رئیس انجمن آترواسکلروز ایران در خصوص تازه ترین دستاورد درمان بیماران تنگی عروق قلب گفت: استنت های جذبی به عنوان یک روش غیر تهاجمی ، افراد مبتلا به تنگی عروق را که محکوم به انجام عمل جراحی باز هستند نجات می دهد.
کد خبر: ۶۲۵۳۶۴
داروها و تجهیزات بیماران قلبی همچنان گران است

به گزارش مهر، دکتر مسعود قاسمی روز جمعه در حاشیه نخستین همایش آتروترومبوز که در هتل آزادی برگزار شد، افزود: متأسفانه با تفاوت قیمت ارز، بیماران کاندید استفاده از استنت های جذبی با مشکلات پرداخت هزینه مواجه شدند وعلی رغم تلاشهای دولت و وزارت بهداشت برای واردات تجهیزات پزشکی ،همچنان گرانی دارو و تجهیزات مورد نیاز استفاده ازاستنت باقی مانده است.

وی تأکید کرد: کاهش و تنظیم قیمت داروها و تجهیزات پزشکی ازجمله استنت های دارویی یا استنت های معمولی و همچنین جذبی در اولویت قرار گیرد تا مشکلات مردم کاهش یابد

عضو بین المللی کالج قلب امریکا در خصوص حمایت بیمه ها ازبیماران قلبی نیزخاطر نشان کرد: ابتدا بیمه ها برای پوشش دهی خوب باید بودجه کافی داشته باشند . در این زمینه نیزباید مقدار منابع مالی را برای حمایت بهتر بیماران راافزایش دهند که تا حد امکان پرداختی مردم از جیب شان به شدت کاهش یابد.

وی افزود: یکی از مشکلات ما طی چند سال اخیر این بوده است که برخی بیمه ها مقداری از هزینه های بیماران را پرداخت می کنند ولی وسایل مورد نیاز پزشکی مانند فنربرای استنت و...، باید توسط بیمارخریداری شود که به طور قطع فشار اقتصادی زیادی به بیمار و خانواده اش وارد می شود.

قاسمی در خصوص سن استفاده از تکنیک استنت جذبی نیز  گفت: در آقایان معمولأ بالای 40 سال اما در افراد 35 سال هم استفاده می شود. برای خانمها نیز بعد از 55 سالگی شیوع بیشتری دارد و این امر در کل دنیا به همین شکل است.

عضو اینترونشنال انجمن قلب اروپا اظهار کرد: امروزه استفاده ازتکنیک استنت و داروهای ضد پلاکت شرایط درمان بیماران مبتلا به تنگی عروق به شدت تغییر یافته و امیدبه زندگی در این بیماران افزایش یافته  است.

وی با بیان اینکه جامعه ما همچنان نیازمند توجه به امر پیشگیری است گفت: پیشگیری اصل مسلم، نمود واقعی و بارز موفقیت پزشکی در هر جامعه ای محسوب می شود و این اتفاق با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی رسانه ها میسر خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها