مردی که به انگیزه انتقامگیری از یک بنگاهدار ایرانشهری، با همدستی دو نفر او را بی‌هوش کرده و پس از ربودن، قصد داشتند گروگان را به شهر دیگری منتقل کنند، در ایست بازرسی پلیس در سهل‌آباد نهبندان خراسان جنوبی دستگیر شدند و گروگان نجات یافت.
کد خبر: ۶۲۴۳۴۱
ناکامی آدم‌رباها برای ربودن مرد بنگاهدار

به گزارش جام‌جم، چند روز پیش ماموران انتظامی هنگام کنترل خودروهای عبوری در محور سهل‌آباد نهبندان به یک خودروی پراید که سرعت بالایی داشت مشکوک شده و آن را متوقف کردند. ماموران در حال بررسی مدارک راننده بودند که متوجه شدند یکی از سرنشینان خودرو ـ که یک مرد میانسال است ـ بی‌هوش در صندلی عقب افتاده است.

ماموران وقتی درباره وضع او از دیگر سرنشینان پرس و جو کردند، آنها مدعی شدند دوستشان بیمار بوده و در حال انتقال او به بیمارستان هستند. با این حال ماموران به موضوع مشکوک شده و هر چهار سرنشین پراید را به پلیس آگاهی خراسان جنوبی منتقل کردند و خودروی آنها نیز به پارکینگ انتقال یافت. در حالی که راننده و دو سرنشین دیگر همچنان مدعی بودند، قصد داشتند دوستشان را به بیمارستان ببرند، چند ساعت بعد مرد میانسال به هوش آمده و به ماموران گفت با افراد بازداشت شده آشنایی ندارد و آنها قصد ربودن وی را داشته‌اند.

در ادامه مرد میانسال که خود را یک بنگاهدار در ایرانشهر معرفی می‌کرد، به پلیس گفت: روز حادثه در محل کارم بودم که این سه متهم به بهانه فروش ملکی، از من خواستند برای دیدن ملک با آنها همراه شوم؛ اما در میانه راه راننده تغییر مسیر داد و متهمان مرا با قرص خواب‌آور بی‌هوش کردند. این سه مرد با ربودن من قصد سرقت اموالم را داشتند و اگر پلیس وارد عمل نمی‌شد، معلوم نبود چه بلایی سرم می‌آمد. در پی اظهارات مرد ربوده‌شده، متهمان اعتراف کردند قصد ربودن مرد بنگاهدار را داشته‌اند که در اجرای نقشه‌شان موفق نبوده‌اند.

اعتراف طراح آدم‌ربایی

در ادامه طراح این آدم‌ربایی درباره انگیزه‌اش مدعی شد با مرد بنگاهدار آشنا بوده و مدت‌ها پیش که برای معامله به ایرانشهر رفته بوده، مرد بنگاهدار وی را به گروگان گرفته و پس از اخاذی از وی، چند روز بعد او را رها کرده و وی نیز برای انتقامگیری، مرد بنگاهدار را گروگان گرفته است.

یک منبع آگاه در پلیس آگاهی استان خراسان جنوبی در باره روند رسیدگی به این پرونده، گفت: در پی اعتراف مرد آدم‌ربا، دو همدستش نیز گفته‌هایش را تائید کرده‌اند. برای متهمان قرار قانونی صادر شده است. تحقیقات تکمیلی از آنها و مرد ربوده‌شده برای مشخص شدن دیگر ابعاد پرونده ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها