قیمت ایمپلنت، نماینده کیفیتش نیست

رئیس انجمن ایمپلنت اعلام کرد : ایمپلنت های دندانی معروف، گران هستند و ایمپلنت‌ های مختلفی که امروز ارائه می‌شوند و شناختی بر روی آنها نیست نمی‌توانند قابل اعتماد باشند.
کد خبر: ۶۱۸۹۶۴
قیمت ایمپلنت، نماینده کیفیتش نیست
دکتر ابوالحسن مسگرزاده توضیح داد : کار گذاشتن ایمپلنت در یک استخوان سالم و خوب مسئله پیچیده‌ای نیست اما پیچیدگی از آنجا شروع می‌شود که وقتی فرد دندان خود را از دست می‌دهد استخوان فک شروع به تحلیل کند و این تحلیل ممکن است به سبب بیماری‌های قبلی و بیماری‌های لثه به وجود آید؛ البته پیشرفت علم تحلیل لثه را به طور فیزیولوژی در پی دارد.

وی به بازسازی و آماده کردن استخوان از دست رفته و نسج نرم اشاره داشت و گفت: وقتی ایمپلنت سالهای سال برای بیمار باقی بماند در آن موقع پیشرفت معنا پیدا می‌کند.

رئیس انجمن ایمپلنتولوژی ایران ادامه داد: در ایمپلنت چگونگی بازسازی نسج نرم و سخت، پیوند استخوان از بدن شخص و ساختن موادی که قادرند تحریک استخوان‌سازی کنند و همچنین انتخاب روش پیوند استخوانی و استفاده از چه ماده پیوندی از مهمترین مسائل پیش‌رو است.

وی تصریح کرد: ایمپلنت نیز مانند دندان طبیعی دچار عوارض می‌شود و نسوج اطراف آن می‌تواند بعد از کاربرد دچار یک سری مسائل مثل لقی شده و به از دست دادن ایمپلنت منجر شود بنابراین رعایت بهداشت و انجام یک سری کارها در حفظ ایمپلنت مؤثر است.

مسگرزاده در پاسخ به پرسشی مبنی بر ورود پزشکان دندانپزشکان در حوزه ایمپلنت گفت: از نظر قانونی هر فردی که دکترای پزشکی و دندانپزشکی دارد می‌تواند در تمامی امور پزشکی وارد شود اما وقتی مشکلی پیش آمد قانون به سراغ آن فرد می‌آید البته اخلاق نیز باید لحاظ شود چرا که اگر کسی که تبحر لازم را نداشته و بر خلاف اخلاق پزشکی کاری را انجام دهد که با آن آشنا نیست مسلماً فقط به منفعت خود اندیشیده است.

وی ادامه داد: جراحان دهان، فک و صورت، متخصصان بیماری لثه و متخصصان پروتز از جمله کسانی هستند که می‌توانند به طور تخصصی ایمپلنت را انجام دهند.

مسگرزاده افزود: انجمن ایمپلنتولوژی ایران اکنون در صدد ارائه یک برنامه مدون برای همکارانی است که دوره ایمپلنت را در دوران تحصیل نگذراندند و با شرکت در برنامه‌های آموزشی انجمن می‌توانند تبحر لازم را برای انجام ایمپلنت در سطوح مختلف به دست آورند.

رئیس انجمن ایمپلنتولوژی ایران تصریح کرد: صرفاً قیمت ایمپلنت تعیین کننده کیفیت خوب آن نیست ولی ما در عمل از ایمپلنت هایی استفاده می‌کنیم که امتحان خود را پس داده باشد و نتایجی از کارکرد رضایت‌بخش آن در رسانه‌ها و ژورنال‌های قابل اعتماد علمی چاپ شده باشد.

مسگرزاده افزود: متأسفانه اما ایمپلنت‌ تولید داخل نداریم و مجبوریم از ایمپلنت‌های معروف دنیا استفاده کنیم و با توجه به اختلاف قیمتی که وجود دارد باید وزارت بهداشت در این زمینه اظهارنظر کنند. ( مهر )

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها