ایجاد دهکده‌های صنایع دستی در سراسر کشور

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در نشست خود با فعالان صنایع دستی و هنرهای سنتی خراسان رضوی از ایجاد دهکده‌های صنایع دستی در کشور خبر داد.
کد خبر: ۶۱۹۱۹۷

به گزارش روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، محمدعلی نجفی در این نشست گفت: متاسفانه بازارهای صنایع دستی از دست رفته و میدان را به رقبا واگذار کرده‌ایم و مردم را از ارتباط فرهنگی و معنوی و روزمره با تولیدات صنایع دستی دور کرده‌ایم. وی با اشاره به تغییر سلیقه مردم در استفاده از صنایع دستی و جایگزینی صنایع دستی هندی و چینی به جای آثار ایرانی افزود: متاسفانه در این زمینه فرهنگ‌سازی و تبلیغات مناسبی هم انجام نشده و به نیازهای مردم در زمینه تولیدات صنایع دستی توجه نکرده‌ایم، از این رو مردم به سمت استفاده از صنایع دستی کشورهای دیگر و تولیدات صنعتی سوق داده شده‌اند.

وی با تاکید بر این‌که یکی از این دهکده‌ها باید در شهر مشهد مقدس ایجاد شود، ادامه داد: این دهکده‌ها می‌تواند با‌سرمایه‌گذاری دولت و همچنین فعالان بخش خصوصی برای اشاعه و رشد این صنعت ایجاد شود. نجفی استفاده از فضاهای عمومی و همچنین پارک‌ها و دانشگاه‌ها را از دیگر راه‌های ارائه و معرفی محصولات صنایع دستی برشمرد و گفت: این مراکز می‌توانند به شکل دائم یا فصلی برای این منظور در نظر گرفته شده و صنعتگران برای آموزش و فرهنگ‌سازی و نمایش توانمندی‌های خود از این مراکز استفاده کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها