مرگ پل واکر بازیگر جوان مجموعه فیلم‌های محبوب و پرفروش «سریع و خشمگین» بر اثر سانحه تصادف، یکی دیگر از آن اتفاقات تلخ و باورنکردنی دنیای سینماست. نکته جالب و درعین حال دردناک قضیه اینجاست که واکر خودش پشت فرمان نبوده و دوستش رانندگی خودرو را به عهده داشته است و باز ماجرا تراژیک‌تر و غم‌انگیزتر می‌شود که بدانیم او قصد شرکت در یک مراسم خیریه را داشت.
کد خبر: ۶۲۱۵۰۲
می‌رن آدم‌ها؛ سریع و خشمگین!

پل ویلیام واکر بااین‌که خیلی زود و با بازی در آگهی‌های تلویزیونی کارش را شروع کرد و بعدها در نقش‌ها و فیلم‌های مختلفی به ایفای نقش پرداخت، اما بیش از هر چیز با بازی در نقش برایان اوکانر، یک پلیس مخفی در مجموعه فیلم‌های «سریع و خشمگین» شناخته می‌شود.

او در تمام قسمت‌های این فیلم‌ها در کنار وین دیزل ستاره هالیوودی به عنوان نقش اصلی حضور پررنگی داشته و حتی در قسمت هفتم این فیلم‌ها که سال 2014 اکران می‌شود هم حضور خواهد داشت البته چون هنوز فیلمبرداری اثر کاملا به پایان نرسیده، احتمالا سازندگان آن در صحنه‌های باقیمانده از یک بازیگر بدل به جای او استفاده خواهند کرد و طبق تحلیل کارشناسان سینمایی کاراکتر منفی قصه یعنی جیسون استتهام شخصیت اوکانر را در پایان قسمت هفتم به قتل می‌رساند تا حذف همیشگی پل واکر از این مجموعه فیلم توجیهی منطقی در روایت قصه داشته باشد.

به هرحال پل واکر که باتوجه به جذابیت، شوخ‌طبعی و مهارتش می‌توانست آینده‌ای درخشان در بازیگری داشته باشد خیلی زود رفت و شوک و ضربه بزرگی به کمپانی یونیورسال و هواداران مجموعه فیلم‌های «سریع و خشمگین» وارد کرد، اما مرگش باعث مرور اجمالی مرگ‌های تصادفی در تاریخ سینما هم شد.

مرگ اخیر جولیانو جما بازیگر مشهور فیلم‌های گنگستری و وسترن اسپاگتی ایتالیا که هنگام رانندگی در جاده با خودرویی از روبه‌رو شاخ به شاخ شد، هنوز هم طراوت آزاردهنده‌ای دارد.

دو سال پیش نیز تئو آنجلوپولوس فیلمساز سرشناس یونانی در حالی که خودش را برای کارگردانی فیلم جدیدش «دریای دیگر» آماده می‌کرد، براثر تصادف با پلیسی موتورسوار به دنیای دیگر پیوست.

علی رستگار -‌ گروه فرهنگ و هنر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها