سرهنگ مراد مرادی امروز پنجشنبه در نخستین همایش اورژانس هوایی با هدف امداد رسانی به مجروحان حوادث جاده ای و ترافیکی گفت: حوادث جاده ای و ترافیکی در ایران دومین علت مرگ و میر است.
وی افزود: سالانه بیش از 20 هزار ایرانی در جریان وقوع حوادث رانندگی و ترافیکی در جاده ها و مسیر های مواصلاتی سراسر کشور کشته می شوند که نیاز به امداد رسانی و انتقال سریع مصدومان این گونه حوادث بیش از پیش احساس می شود.در طول یکسال، حداقل حدود 28 هزار میلیارد تومان زیان ناشی از تصادفات رانندگی و ترافیکی به کشور تحمیل می شود.
رییس اداره مهندسی ترافیکی راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اظهار کرد: در سال 91 به ازای هر صد هزار نفر جمعیت در کشور 26.6 نفر در کشور در اثر وقوع تصادف رانندگی و ترافیکی کشته شده اند.همچنین در سال 91 به ازای هر 10 هزار وسیله نقلیه 9 نفر کشته شدند.
این مقام مسوول در راهور تهران بزرگ افزود: تعداد کشته شدگان تصادفات در کلانشهر تهران در مقایسه با شاخص استاندارد جهانی به ازای 10 هزار خودرو 1.45 در سال 90 و 1.24 نفر در سال 91 ارزیابی و گزارش شده است.
سرهنگ مرادی خاطرنشان کرد: در سال 91، 49.6 درصد عابرین پیاده، 27.9 درصد موتور سیکلت سواران و 22.5 درصد رانندگان و سرنشینان خودروها سهم کشته شدگان تصادفات در تهران را به خود اختصاص داده اند.
وی گفت: آمار متوفیان در تصادفات فوتی شهر تهران بزرگ، بر اساس اعلام پزشکی قانونی 906 نفر در سال 90 و در سال 91 نیز 819 نفر گزارش شده است که این تعداد نسبت به سال قبل 87 نفر کاهش داشته است.
رییس اداره مهندسی ترافیکی راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ افزود: بین 50 تا 60 درصد کشته شدگان حوادث رانندگی و ترافیکی در حین انتقال به مراکز درمانی و یا در بیمارستان فوت کرده اند.
سرهنگ مرادی خاطرنشان کرد: در دنیا زمان طلایی برای رسیدن به صحنه تصادفات رانندگی و ترافیکی برابر استانداردهای جهانی کمتر از 10 دقیقه است که این زمان در ایران در زمان خلوت بودن خیابان ها و نبود ترافیک تا 15 دقیقه طول می کشد که این امر موجب جان باختن مصدومان این گونه حوادث می شود.
وی پیشنهاد کرد ایجاد تعامل و هماهنگی بین پلیس و مراکز درمانی، ایجاد سیستم یکپارچه مدیریت امداد در حوداث رانندگی تحت نظارت و مدیریت پلیس و ایجاد سیستم یکپارچه مدیریت خدمات پزشکی به مصدومان ترافیکی درا ورژانس با توجه به فاصله، نوع معبر و نوع تصادفات می تواند در کاهش تلفات اینگونه سوانح نقش موثری داشته باشد.
رییس اداره مهندسی ترافیکی راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ افزود: همچنین استفاده از فناوری ها و تجهیزات هوشمند مدرن در عملیات امداد هوایی امداد و نجات و استفاده از بالگردهایی با ابعاد مناسب و کوچک که توانایی انجام مانورهای امداد رسانی را داشته باشند می توانند در انتقال سریع مصدومان این گونه حوادث نقش آفرینی کنند.(ایرنا)
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد