برای بار دوم در ژنو برگزار شد؛

نشست سه جانبه ظریف، اشتون و کری

نشست سه جانبه محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران، جان کری وزیر خارجه آمریکا و کاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای بار دوم در جریان مذاکرات اخیر در ژنو برگزار شد.
کد خبر: ۶۱۸۴۸۴
نشست سه جانبه ظریف، اشتون و کری

به گزارش ایرنا، نخستین نشست سه جانبه محمدجواد ظریف، کاترین اشتون و جان کری که بعد از ظهر امروز در مقر اروپایی سازمان ملل متحد در شهر ژنو سوئیس برگزار شده بود، یک ساعت و 35 دقیقه به طول انجامید.

تمامی وزیران امور خارجه گروه 1+5 در ژنو هستند و رسیدن مذاکرات به نقطه حساس از نگاه کارشناسان دلیل حضور آنها برای تصمیمات نهایی است.

ظریف پیشتر در جمع خبرنگاران با بیان این که در حال مذاکره درباره جزئیات یک توافق سه مرحله ای شامل اهداف مشترک، تصویر نهایی و اقدامات اولیه هستیم، گفت: اطمینان می دهم در هیچ نتیجه ای از این مذاکرات غنی سازی در ایران متوقف نخواهد شد و در هر توافقی باید غنی سازی جزئی از آن باشد.

وزیر امور خارجه اضافه کرد: مذاکرات در مراحل اولیه اش وقتی که بحث درباره مسایلی بود که روی آن توافق بود راحت تر بود و در حال حاضر به چند موضوعی رسیده که دیدگاه های متفاوت درباره آن وجود دارد .

مذاکره کننده ارشد هسته ای ایران تصریح کرد: به مراحل نگارش در این موضوعات رسیدیم اما کار بسیار دشواری است چون بر حقوق و منافع مردم ایران تاکید داریم و آمادگی نداریم اقدامی انجام دهیم که یا به حقوق مردم ایران لطمه بزند یا منافع مردم ایران را خدشه دار کند و برای همین، کار بسیار دشواری است و نیاز به دقت فراوان دارد. کلمات و عبارات معانی خودشان را دارند و تمام تلاش مان این است که بهترین نتیجه برای مردم حاصل بشود و امیدوارم که با دعای مردم و به یاری خداوند چنین نتیجه ای را بتوانیم حاصل کنیم.

ظریف در عین حال تاکید کرد: حتما هیات مذاکره کننده در مقابل هر گونه اقدامی که به حقوق مردم خدشه وارد کند یا هرگونه زیاده خواهی مقاومت خواهد کرد و امیدوارم که بقیه هم این را متوجه شده باشند که با نمایندگان ملت بزرگ ایران فقط می توانند از مسیر احترام متقابل و موضع برابر به نتیجه برسند و روش هایی که شاید در جاهای دیگر به آن عادت کرده اند در برابر مردم ایران پاسخ نخواهد داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
س ع
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
۰
۰
اقای ظریف متشكریم

نیازمندی ها