ناکامی دوست اینترنتی در اخاذی میلیونی

مردی که در پی ارتباط اینترنتی با دختر جوانی به رایانه وی نفوذ کرده و با سرقت تصاویر خصوصی و خانوادگی او قصد اخاذی میلیونی داشت، ناکام مانده و از سوی پلیس فتای استان خراسان‌رضوی دستگیر شد.
کد خبر: ۶۲۵۲۲۸
ناکامی دوست اینترنتی در اخاذی میلیونی

به گزارش جام‌جم، سرهنگ سید محسن عرفانی، رئیس پلیس فتای استان خراسان‌رضوی در این باره گفت: چند روز پیش دختر جوانی با حضور در پلیس فتا از مردی به اتهام اخاذی شکایت کرد. او به ماموران گفت، همراه خانواده‌اش از جنوب کشور به مشهد سفر کرده و از طریق اینترنت هتل اقامتشان در چت‌روم با جوانی که خود را مهندس معرفی می‌کرده، آشنا شده.

وی افزود: در ادامه مشخص شد، شاکی پس از چند روز ارتباط اینترنتی‌اش را با این مرد پایان داده، اما مرد جوان با ارسال پیام‌های الکترونیکی به ایمیل دختر جوان، او را تهدید کرده تصاویر خصوصی و خانوادگی‌شان را از رایانه‌اش هک کرده و در صورتی که دو میلیون تومان به او ندهد، تصاویر را در اینترنت و فضای مجازی منتشر می‌کند.

عرفانی یادآور شد: با تشکیل پرونده و شروع تحقیقات، ماموران از طریق رایانه‌ای که اخاذ اینترنتی از آن استفاده کرده بود، صاحب آن را در یکی از محله‌های جنوبی مشهد شناسایی و او را که یک مرد جوان بود، دستگیر کردند.

اعتراف متهم

رئیس پلیس فتای استان خراسان‌رضوی افزود: متهم با انتقال به پلیس فتا به جرمش اعتراف و عنوان کرد وقتی در اتاق چت‌روم با دختر جوانی آشنا و مطلع شدم او شهرستانی است و چند روزی در مشهد می‌مانند و با معرفی خود به عنوان مهندس، تصمیم گرفتم از او اخاذی کنم؛ به همین منظور وقتی با او چت می‌کردم، یک نرم‌افزار جاسوسی در قالب پیام الکترونیکی به ایمیل وی فرستادم و از این طریق اطلاعات رایانه‌اش را هک و تصاویر خصوصی و خانوادگی‌اش را به دست آوردم.

بنا بر این گزارش، با صدور قرار قانونی برای متهم، تحقیقات تکمیلی از اخاذ اینترنتی برای مشخص شدن دیگر جرایم وی ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها