رییس جمهور در جلسه هیأت دولت:

گزینه تهدید و باروت، تأثیرگذار نخواهد بود

ظریف:

غرب در مذاکرات واقع بین باشد و از زیاده خواهی پرهیز کند

وزیر امور خارجه کشورمان که برای شرکت در گفتگوهای هسته ای جمهوری اسلامی ایران و گروه 3+3 عازم ژنو است در توقفی کوتاه در رم با وزیر امورخارجه ایتالیا دیدار و گفتگو کرد .
کد خبر: ۶۱۷۳۰۱
غرب در مذاکرات واقع بین باشد و از زیاده خواهی پرهیز کند

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از روابط عمومی وزارت خارجه محمد جواد ظریف در این دیدار با مرور روابط جمهوری اسلامی ایران و ایتالیا درباره موضوعات مهم منطقه ای و بین المللی بحث و تبادل نظر کرد.

وزیر امورخارجه کشورمان با تشریح روند گفتگوهای هسته ای کشورمان با گروه 3+3 بار دیگر بر جدی بودن جمهوری اسلامی ایران برای اعتماد سازی و رفع برخی نگرانی های منطقه ای گروه 3+3 و متقابلا ضرورت واقع بینی و پرهیز از زیاده خواهی تاکید کرد.
وی همچنین برطرف ساختن بی اعتمادی در خصوص بهره مندی کشورمان از فن آوری صلح آمیز هسته ای را مورد تاکید قرار داد.
تحولات سوریه از دیگر موضوعات تبادل نظر میان وزرای امورخارجه ایران و ایتالیا بود که طی آن دکتر ظریف به راه حل بحران سوریه از طریق گفتگوی سیاسی تاکید و پدیده افراط گرایی و تروریزم را عاملی خطرناک برای منطقه و جهان دانست.
وزیر امورخارجه ایتالیا نیز در این دیدار با ابراز تاسف و تسلیت در خصوص حادثه تروریستی به وقوع پیوسته در نزدیکی سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت ، ظرفیت مبادلات مردمی در حوزه های مختلف فرهنگی و گردشگری میان دو کشور را با اهمیت ارزیابی کرد.
خانم بونینو همچنین بر اینکه گفتگوی سیاسی تنها راه حل در خصوص سوریه است تاکید کرد.
دو طرف در این دیدار بر اهمیت گسترش و افزایش روابط در ابعاد مختلف تاکید کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها