یواشکی روزنامه ها

تقاضای عجیب شیمون پرز

شما هر روز چقدر بابت خرید روزنامه پول می پردازید؟ چند تا روزنامه را می توانید بخرید؟ چند تا از آن روزنامه ها را فرصت می کنید، بخوانید؟ بیشتر مشتری کدام روزنامه هستید؟ اگر از شما بپرسند آیا دلتان می خواهد بدانید روزنامه های دیگر چه نوشته اند احتمالا سرتکان می دهید و می گویید « کاشکی ممکن بود ...» ما از آرزوهای شما خبر داریم و به همین علت می خواهیم به جای تان، هر روز همه روزنامه ها را بررسی کنیم و جالب ترین خبرهای شان را برای تان دستچین کنیم و به نقل از آن روزنامه ها در ستون « یواشکی روزنامه ها» بنویسیم.
کد خبر: ۶۲۱۰۷۹
سفر یک وزیر با هواپیمای اختصاصی به کشور همسایه

کلیپ سفارشی 100 روزه اگر برای مردم آب نداشت...

کیهان نوشت : تهیه‌کننده فیلم تبلیغات انتخاباتی رئیس‌جمهور، عضو هیئت‌ مدیره سازمان منطقه آزاد کیش شد!«خبر ما، دانشجویان ایران» با انتشار این خبر نوشت: «حسین- د» با تائید هیئت وزیران به عنوان عضو هیئت مدیره «سازمان منطقه آزاد کیش» شد. اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور در حکم صادره آورده که آقای «حسین- د» برای مدت سه سال به عنوان عضو غیرموظف هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش تعیین می‌شود.

این تصویب‌نامه در تاریخ 19 آبان 1392 به تائید دکتر روحانی رسیده است.خبرنامه دانشجویان می‌افزاید: هر چند در نگاه اول آقای «د» به عنوان یک عضو غیرموظف حقوق آنچنانی دریافت نکند اما نگاهی در قانون تجارت مشخص می‌کند این پست چقدر برای وی که اخیرا پس از ساخت کلیپ نوسفر گفته «این کلیپ به شکلی کاملا خودجوش ساخته شده است... و گروه سازنده کلیپ بی‌ آن که از اساس یا بعدا سفارش یا دستمزدی در کار باشد مایل بوده تا آن آرزوها/ تعهدات به زبان موسیقی و تصویر، ثبت و ماندگار شود»، نان و آب داشته است.

تهیه‌کننده مذکور اخیرا یک کلیپ را که کپی شده از کلیپ انتخاباتی اوباما بود، تهیه کرده که مقارن گزارش 100 روزه رئیس‌جمهور منتشر شد.در ماده 134 قانون تجارت آمده است: «مجمع عمومی عادی صاحبان سهام می‌تواند با توجه به ساعات حضور اعضای غیرموظف هیئت مدیره در جلسات هیئت مدیره پرداخت مبلغی را به آنها به طور مقطوع بابت حق حضور آنها در جلسات تصویب کند. مجمع عمومی این مبلغ را با توجه به تعداد ساعات و اوقاتی که هر عضو هیئت‌مدیره در جلسات هیئت مدیره حضور داشته، تعیین خواهد کرد.

همچنین در صورتی که در اساسنامه پیش‌بینی شده باشد مجمع عمومی می‌تواند تصویب کند که نسبت معینی از سود خالص سالانه شرکت به عنوان پاداش به اعضای هیئت مدیره تخصیص داده شود و اعضای غیر موظف هیئت‌ مدیره حق ندارند به جز آنچه در این ماده پیش‌بینی شده است در قبال سمت مدیریت خود به طور مستمر یا غیرمستمر بابت حقوق یا پاداش یا حق‌الزحمه وجهی از شرکت دریافت کنند.

مطابق آنچه در قانون تجارت ثبت شده است به ترتیب پنج و 10 درصد سود تقسیم شده شرکت سهامی عام و شرکت سهامی خاص به عنوان پاداش هیئت مدیره تعیین می‌شود و نباید از این میزان بیشتر باشد. اعضای غیر موظف هیئت مدیره برای حضور در جلسات هیئت مدیره مبلغی را به عنوان حق حضور دریافت می‌کنند که مبلغ آن در مجمع عادی سالانه تعیین و تصویب می‌شود. این رقم هر ساله با توجه به میزان متعارف و مرسوم از مصوبات مجمع عادی سالانه است. برای مثال در مجمع عادی سالانه یکی از شرکت‌های سرمایه‌گذاری سیمانی مبلغی معادل 350 تا 400 هزار تومان برای تمامی شرکت‌های زیرمجموعه مشخص شد

دستور کار آمریکا برای دور بعدی مذاکرات

کیهان اظهار کرد : دستور کار آمریکا برای دور بعدی مذاکرات هسته‌ای با ایران چیست؟ روزنامه واشنگتن پست به بررسی این پرسش پرداخت.دیوید ایگناتیوس در این تحلیل می‌نویسد: آمریکا نمی‌خواهد هیچ راکتور آب سنگینی در ایران فعالیت کند که البته شامل راکتور اراک نیز می‌شود.

 این راکتورها می‌توانند پلوتونیوم تولید کنند که در ساخت بمب کارایی دارد و یک بخش خطرناک و غیرضروری در برنامه‌های هسته‌ای صلح‌آمیز محسوب می‌شود.وی ادامه می‌دهد: ایالات متحده ایران را برای کاهش شمار سانتریفیوژها تحت فشار قرار می‌دهد. در حال حاضر اندکی بیش از 19 هزار سانتریفیوژ در ایران وجود دارد که آمریکا می‌خواهد تعداد آنها به نصف برسد.

واشنگتن هم اکنون می‌گوید که در توافق جامع‌تر راه برای حق غنی‌سازی ایران به منظور استفاده صلح‌آمیز باز است. اما مذاکره‌کنندگان در دور آتی مذاکرات به دنبال کاهش تعداد سانتریفیوژها خواهند بود.

 آنها می‌خواهند تعداد سانتریفیوژها به اندازه‌ای کاهش یابد که تنها برای یک برنامه هسته‌ای غیر نظامی محدود کفایت کند. ایالات متحده موضوع تعطیلی سایت غنی‌سازی فردو در نزدیکی قم را مطرح خواهد کرد. مقامات آمریکایی خواهند گفت که موقعیت احداث این سایت با تأکید ایران بر صلح‌آمیز بودن برنامه‌های هسته‌ای‌اش همخوانی ندارد.

واشنگتن پست خاطرنشان می‌کند: ایالات متحده با جدیت پایبندی ایران به تعهداتش به موجب توافق مقدماتی را زیر نظر می‌گیرد. ایران متعهد شده که به بازرسان اجازه بازرسی روزانه از سایت‌های هسته‌ای را بدهد. این در حالی است که این امکان وجود دارد در جریان این بازرسی‌ها، بازرسان به موارد جدیدی برخورد کنند که می‌تواند مبنای مذاکرات دیگری را تشکیل دهد.

در ادامه یادداشت ایگناتیوس می‌خوانیم: در نهایت، آمریکا و شرکای مذاکره‌ای‌اش باید با مهارت ساختاری را برای دور بعدی مذاکرات طراحی کنند. یک کمیسیون مشترک از کارشناسان که بر روند اجرای توافق شش ماهه نظارت دارد می‌تواند در این زمینه مؤثر باشد.

 در همین حال مذاکرات جامع بین ایران و گروه 5+1 آغاز می‌شود. البته باید دید که آیا در مرحله دوم نیز واشنگتن ساختاری موازی برای گفت‌وگوهای دوجانبه و محرمانه با ایران را مانند مرحله اول حفظ می‌کند یا خیر. در مرحله دوم، محرمانه نگاهداشتن موضوعات دشوارتر خواهد بود چرا که کشورهایی که از گردونه خارج می‌مانند به این موضوع اعتراض خواهند کرد.

در پایان این تحلیل می‌نویسد: یکی از کارت‌های خطرناک این بازی مذاکره‌ای، اسرائیل است. اوباما از بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اسرائیل خواسته فضای بیشتری برای دیپلماسی در نظر گرفته و تیمی را به واشنگتن اعزام کند تا در مورد استراتژی مرحله بعد با مقامات آمریکایی رایزنی کند. شاید ایالات متحده و اسرائیل به یک کانال مخفی نیاز داشته باشند که خارج از فضای پرتنش و مملو از فشار کنونی، ‌زمینه گفت‌وگو را فراهم می‌کند. بله گرفتن از ایران برای توافق مقدماتی در ژنو 3 خیلی سخت بود، اما باید گفت که این تازه آغاز یک راه دشوار است.

روایت سایت حامی دولت از یک گزارش دورهمی!

کیهان اعلام کرد : «شب که خبرنگاران و تصویربرداران به دفتر رئیس‌جمهور می‌روند، متوجه می‌شوند دفتر ایشان خودشان رأساً آقای احمدی‌ افزادی که از مدیران فعلی دولت است را دعوت کرده‌اند»سایت آینده آن‌لاین که از سایت‌های حامی دولت است با انتشار این خبر، از قول سردبیر روزنامه جام جم نوشت: در مورد مصاحبه اخیر نمی‌توان از رویکرد مسئولان دفتر رئیس‌جمهور و توقعات عجیب و غریب آنها چشم‌پوشی کرد.

جالب است بدانید درباره حضور سه مجری در این مصاحبه بین نهاد و سازمان توافق شده بود. ساعت 2 بعد از ظهر از دفتر رئیس‌جمهور به صدا و سیما اعلام می‌کنند دو مجری کفایت می‌کند و آقای عابدینی نیاید.

شب که خبرنگاران و تصویربرداران به دفتر روحانی می‌روند، متوجه می‌شوند دفتر ایشان خودشان راسا آقای احمدی افزادی که از مدیران فعلی دولت است را دعوت کرده‌اند. ضمنا به تیم سازمان می‌گویند ما خودمان تصویربردار هم آورده‌ایم و تصویر هم خودمان می‌گیریم! به مجریان هم می‌گویند قرار نیست مصاحبه و چالش و... باشد. دور همی است برای ارایه گزارش رئیس‌جمهور... بامزه‌تر این که از روز قبل اصرار داشتند بخش خبری 21 پخش نشود یا سریع در چند دقیقه خلاصه بشود که مصاحبه زودتر شروع شده و به آخر شب نیفتد.

ابهامات و تناقضات مونولوگ 100 روزگی دولت

کیهان در خبری دیگر منتشر کرد: رئیس‌جمهور در گزارش خود تصریح کرد «دنبال آشتی است و می‌خواهد با همه آشتی کند.» این رویکرد خوبی است، باید از آن استقبال کرد و این رویکرد متضمن وحدت ملی و وحدت نخبگان است. اما اگر اینطور است چرا دو سوم گزارش عملکرد قهر و کینه‌توزی با دولت گذشته است؟ این با دنبال آشتی‌بودن نمی‌خواند. نقد دولت گذشته حق است، باید از آن دریغ نکرد اما نقد با گوشه و کنایه، طنز و هجو از سوی رئیس دولت که باید سخن او مقوم وحدت ملی باشد چه معنی دارد؟

سردبیر روزنامه رسالت ضمن ارائه این پرسش‌ها به نقد گزارش رئیس‌جمهور درباره عملکرد صد روزه دولت پرداخت و نوشت: آقای روحانی فوری‌ترین کار دولت را تامین کالاهای اساسی دانست. برخی از روزنامه‌های دوم‌خردادی از این گزارش تیتر زدند که تنها سه روز گندم داشتیم!

به نظر می‌رسد در این مورد شعور مخاطب نادیده گرفته شده است. تامین کالاهای اساسی برای کشور چیزی نیست که با 4 یا 5 روز تدبیر قابل حل باشد. مساعی دولت گذشته در انباشتن انبارها نادیده گرفته شده است.

این کارشناس اقتصادی افزود: آقای روحانی دوباره موضوع خالی بودن خزانه را مطرح کردند. متاسفانه خبرنگاران یا مجریانی که آنجا بودند یک کلمه به نقدهای مشفقانه‌ای که به این سخن در مطبوعات و رسانه‌ها مطرح شده بود، اشاره نکردند. خزانه کشور محل دریافت‌ها و پرداخت‌های دولت است. صفر بودن آن حتی منفی بودن آن دلیل بر خالی بودن آن نیست. حال آنکه رئیس‌جمهور اذعان دارند وقتی خزانه را تحویل گرفتند به اصطلاح مانده حساب آن 1280 میلیارد تومان بوده است. آشکارترین دلیل نادرست بودن این ادعا این است که دولت طی هشت ماه گذشته پرداخت‌های خود را سر موعد عمل کرده است.

اگر خزانه خالی بود که کارمندان دولت و قضات و نیروهای لشکری و کشوری باید می‌رفتند خانه می‌نشستند تا دولت برود دنبال خزانه پر. از سوی دیگر رئیس‌جمهور محترم گله خزانه خالی را دارند، از طرف دیگر در همین گزارش وعده دو بسته کالایی را تا پایان سال، به اقشار کم‌درآمد می‌دهند. اگر خزانه خالی و دولت با کسری روبه‌روست این دو بسته کالایی را آن هم بدون مصوبه مجلس از کجا می‌خواهند بدهند؟

در ادامه این تحلیل آمده است: رئیس‌جمهور از موضوع کسری یارانه‌ها در سال جاری گفتند. بدون اینکه برای ادعای خود سندی ارائه دهند. منتقدین دراین‌باره سند ارائه داده‌اند که دولت کسری ندارد. اما نه رئیس‌جمهور، نه مسئولین مربوط در این مورد حاضر نشدند توضیح دهند.منتقدین به طور شفاف گفتند مهم‌ترین منابع حاصل از قانون هدفمندی یارانه‌ها فروش نفت خام در داخل، میعانات گازی و نفتی و گاز طبیعی است جمع جبری این سه قلم براساس صورت‌های مالی شرکت ملی نفت نه تنها پاسخگوی تامین منابع قانونی هدفمندی یارانه‌هاست بلکه مقدار زیادی هم مازاد دارد که دولت باید به عنوان درآمد عمومی به خزانه‌ واریز کند. اما رئیس‌جمهور همه این نقدها را نادیده گرفت و پاسخی به آن نداد و حرف خود را در مورد کسری یارانه‌ها تکرار کرد.

انبارلویی در ادامه نوشت: رئیس‌جمهور محترم مطالبی در مورد مهار تورم و کنترل حجم نقدینگی مطرح فرمودند، که در خور تقدیر است. اما مردمی که هر روز برای خرید به بازار می‌روند، می‌توانند در مورد این توفیق دولت در کنترل گرانی، تورم و... داوری کنند.انبارلویی همچنین خاطر نشان کرد: سه تن از مجریان صدا و سیما در این گزارش، رئیس‌جمهور را یاری کردند. متاسفانه برخلاف اصول حرفه‌ای خبرنگاری گزارش یکصد روزه را تبدیل به یک گفتگوی خودمانی کردند و آن را از مرتبت «دیالوگ» به «مونولوگ» فرو کاهیدند.

سفر یک وزیر با هواپیمای اختصاصی به کشور همسایه

خراسان گفت : بر اساس بررسی های کارشناسان یک نهاد نظارتی، طبق مجوزی که یکی از مسئولان ارشد دولتی به یکی از وزرای اقتصادی دولت با استناد به ماده ۳۱ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت ابلاغ کرده، این وزیر در سفر دو روزه خود به کشوری در شمال دریای خزر می تواند از هواپیمای اختصاصی استفاده کند. در این گزارش همچنین آمده است که بین درخواست این وزیر و صدور مجوز تنها چند ساعت تفاوت وجود دارد که در سیستم اداری کشور کمتر پیش می آید.

کمک 5 هزار میلیاردی دولت به هلال احمر

خراسان نوشت : بر اساس مصوبه هیئت وزیران که به پیشنهاد معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور تصویب شده، مبلغ پنج هزار و 50 میلیارد ریال از محل منابع ماده ۱۰ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت در اختیار جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران قرار می گیرد که بخشی از آن به مبحث هزینه ای و بخشی به صورت تملک دارایی های سرمایه ای خواهد بود.

حقوق 10 میلیونی دفتر‌دار آقای رئیس!

ایران در خبری منتشر کرد: خبر اول این که در آستانه ارائه گزارش کمیته تحقیق و تفحص از سازمان تأمین اجتماعی در دولت قبل هر روز جزئیاتی از تخلفات صورت گرفته در این سازمان و بخصوص در دوران مسئولیت سعید مرتضوی منتشر می‌شود. در تازه‌ترین مورد نادر قاضی‌پور عضو کمیته تحقیق و تفحص به سایت فردا گفته که در ماجرای تحقیق و تفحص به این نکته رسیدیم که دفتر‌دار آقای «م» بیش از 10 میلیون تومان در ماه حقوق دریافت می‌کرده و این فارغ از سکه‌هایی بوده که به عنوان هدیه دریافت کرده است.

این رقم‌های نجومی در شرایطی است که بنده مطلع هستم به عنوان مثال کل دریافتی مدیر کل بهزیستی استان آذربایجان غربی با مدرک لیسانس و 28 سال سابقه، رقمی بالغ بر یک میلیون و 300 هزار تومان است اما یک دفتر‌دار رقمی بالای 10 میلیون تومان حقوق می‌گیرد.

کمیته تخریب با هدف بازگشت به دولت

ایران در خبری گفت : خبر دیگر این که سایت خبری- تحلیلی عصر ایران خبر داده که تعدادی از رسانه‌های مدعی اصولگرایی با تشکیل کمیته‌ای ویژه، تلاش برای تخریب دولت حسن روحانی را در دستور کار خود قرار داده‌اند. به نوشته این سایت ریاست این کمیته با یکی از وزرای اخراجی دولت احمدی‌نژاد است.

در این کمیته، هر هفته رئوس مطالب و موضوعاتی که باید در رسانه‌ها کار شود و نیز نحوه پرداختن به مسائل روز، بررسی و تصویب می‌شود؛ به همین علت است که در هفته‌های اخیر، رسانه‌های مدعی اصولگرایی، موضوعات و خط سیر مشابهی را همزمان مطرح می‌کنند.

این در حالی است که تاکنون بین رسانه‌های همین طیف، اختلاف نظرهای شدید وجود داشت ولی پیروزی روحانی موجب شده آن‌ها بار دیگر دور هم جمع شوند. هدف اصلی این کمیته، پررنگ کردن نقاط ضعف دولت و نیز کتمان نمودن یا بی‌اهمیت جلوه دادن موفقیت‌های آن است تا مردم رفته رفته نسبت به دولت روحانی بی‌اعتماد شوند. هدف نهایی این کمیته نیز بازگشت به دولت است.

باراک اوباما منتظر سفر به تهران است

ایران منتشر کرد : شنیدیم که یک روزنامه کویتی در خبری از تمایل باراک اوباما برای سفر به تهران خبر داده و نوشته که رئیس‌جمهور امریکا منتظر دریافت دعوت نامه از تهران برای سفر به ایران است. روزنامه الجریده افزوده: اوباما می‌خواهد نخستین رئیس‌جمهور امریکا باشد که پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال 1979 به تهران سفر می‌کند. این روزنامه کویتی به نقل از یک منبع دیپلماتیک امریکایی نوشته که اوباما تمایل دارد اواسط سال 2014 به تهران سفر کند.

باجناق الهام بازداشت شد

ایران در خبری نوشت: با خبر شدیم که سایت‌های خبری و برخی خبرگزاری‌ها خبر داده‌اند که اکبر جباری باجناق غلامحسین الهام سخنگوی دولت قبلی به دلیل افترا به نظام درخصوص مسائل هسته‌ای، بازداشت شد. جباری در مطلبی در صفحه فیس‌بوک خود، تفاهمنامه ژنو را «خفت» و «ذلتی» برای نظام دانسته و اعلام کرده که اگر دو سال پیش بیانیه تهران مورد قبول نظام واقع می‌شد، ایران نیازی نداشت که این‌ همه امتیاز به طرف غربی دهد. وی در ادامه با نگارش مطالبی موهن و وقیحانه به مقامات ارشد نظام توهین کرده است.

ساختمان لادن به وزارت دادگستری تحویل شد

ایران گفت : دست آخر این که مدیرکل روابط عمومی وزارت دادگستری خروج احمدی‌نژاد را از ساختمان لادن تأیید کرده و گفته: این ساختمان به وزارت دادگستری تحویل داده شده است. ساختمان لادن از ساختمان‌های زیر مجموعه نهاد ریاست جمهوری بود که براساس تصمیم هیأت دولت یازدهم به وزارت دادگستری واگذار شد.

یک زن دستور ترور را داد

تهران امروز در خبری منتشر کرد : سه هفته بعد از شهادت دادستان زابل و راننده‌اش یک مقام آگاه در گفت‌وگو با «اعتماد» جزییات بیشتری از این حادثه را فاش کرد. این مقام آگاه در این خصوص گفت: فرزندان یک متهم به دلیل محکوم شدن مادرشان دست به این اقدام زده‌اند.

چند روز پیش از وقوع این حادثه زنی به نام زلیخا که از قاچاقچیان معروف منطقه بود توسط ماموران دستگیر شد. یک روز پیش از این حادثه زلیخا، دادستان زابل را به مرگ تهدید و ادعا کرد نزدیکانش او را خواهند کشت.

5میلیارد تومان هزینه تغییر دکوراسیون

تهران امروز  نوشت: دفتر رئیس‌جمهور در مجموعه نهاد ریاست‌جمهوری که به ساختمان سفید مشهور بوده و فقط محل استقرار رئیس‌جمهور و دفتر وی ‌است، بعد از روی کار آمدن دولت روحانی مورد بازسازی قرار گرفته است. در این بازسازی، دکوراسیون، فرش‌ها، لوستر‌ها و... تغییر کرده و دیوارهای جدیدی اضافه شده است. این بازسازی و تغییر دکوراسیون، حدود ۵ میلیارد تومان هزینه در بر داشته ‌است.

مجلس و دولت پیگیر پرونده دانشگاه ایرانیان

تهران امروز در خبری نوشت : اکبر ترکان، دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد گفت: «در چند ماه مانده به پایان دولت دهم، جایی به اسم خانه ایرانیان، با مسئولیت آقای بقایی ایجاد شده است. در روزهای پایانی دولت قبل با دستپاچگی مصوبه‌ای از هیات دولت گرفته شد که ساختمان‌های مناطق آزاد به نهادهای فرهنگی واگذار شود و در ادامه این مصوبه، خانه ایرانیان را نهاد فرهنگی معرفی کردند.

هم‌‌اکنون پرونده‌ای برای این اموال در دادگستری تشکیل شده و ما از طریق حقوقی پیگیر بازگرداندن این اموال به مناطق آزاد هستیم.» محمد علی پورمختار، رئیس کمیسیون اصل 90 نیز تصریح کرد: «از نماینده احمدی‌نژاد برای توضیح در مورد پرونده مربوط به دانشگاه ایرانیان برای حضور در این کمیسیون دعوت خواهد شد.»

مشکلات در کوتاه‌مدت حل نمی‌شود

تهران امروز منتشر کرد : حسن روحانی،‌ رئیس‌جمهور ایران، در مصاحبه‌ای با نشریه آمریکایی فایننشیال تایمز گفت: «در گفت‌و‌گوی تلفنی (ماه سپتامبر) که با اوباما داشتیم،‌وی را فردی بسیار مودب و باهوش یافتیم. همانگونه که قبلا نیز گفتم، مسائل ایران-آمریکا بسیار پیچیده هستند و در یک بازه زمانی کوتاه نمی‌توانند حل شوند.»

برخورد با موسوی و کروبی حداکثری نبود

تهران امروز گفت : حجت‌الاسلام علی سعیدی نماینده ولی‌فقیه در سپاه با اشاره به برخی اظهارنظرهای مقام‌های دولتی درخصوص فیس‌بوک و فضای مجازی، تصریح کرد: «این مباحث جزو اولویت‌ها نیست و رسالت دولت اسلامی این است که فرهنگ دینی را در جامعه پیاده کند.»

وی با بیان اینکه «معتقدم برخوردی که با موسوی و کروبی صورت گرفت، برخورد حداکثری نبود» خاطرنشان کرد: «مجازات این دو نفر بیشتر از اینها بود و تنها شرایط کشور و رأفت اسلامی اقتضا کرد که این آقایان در این حد مجازات شوند. مردم ما اجازه نمی‌دهند به همین سادگی از سران فتنه گذشت شود.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها