نگرانی وزیر نیرو از تامین آب 6 کلانشهر

تهران در زمستان کم آب شد

ایران زمین

برگزاری همایش مدیریت آب در حوضه دریاچه ارومیه

صبح دیروز گردهمایی مدیریت مشارکتی آب در حوضه دریاچه ارومیه برای نخستین‌بار در آذربایجان غربی با حضور کارشناسان ژاپنی آغاز شد.
کد خبر: ۶۲۴۱۶۸

این گردهمایی با حضور مدیران و کارشناسان ارشد استان‌های آذربا یجان غربی، آذربایجان شرقی و کردستان و وزارت کشاورزی و نیز سه نفر از کارشناسان نمایندگی جایکای ژاپن برای نخستین‌بار در آذربایجان غربی به همت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در حال برگزاری است.

این گردهمایی به منظور انتقال تجربیات کارشناسان داخلی و خارجی، بخصوص کارشناسان نمایندگی جایکای ژاپن در مدیریت بهینه مصرف آب کشاورزی در حوضه دریاچه ارومیه برگزار می‌شود.

طرح مدیریت مشارکتی آب که پیش از این در استان گلستان انجام شده است، در این همایش دوباره بررسی می‌شود تا در صورت موفقیت‌آمیز بودن در آذربایجان غربی و برای رفع معضل دریاچه ارومیه نیز به اجرا درآید.

در بحث مدیریت مشارکتی آب، کشاورزان با ایجاد تشکل‌های مرتبط غیردولتی با نظارت جهاد کشاورزی در این زمینه تبادل‌نظر و همکاری می‌کنند.‌/‌ فارس

کشف تیغ موکت‌بری در سالاد الویه

وجود یک تیغ موکت‌بری در سالاد الویه صخریداری شده از سوی یک شهروند مشهدی، مسئول شرکت تولیدکننده این محصول را روانه دادگاه کرد.

در پی شکایت یک شهروند مشهدی به تعزیرات حکومتی خراسان رضوی مبنی بر وجود قطعه‌ای از یک تیغ موکت‌بری در سالاد الویه یک شرکت تولید محصولات غذایی، پرونده‌ای در این زمینه تشکیل و به صدور حکم منجر شد.

بنابراین گزارش، پس از انجام تحقیقات لازم و رسیدگی به شکایت، این بزه محرز و مسلم دانسته شد و بر همین اساس فرد خاطی که با سهل‌انگاری موجب به خطر انداختن سلامت مصرف کننده شده بود، به اتهام عرضه کالای غیربهداشتی به سه ماه حبس تعزیری و پرداخت جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شد.‌/‌ فارس

مجازات صید ماهی با جریان الکتریسیته

صیاد متخلف دزفولی که با استفاده از جریان الکتریسیته به صید ماهی اقدام می‌کرد، به 30 ضربه شلاق و پرداخت سه میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.

فرهاد قلی نژاد، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول با بیان این که از این صیاد یک دستگاه الکتروشوک کشف شد، گفت: این صیاد متخلف که از متخلفان باسابقه صید غیرمجاز ماهیان رودخانه دز است، به وسیله جریان الکتریسیته 300 قطعه ماهی رودخانه‌ای را صید کرده بود./ ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها