قاسمی در توصیه‌ای به دبیرکل اتحادیه عرب:

ابوالغیط تاریخ و جغرافیای خلیج فارس را بیشتر مطالعه کند

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: جزایر سه گانه ایرانی متعلق به جمهوری اسلامی ایران بوده و خواهد بود وتعلق تاریخی این جزایر به ایران واقعیتی انکارناپذیر است .
کد خبر: ۶۱۵۴۰۴
واکنش ایران به اظهارات وزیر خارجه امارات

به گزارش مهر، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در خصوص اظهارات وزیر خارجه دولت امارات عربی متحده در خصوص جزایر سه گانه ایرانی تنب بزرگ ، تنب کوچک و ابوموسی گفت: جزایر سه گانه ایرانی متعلق به جمهوری اسلامی ایران بوده و خواهد بود وتعلق تاریخی این جزایر به ایران واقعیتی انکارناپذیر است .

مرضیه افخم همچنین افزود: هرگونه اظهاراتی که برپایه عدم توجه به واقعیتهای جاری منطقه خاورمیانه و خلیج فارس باشد به همگرایی منطقه ای وتقویت روابط کشورهای منطقه کمک نمی کند.

سخنگوی وزارت امورخارجه تصریح کرد: همسایگان برای ما اولویت دارند وسیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران همواره در جهت تقویت صلح وامنیت منطقه وتوسعه همه جانبه مناسبات وتحکیم پیوندها با کشورهای همسایه ومسلمان بوده واین سیاست اصولی با جدیت تداوم خواهدیافت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
افسر ارتش
Netherlands
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
۰
۰
امارات خودش مستعمره بوده است حالا ادعای مالكیت جزایر سه گانه ایرانی را دارد. امارات بهتر است به فكر جمع كردن شتر های خودش باشد . كوچكترین نگاه و فكر بد به جزایر سه گانه پاسخ كوبنده ی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را به همراه خواهد داشت
وطن پرست
Iran, Islamic Republic of
۰۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
۰
۰
خود امارات یه زمانی متعلق به ایران بوده حالا ادعای مالكیت جزایر میكنه باید تو گوش اماراتی ها به زور فرو كرد كه ما ایرانی هستیم و از وجب به وجب خاك خود با چنگ و دندان از آن دفاع خواهیم كرد
كوروش
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
۰
۰
میگویند روزی باغبانی شغالی را در باغش دید با خود گفت باغ به این بزرگی حالا یك شغال هم تویش باشد چه میشود شغال وقتی لطف باغبان را دیدرفت و شغالهای دیگر را هم آورد تا اینكه باغ را از چنگ باغبان در آورند حالا قصه ما و قصه این برادران اماراتی همین شده است خدا رحمت كند فردوسی را آنجا كه گفت زشیر شتر ................؟

نیازمندی ها