بسیاری از مردم بر این باورند که وقتی بازنشسته می‌شوند، می‌توانند براحتی هر کاری را که دوست دارند انجام دهند اما حقیقت این است که اگر شما از همین الان آمادگی لازم برای بازنشسته‌شدن نداشته باشید و از هم‌اکنون خودتان را آماده نکرده باشید دوران بازنشستگی ممکن است به یکی از کسل کننده‌ترین و تکراری‌ترین روزها و سال‌های زندگی‌تان تبدیل شود.
کد خبر: ۶۲۰۶۴۸
روشهای فرار از کسالتهای بازنشستگی

دوران بازنشستگی ممکن است به یکی از کسل کننده‌ترین روزهای زندگی‌تان تبدیل شود زیرا به جای اینکه فقط تعطیلات آخر هفته را در خانه باشید، هر روز در خانه خواهید بود و این موضوع برای بسیاری از مردم غیرقابل هضم و غیرقابل باور است و به این ترتیب چون نمی‌توانند باور کنند که بازنشسته شده‌اند، در نتیجه دچار افسردگی‌های شدید و مزمن می‌شوند.
بنابر این دلایل اگر شما می‌خواهید دچار افسردگی و بیماری‌هایی از این قبیل نشوید، می‌توانید با ایجاد آمادگی در خودتان از همین حالا که مشغول به کار هستید و بازنشسته نشده‌اید، دوران بازنشستگی سرشار از شادی و موفقیتی را پیش رو داشته باشید و این مهم فقط و فقط از طریق شروع به ایجاد آمادگی در وجود خودتان از هم‌اکنون به‌وجود می‌آید. یکی از واضح‌ترین و بدیهی‌ترین چیزهایی که برای مردم در زمان بازنشستگی‌شان بسیار حائز اهمیت و مفید و مؤثر است، پرداختن به تفریحات دلخواه و سرگرمی‌های شخصی است.
مهم‌ترین گام قبل از بازنشستگی این است که با اطمینان کامل سرگرمی‌هایتان را برگزینید و در واقع قبل از بازنشسته‌شدن، شروع به انجام دادن آن سرگرمی‌ها و تفریحات‌ کنید زیرا اگر شما بازنشسته شدید و پرداختن به یک سرگرمی را آغاز نکرده باشید، برای شما بسیار دشوار و دور از ذهن است که به یکباره شروع به انجام سرگرمی‌هایتان کنید و چون انجام این کار برای شما تازه و جدید است، انجام دادن آن برایتان بسیار سخت و دشوار خواهد بود. قبل از بازنشستگی در مورد آنچه از انجام آن لذت می‌برید، عمیقا فکر کنید؛ کارهایی از قبیل باغبانی و رسیدگی به گل‌ها، یادگیری مهارت‌های خاص یا حتی انجام انواع و اقسام ورزش‌ها و... . شما می‌توانید قبل از بازنشستگی هر یک از این کارها و سرگرمی‌هایی را که دوست دارید از پایه بیاموزید و از همین حالا انجام این کار را شروع کنید.
مورد دیگری که بسیاری از مردم به انجام آن می‌پردازند، داوطلب شدن برای انجام کارهای گوناگون برای دیگران بدون دریافت مزد و پاداش است. بسیاری از مردم که خواستار خدمت کردن به دیگران و همنوعان خود هستند، بهترین زمان برای انجام این قبیل کارها، دوران بازنشستگی است. شما می‌توانید در زمان‌هایی که وقت اضافه دارید و همه کارهایتان را انجام داده‌اید، به انجام کارهای خیر و خداپسندانه بپردازید و گره‌ای هر چند کوچک از زندگی دیگران باز کنید. انجام این کارها حس جدیدی را در شما به‌وجود می‌آورد و می‌تواند به زندگی‌تان معنا و مفهوم دیگری ببخشد.پیشنهاد‌ها و کارهای بسیار فراوان و متنوع دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید به انجام آنها مبادرت ورزید؛ مثلا می‌توانید به مدرسه‌هایی که در آنها تحصیل کرده‌اید، بروید و در آنجا خاطرات شیرین جوانی و دوران تحصیل را یادآوری کنید. حتی ممکن است در دوران بازنشستگی علایق، سرگرمی‌ها و تفریحات جدیدی را کشف کنید؛ شما حتی قادر هستید دوستان تازه‌ای برای خودتان بیابید. می‌توانید از این دوران طلایی نهایت استفاده را ببرید و با همسرتان به مسافرت‌های داخلی و خارجی بروید. بسیاری از مردم هستند که در این دوران از انجام دادن انواع ورزش‌ها و بازی‌ها لذت می‌برند، حتی باشگاه‌های فراوانی برای بازی شطرنج وجود دارد. همان‌طور که می‌دانید شطرنج می‌تواند در فعال نگه‌داشتن مغز و ذهن‌تان بسیار مؤثر و مفید باشد پس با انجام آن در سنین پیری با بیماری‌هایی از قبیل آلزایمر و دیگر بیماری‌های ذهنی مواجه و درگیر نخواهید شد.
شایان ذکر است که مهم‌ترین کلید برای داشتن دوران بازنشستگی شاد و موفق این است که به سادگی خودتان را به انجام دادن کاری مشغول‌سازید و هر آنچه دوست دارید، انجام دهید. بسیاری از مردم هستند که بیشتر تمایل دارند صرفا به جنبه مالی بازنشستگی فکر و توجه کنند، درصورتی که نمی‌دانند و متوجه نیستند که پول همه چیز نیست و آسایش و راحتی خیال بسیار باارزش‌تر است. احتمالا اگر هیچ‌چیزی وجود ندارد که هم‌اکنون شما دوست داشته باشید در زندگی‌تان انجام دهید، بدانید که دوران بازنشستگی بسیار کسل‌کننده و همراه با مقدار فراوانی وقت آزاد و اوقات فراغت خواهید داشت و زندگی‌تان سرشار از خالی بودن و پوچی خواهد بود.
>> قدس آنلاین

*شما چه نظری دارید؟ تجربه‌ها و نظراتتان را در این زمینه، با ما در میان بگذارید*
*با کلیک روی نماد RSS  و ذخیرۀ آن، جدیدترین مطالب ما را آسانتر دنبال کنید*

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها