رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان این که توافق حاصل شده بین ایران و 1+5 یک دستاورد بزرگ است، تاکید کرد که در توافق صورت گرفته به هیچ عنوان فعالیت های هسته ای کشور محدود نمی شود.
کد خبر: ۶۱۸۵۹۵
محدودیت در سطح غنی سازی داوطلبانه و موقت است

علی اکبر صالحی در حاشیه گفتگوی رئیس جمهور با خبرنگاران درباره توافق نامه ایران و 1+5 اظهار کرد: این آرزوی شهدای ما به ویژه شهدای هسته ای بود.

وی افزود: سال 92 سال ثبت قله های سیاسی بود و این آغاز کار است. انشاء الله سرانجام آن نیکو خواهد بود.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی با تاکید بر این که توافقنامه ایران و 1+5 به هیچ عنوان فعالیت های هسته ای ما را محدود نمی

کند، تصریح کرد: در این توافق فقط میزان غنی سازی آن هم به طور داوطلبانه از سوی جمهوری اسلامی ایران تا 5 درصد نگه داشته شده است که این هم به مدت 6 ماه و تا آغاز مذاکرات جامع خواهد بود.

صالحی با بیان اینکه غنی سازی اورانیوم تا 100 درصد حق ما است، اضافه کرد: اگر امتیازی هم می دهیم به صورت داوطلبانه خواهد بود و غنی سازی چه در سطح 5 درصد و چه در سطح 100 درصد حق جمهوری اسلامی ایران است.

وی گفت: تقاضای ما برای دریافت اورانیوم غنی سازی شده 20 درصد از آژانس هم در شرایطی مطرح شد که آنها از این موضوع استنکاف کردند اما جوانان ما نشان دادند که از توانایی ها و توانمندی های زیادی برخوردارند و ما توانستیم اورانیوم 20 درصد را هم در داخل تولید کنیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی با تاکید بر اینکه  فعالیت های نیروگاه آب سنگین اراک، غنی سازی 5 درصد، تحقیق و توسعه، اکتشاف و استخراج در کشور ما ادامه خواهد یافت، درباره اظهارات متناقضی که از سوی جان کری وزیر امور خارجه آمریکا بیان می شود نیز گفت: من نمی خواهم راجع به سخنان دیگران تحلیل ارایه کنم.

وی عنوان کرد: بهتر است به سخنان همکاران خودمان توجه کنیم و منتظر بمانیم تا متن توافقنامه صورت گرفته منتشر شود.

صالحی یادآور شد: همین که ما غنی سازی در سطح 5 درصد ادامه می دهیم نشان دهنده حفظ حقوق ما برای انجام غنی سازی است. البته موارد دیگری هم وجود دارد و تا زمانی که از سوی تیم مذاکره کننده اعلام نشود بنده بنا ندارم آنها را اعلام کنم.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها