الحاق 4 شناور جدید به یگان دریایی ارتش

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از الحاق ناوهای «لاوان» و «سیرجان» و ناوهای موشک انداز «نیزه» و «طبرزین»، یک فروند بالگرد و یک فروند هواناو ارتقایافته به یگان دریایی ارتش خبر داد.
کد خبر: ۶۱۸۴۷۵

به گزارش ایرنا، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری این خبر را دیروز در نشست خبری در آستانه هفتم آذر، سالروز نیروی دریایی اعلام کرد. سیاری همچنین گفت: از برنامه‌های مهم این نیرو در این هفته دیدار با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، فرمانده معظم کل قواست.فرمانده نیروی دریایی ارتش با یادآوری این که رونمایی از رادار جدید و پیشرفته ارائه فازی «عصر» روز چهارشنبه انجام می‌شود، اظهار کرد: افتتاح فاز جدید ساخت ناوشکن جمهوری اسلامی ایران «سهند» نیز در دستور کار نیروی دریایی ارتش قرار دارد.

وی ادامه داد: حضور ناوگروه‌های نیروی دریایی ارتش در دریاهای آزاد و بین‌المللی جزو برنامه‌های اصلی این نیرو محسوب می‌شود و ما در چند سال گذشته به طور مستمر در دریاهای آزاد که جزو حقوق تمامی کشورها محسوب می‌شود، حضور داشته‌ایم.فرمانده نیروی دریایی ارتش خاطرنشان کرد: ناوگروه بیست و هفتم نیروی دریایی ارتش پس از 95 روز دریانوردی در آب‌های آزاد به کشور مراجعه کرده و ناوگروه بیست و هشتم این نیرو نیز عازم ماموریت شده است.

سیاری خاطرنشان کرد: ناوگروه بیست و هشتم نیروی دریایی ارتش که چهارشنبه هفته گذشته به آب‌های آزاد و مدار 10 درجه در شمال اقیانوس هند اعزام شد، مرکب از ناوشکن جمهوری اسلامی ایران «البرز» و ناو بالگرد بر «بندرعباس» است که در این ماموریت زیردریایی کلاس طارق «یونس» نیز این ناوگروه را همراهی می‌کند.

امیر سیاری با بیان این که این ناوگروه یکی از مهم‌ترین ناوگروه‌هایی است که تاکنون از سوی ایران به ماموریت بین‌المللی اعزام شده است، گفت: ماموریت این ناوگروه 70 روزه است و حدود 12 هزارکیلومتر دریانوردی را برای این ناوگروه در نظر گرفته‌ایم.

وی ادامه داد: این ناوگروه که از بندرعباس حرکت کرده، پس از عبور از سواحل جنوبی دریای عمان و آب‌های آزاد شرق اقیانوس هند، جنوب پاکستان در آب‌های بین‌المللی دریای عمان همجوار با هند تا مدار 10 درجه شمال اقیانوس هند را پشت سر خواهد گذاشت و در یکی از بنادر هند پهلو می‌گیرد.فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: این ناوگروه سپس تا جنوب سریلانکا ادامه مسیر خواهد داد و در یکی از بنادر این کشور پهلو خواهد گرفت.

امیر دریادار سیاری یادآور شد: این ناوگروه در مسیر برگشت و طی عرض اقیانوس هند، به سمت شمال این اقیانوس حرکت می‌کند و در خلیج عدن، تنگه باب المندب و دریای سرخ حضور می‌یابد.وی ادامه داد: این ناوگروه با مراجعت دوباره به دریای عمان و پهلو گرفتن در بندر سلاله عمان، پس از طی دوره ماموریت تعیین شده به کشور برمی‌گردد.

فرمانده نیروی دریایی ادامه داد: ناوگروه بیست و هشتم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران همانند دیگر ناوگروه‌های اعزامی به آب‌های آزاد و بین‌المللی وظیفه تامین خطوط مواصلاتی دریایی و شناورهای تجاری و نفتکش ایران را به عهده خواهد داشت و پیام ناوگروه‌های ایرانی در آب‌های آزاد نیز پیام صلح و دوستی به دیگر کشورهاست.

مقابله با دزدان دریایی

وی به درگیری ناوگروه‌های نیروی دریایی ارتش با دزدان دریایی اشاره کرد و گفت: در یک ماه گذشته چند مورد مقابله با دزدان دریایی در خلیج عدن و باب‌المندب داشتیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: بار دیگر اعلام می‌کنیم که با قاطعیت و اقتدار از منافع جمهوری اسلامی دفاع می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم در منطقه‌ای که حضور داریم، اتفاقی برای شناورهای تجاری و نفتکش ما رخ دهد.سیاری از جمله دلایل حمله دزدان دریایی به شناورهای کشورهای مختلف در آب‌های آزاد را فقر و نداشتن وضع مالی خوب دانست و افزود: البته به نظر می‌رسد بعضی کشورها نیز به این دزدان کمک تسلیحاتی می‌کنند به طوری که منطقه را ناامن نشان داده و بتوانند حضورشان را توجیه کنند.فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از جمله نیروی دریایی ارتش فقط به دنبال آمادگی رزمی و ارتقای توان رزمی این نیروها و همچنین به روز کردن امکانات خود هستند.

امیر دریادار سیاری درباره همکاری نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با دیگر کشورهای دوست و همسایه نیز گفت: ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی درباره روابط و همکاری‌های دفاعی کشورمان با دیگر کشورهای منطقه یا فرامنطقه‌ای تصمیم‌گیری می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها