الحاق ۳ فروند شناور به ناوگان نداجا در بوشهر؛

«نیزه» و «تبرزین» با موشک‌های ۲۰۰ کیلومتری آمدند

سه فروند ناو «نیزه»، «تبرزین» و «سیرجان» بعد از طی مراحل بازسازی، تعمیرات اساسی و ارتقای سامانه‌های مختلف به ناوگان دریایی ارتش ملحق شدند.
کد خبر: ۶۲۱۱۷۹
«نیزه» و «تبرزین» با موشک‌های ۲۰۰ کیلومتری آمدند

صبح امروز 2 فروند ناو موشک‌انداز و یک فروند ناو لجستیک نیروی دریایی ارتش با حضور امیر سرلشکر عطاءالله صالحی فرمانده کل ارتش، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی، جمعی از فرماندهان، کارکنان و مسئولین این نیرو در منطقه دوم دریایی بوشهر پس از طی مراحل تعمیرات اساسی و ارتقاء توان دفاعی، به یگانهای رزمی نداجا ملحق شدند.

ناوهای موشک‌انداز جمهوری اسلامی ایران «نیزه» و «تبرزین» هر دو از نسل شناخته شده‌ترین ناوچه قهرمان نیروی دریایی یعنی «پیکان» هستند که هردو در سال 1357 معرفی و در سال 1360 نیز به خدمت نیروی دریایی ارتش در منطقه دوم دریایی (بوشهر) درآمدند.

قدرت مانور بالا و شجاعت این شناورها در عملیاتهایی نظیر «اشکان»، «شهید صفری» و «مروارید» و نیز مقابله آنها با پرنده‌ها و شناورهای رژیم بعث عراق در ایام دفاع مقدس برگ های زرینی در کارنامه دو شناور «نیزه» و «تبرزین» است.

این شناورهای 47 متری با وزنی معادل 275 تن، از حداکثر سرعتی معادل 33 گره دریایی برخوردارند.

تعمیرات اساسی ناوهای موشک‌انداز «نیزه» و «تبرزین» در خرداد سال 90 شروع و پس از 30 ماه کار مفید، به ترتیب با یک میلیون و 963 هزار و 2 میلیون و 675هزار نفر-ساعت به پایان رسید.

در روند تعمیرات ناو موشک‌انداز «تبرزین»، 14هزار و 600 قطعه حساس و مهم بومی‌سازی، 8هزار و 400 قطعه سرویس، 6هزار و 200قطعه تعویض، 61 سامانه مهم تعمیر و 28 سامانه نیز به روزرسانی و بهینه‌سازی شده است.

در مورد ناو موشک‌اندازه «نیزه» نیز 19هزار و 500 قطعه حساس و مهم بومی‌سازی، 11هزار و 200 قطعه سرویس، 8هزار و 300 قطعه تعویض، 75 سامانه مهم تعویض و 32 سامانه نیز به روزرسانی و بهینه‌سازی شده است.

از مهمترین اقدامات انجام شده در حوزه قدرت بازدارندگی این 2 شناور می‌توان به نصب و راه‌اندازی سامانه پرتاب موشک «نور» (با برد حدودا 120کیلومتر) و «قادر» ( با برد حدودا 200کیلومتر) و توپ 76میلیمتری (فجر27) و اتصال آنها به سامانه کنترل آتش یکپارچه، نصب و راه‌اندازی رادار ناوبری، بازسازی و نوسازی سیستم سکان و اورهال، نصب و راه‌اندازی 3 دستگاه موتور اصلی و 2 دستگاه ژنراتور اصلی و نیز تعمیر و هم‌راستاسازی سیستم تحرک شناور اشاره کرد.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ناصر
Netherlands
۰۴:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
۰
۰
درود فراوان بر نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و همه ی دریا دلان سلحشور نیروی دریایی

نیازمندی ها