براساس جدیدترین گزارش تحلیل کیفیت خودروها شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، خودروی نیسان تیانا با 3 نمره منفی و خودروی ام.وی.ام 110 با 86.7 نمره منفی به ترتیب در صدر و ذیل جدول رده بندی کیفی گروه سبک سواری خودروهای تولید داخل در آبان ماه قرار گرفتند.
کد خبر: ۶۲۴۰۹۱
خودروهای با کیفیت و بی کیفیت تولید داخل معرفی شدند

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران روز دوشنبه در آخرین بررسی کیفی خودروها، جدیدترین آمار رده بندی کیفی خودروهای داخلی را اعلام کرد.

براساس این گزارش، در آبان ماه 92 مجموع خودروهای تولید شده در داخل کشور اعم از سبک و سنگین نسبت به ماه قبل با کاهش 1.1 درصدی و در مقایسه با زمان مشابه سال قبل با روند نزولی 17.3 درصدی مواجه شد. در ماه اخیر 99 درصد از حجم خودروهای تولید شده در داخل کشور به خودروهای سبک (سواری و وانت) و یک درصد نیز به خودروهای گروه سنگین (مسافری و باری) اختصاص داشته است.

در بخش سواری شاهد افزایش 6.7 درصدی شمارگان تولید نسبت به ماه قبل بودیم که قطع تولید خودروی رنو مگان و کاهش تولید سایر خودروهای شرکت پارس خودرو از جمله نیسان تیانا، پارس تندر و تندر 90 از جمله عوامل اصلی در ایجاد این روند نزولی هستند. از دیگر نکات مهم در مورد تولید خودروهای سواری ساخت داخل می توان به تولید مجدد لیفان (1800) 620 در شرکت کرمان موتور و همچنین افزایش تولید خودروهای شرکت مدیران خودرو ام.وی.ام X33 و ام.وی.ام 530 و ام.وی.ام 110 اشاره کرد.

تعداد خودروهای ارزشیابی شده نسبت به ماه قبل 20.2 درصد افزایش یافت به طوری که در مجموع 15 خودرو مورد بازرسی قرار گرفت که 10 مدل در سطح کیفی خیلی خوب و 5 مدل هم در سطح کیفی خوب قرار گرفتند.

در این گزارش کیفیت 15 خودروی سواری تولید داخل در آبان ماه امسال مورد بررسی قرار گرفته و خودروها بر حسب نمرات منفی کسب شده در رده های اول تا پانزدهم جای گرفته اند.

براساس معیارهای ارزیابی، این تعداد مدل خودرو مورد نظر به لحاظ عیوب فنی و عملکردی شامل سیستم فنربندی، تعلیق و فرمان، سیستم موتور و انتقال قدرت، ترمز، تجهیزات الکتریکی، به لحاظ عیوب تزئینات و مونتاژی شامل  تزئینات و صداهای غیرعادی، عیوب بدنه شامل بدنه و نفوذ آب و عیوب رنگ بررسی شده اند.

در بخش عیوب فنی و عملکردی خودروهای سواری، خودروی سایپاX131 بیشترین نمرات منفی را کسب کردند. از طرف دیگر شاهد افت 9.8 درصدی میانگین نمره منفی این خودرو نسبت به ماه قبل هستیم که بیشترین تاثیر در این روند مربوط به خودروهای ام.وی.ام ایکس 33 است.

در بخش تزئینات و مونتاژی خودروهای پژو 405 و سمند بیشترین نمرات منفی را کسب کردند. در این بخش شاهد بهبود 2.6درصد میانگین نمره منفی نسبت به ماه قبل هستیم که بیشترین تغییر مربوط به خودروهای سایپا ایکس 33 پارس خودرو و ام.وی.ام 10 است.

در بخش بدنه خودروهای سایپا ایکس 131 و سایپا ایکس 131 پارس خودرو بیشترین نمرات منفی را کسب کردند، همچنین نسبت به ماه قبل در این بخش افت 5 درصدی را شاهد هستیم که بیشترین تاثیر در ایجاد این روند نزولی، مربوط به خودروهای ام.وی.ام 110 و سمند است.

در بخش رنگ نیز میانگین نمره منفی نسبت به ماه قبل 11.4 درصد تنزل یافت که به طور عمده مربوط به افزایش نمره منفی خودروهای ام.وی.ام 110 ، سایپا ایکس 131 در این بخش است. همچنین خودروهای لیفان ایکس 60 و الیفان (1800) 620 بیشترین نمرات منفی را در بخش رنگ کسب کردند.

براساس این گزارش، تعداد ایرادات مهم و اساسی در بخش سواری به میزان 100 درصد افزایش یافت که عمدتا مربوط به افزایش تعداد این ایرادات در خودروی سایپا ایس 131 است.

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) در گزارش خود اعلام کرد که در نهایت میانگین نمره منفی خودروهای گروه سواری دارای تنزل کیفی 3.4 درصدی بوده که بخش عمده آن مربوط به قطع تولید خودروی با کیفیت رنو مگان و افزایش میانگین نمره منفی نیسان تیانا است.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۵
مومن ابادی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
۰
۰
لطفا در خودروسازهای ایرانی را ببندید و واردات خودرو را افزایش دهید
م.م.
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
۰
۰
خیلی جالب است قیمتها رو به بالا كیفیت رو به پایین در ضمن خودكفایی صنعت خودرو نیز كشك!!
اشكان
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
۰
۰
ما خودروی ایرانی به قیمت خودرو های لوكس خارجی نمیخایم.فرغون رو به قیمت خون مردم دارید به زور به مردم میفروشید.آخه پراید 20 میلون می ارزه.یك ماه پیش 2 تومن گذاشتید روش بعدش هم گفتید كه تا پایان سال افزایش قیمتی نخواهید داشت.نه تورو خدا بیاید پرایدو بدید 30 تومن.هر وقت حقوقا به دلار شدن و ماهی 5 6 میلیون حقوق گرفتیم شما پرایدو به این قیمت بفروشید.بس دیگه كم مردم رو ... فرض كنید
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
۰
۰
تا این مردم سوار این ماشینها می شن حقشونه حالا بیا بگو آقا همه باهم ماسوار ماشین بی كیفیت ایرانی نمی شیم فردا می بینی در سایپا و ایران خودرو صف طویلی تشكیل شده برای پیش خرید
شناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
۰
۰
اگه این تجزیه وتحلیل توسط یه موسسه استاندارد بین المللی بررسی بشه اونوقته كه نتایجش خوندن داره. با این ارابه های تندرو درسال 27000 نفربه دیارباقی میرن

نیازمندی ها