متهم با همدستی دختر مورد علاقه‌اش، قربانیان را فریب می‌داد

کلاهبرداری تلفنی قاتل زندانی از وکلا

رئیس پلیس مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی گفت: عده ای سودجو در قالب فروش سیم کارت اعتباری مشابه خط دائمی اقدام به کلاهبرداری از هموطنان می کنند.
کد خبر: ۶۱۸۹۶۷
فروش سیم کارت سوخته 30 هزار تومان!

سرهنگ بهروز رهبریان گفت:برخی افراد در تماس‌هایی با هموطنان خود را مدیر فروش اپراتورهای تلفن همراه معرفی کرده و مدعی می شوند خطوط اعتباری نزدیک به شماره افراد با قیمت 20 تا 30 هزار تومان آماده فروش است که متأسفانه بسیاری از این سیم‌کارت‌ها سوخته است یا سیم کارتی که شماره مورد نظر خریدار باشد، نیست. افراد زیادی با دایر کردن شرکت های مختلف و استخدام چند نفر به عنوان کارمند از ناآگاهی مردم سوء استفاده کرده و از این راه کلاهبرداری می کنند.

وی افزود: بیشتر هموطنان به علت اینکه میزان کلاهبرداری اندک است برای طرح شکایت اقدام نمی کنند و همین موضوع باعث شده است تا کلاهبرداران به راحتی میلیون ها تومان پول به جیب بزنند. در یکی از روش ها این افراد مدعی فروش سیم کارت مشابه با 50 هزار ریال شارژ رایگان و یک سیم کارت هدیه با دو هزار ریال شارژ می شوند اما هنگام خرید بیشتر این سیم کارتها سوخته است.

رئیس پلیس مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی با هشدار در مورد این تماس ها، تاکید کرد: هموطنان در صورتی که می خواهند از این سیم کارت ها خریداری کنند برای جلوگیری از سوء استفاده باید هنگام تحویل سیم کارت ابتدا آن را بررسی کرده و در صورت صحیح بودن شماره اقدام به پرداخت پول به پیک کنند. همچنین بهتر است برای دریافت اینگونه سیم کارت ها خریدهای خود را از مراکز مجاز اپراتورها به صورت اینترنتی از سایت اصلی شرکت یا حضوری انجام دهند.

سرهنگ رهبریان افزود: درصورتی که یک شکایت در این رابطه مطرح شود پلیس آن را پیگیری کرده و به نتیجه می رساند. اگرچه میزان کلاهبرداری در این موارد اندک است اما پلیس با یک سرنخ نیز می تواند از کلاهبرداری های میلیونی جلوگیری کند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها