مدیریت زباله در ۳ استان شمالی

قوانین سواحل و دریاها بازنگری می شود

قوانین ساماندهی سواحل مازندران تغییر می​کند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران، بازنگری قوانین موجود برای ساماندهی سواحل را ضروری دانست و گفت: برخی قوانین مربوط به دستگاه‌های مرتبط با دریا قابل اجرا نیست و باید لایحه قوانین جدید با نگرش توسعه گردشگری پایدار و با توجه به مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی به مجلس ارسال تا موانع و مشکلات موجود رفع شود.
کد خبر: ۶۲۳۸۱۰

سیف‌الله فرزانه از پیشنهاد تعیین 20 میلیارد ریال اعتبار در بودجه جاری برای اجرای طرح دریا خبر داد و در گفت‌وگو با ایسنا افزود: اجرای طرح دریا در سواحل مازندران در ایام گردشگری و به‌کارگیری نیروی متخصص و مجرب تحت عنوان ناجی غریق در طول نوار ساحلی موضوعی است که همه ساله استان با آن دست به گریبان بوده و اکنون به موضوعی ملی تبدیل شده است.

وی با بیان این که چالش‌ها و مشکلات ساماندهی دریا و طرح پیشنهادی برای توسعه سواحل استان به معاونت ریاست جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور ارسال شده است، تصریح کرد: تامین و تخصیص اعتبار برای اجرای طرح‌های مختلف گردشگری در سواحل از دیگر موارد طرح پیشنهادی ساماندهی سواحل مازندران به معاونت ریاست جمهوری است، چراکه استفاده بهتر گردشگران از سواحل زیبای مازندران نیازمند ایجاد تفرجگاه‌های اقامتی و دائمی مجموعه‌های متنوع پذیرایی و تفریحی است تا بهترین امکانات و خدمات رفاهی به گردشگران ارائه شود.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران یادآور شد: به همین منظور، اجرای طرح‌های ایجاد تفرجگاه‌های ساحلی در مناطق نمونه گردشگری ساحلی به تصویب دولت رسیده است. این در حالی است که اراضی در اختیار شهرداری‌های شهرهای ساحلی به دلیل تامین نشدن بودجه بلاتکلیف مانده است.

وی با بیان این که با وجود دریای مازندران با ویژگی‌های منحصربه‌فرد، بهره‌برداری ضعیفی از گردشگری ساحل صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: ایجاد اسکله‌های دریایی توریستی برای پهلوگیری کشتی‌های تفریحی و سرگرمی‌های دریایی مانند جت اسکی، بازی‌های آبی و موج‌سواری می‌تواند جلوی بهره‌برداری بیش از حد سواحل و ساخت و سازهای بی‌رویه را بگیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها