معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح:

گزینه نظامی آمریکایی ها پوسیده شده است

وزیر امور خارجه کشورمان با تأکید بر این که ادعای آمریکایی‌ها هیچ نفعی برای ‌آنها ندارد گفت: پاسخ مردم ایران به تهدیداتی نظیر گزینه نظامی آمریکا، مقاومت است.
کد خبر: ۶۲۵۲۴۴
ظریف:هیچ اعتمادی به آمریکا نداریم

محمد جواد ظریف در گفت‌وگو با تسنیم در مشهد مقدس، در حاشیه دیدار با آیت‌الله علم‌الهدی عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مشهد اظهار کرد: به‌نظر بنده حرف‌هایی نظیر تهدید نظامی و اینکه گزینه‌ها روی میز است معنا ندارد.

وی افزود: اولاً گزینه نظامی فایده برای کسی ندارد که از آن استفاده می‌کند، به همین دلیل غیرقانونی است.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: آمریکا از وقتی که گزینه نظامی را استفاده کرده و در جاهایی که استفاده کرده چه منفعتی برده است که فکر می‌کند بازهم منفعت می‌برد.

ظریف تصریح کرد: مردم ایران در مقابل این‌گونه تهدیدات نظیر گزینه نظامی پاسخ مقاومت می‌دهند و همین مقاومت مردم ایران امروز به نتیجه رسیده است.

وی اظهار کرد: متأسفانه در آمریکا و در غرب بیشتر با توجه به گروه‌های فشار صحبت می‌شود به‌جای اینکه با توجه به منافع ملی صحبت شود؛ البته این‌گونه اظهارات را مضر می‌دانیم اما آنچه برای ما ملاک است اقدامات است.

وزیر امور خارجه گفت: آمریکا اگر در عمل به تعهدات خود پایبند باشد آن‌وقت کار را ادامه می‌دهیم چرا که ما با حسن‌نیت و البته با چشم باز وارد عمل شدیم.

ظریف تأکید کرد: البته باید گفت ما هیچ اعتمادی به آمریکا و غرب نداریم اما اقدامات را ملاک قرار می‌دهیم و معتقد هستیم این اظهارات نظیر گزینه نظامی نه منفعتی برای آمریکا دارد و نه تأثیری بر مقاومت ملت ایران دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
آرمان
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
۰
۰
پس اگه اعتماد نداشتید چرا باهاشون قرارداد امضا كردید؟؟؟
غلامعباس ولی
Switzerland
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
۰
۰
ضمن تائید صحبتهای آقای دكتر ظریف از ایشان تشكر میكنم ومن هم میگم امریكا هیچ غلطی نمیتونه بكنه
عادل
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
۰
۰
ولی اونها كاری به این حرف ها ندارند. فعلا كه در عمل تحریم جدید مصوب می كنند. مگر اتحادیه اروژا 17 شركت كشتیرانی را تحریم نكرد. خلع سلاح ایران انتهای هدف آنهاست

نیازمندی ها