مسئولیت عواقب اقدامات نسنجیده تماما بر عهده دولت امریکا است.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
۰
۰
آقای روحانی اینقدر ملت ایران را در برابر این گاوچرانها خوار و ذلیل نكن.
مسعود ح
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
۰
۰
آقای روحانی میگه رئیس جمهور آمریكا مردی با ادب و باهوش هست و اون تعبیرش از رئیس جمهور ما اینه كه به آقای روحانی هم اعتماد ندارم واقعا تمام افتخارات دولت دهم توی این 4 ماه این توافق نامه بود ما شهید دادیم نه اینكه آمریكا بخواد برای ما خط و نشون بكشه همونطور كه رهبر عزیزمان گفتن به این توافق نامه خوش بین نیستم و اعتمادی به این آمریكایی ها ندارم واقعا اگه دولت ما قاطع و محكم جواب این دهن كجی امریكایی رو نده ما بیشتر خوار خواهیم شد

نیازمندی ها